Nieuwe speakers Clio IV 2014

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Robin1986

Nieuwe speakers Clio IV 2014

Bericht door Robin1986 »

Hallo Allemaal,

Sinds April dit jaar mag ik mij de trotse eigenaar noemen van deze mooie Clio Estate dCi met MediaNav.

Afbeelding

Ik rijd deze Clio als Leaseauto en mag hier "eigenlijk" geen aanpassingen aan verrichten, maar het geluid vind ik persoonlijk echt slecht te noemen :(

Ik houd zelf van een goed stukje muziek, en houd van een mooie volle bass en muziek dat niet vervormd bij harder zetten. Ik luister het liefst op volume 20.

Nu is dit wel het geval, en begint het geluid snel te vervormen en te ploffen.

Hiervoor had ik een Skoda Octavia Business Line uit 2011 en een Seat Leon Business Line uit 2009 en dit was echt een genot qua muziek installatie. Dit was allemaal origineel.

De tijd met de subwoofers heb ik inmiddels wel achter de rug, en ik zit dus te overwegen de huidige speakers aan te passen.

Ik twijfel over het plaatsen van 2 goede coaxiale speakersets of een composet + achter een coaxiale.

Probleem is dat er wel tweeter roosters e.d. zitten maar geen tweeters en ook geen bedrading hiervoor.

Zou inhouden dat ik dus met een composet in de huidige originele bedrading moet gaan knippen en bedrading moet trekken. (dit doe ik liever niet, daar het ook niet mijn "eigen" auto is zeg maar).

Denken jullie dat 2 setjes coaxiale ook goed kan zijn ?? Hierbij zal ik dan de huidige plastic bevestigingen in de deur vervangen voor MDF. Als ik dan de auto in moet leveren haal ik dit er weer uit en plaats ik de plastic bevestigingen en originele speakers weer terug.

Zit er nog veel verschil tussen 2 weg en 3 weg ??

Voor moet het dan 13 cm worden en achter kan ik kiezen tussen 13 en 16cm ?? Als ik nieuwe MDF bevestigingen plaats ??

Momenteel zit ik helaas in een positie dat ik er geen bakken met geld aan uit kan geven, dus wil graag een goed stukje muziek voor niet te veel geld (als dit überhaupt al mogelijk is). haha.

Ik heb een paar "goedkopere setjes" gezien, waaronder Soundstream en Caraudio --> Iemand ervaring mee ??

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar wellicht kunnen jullie me wat adviseren / op weg helpen.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers Clio IV 2014

Bericht door Tomasvs »

2 weg is een speaker systeem met een woofer en een tweeter. Een drie weg systeem is er nog een extra kleinere woofer die een gedeelte van de middentonen pakt. Voor wat betreft de mdf behuizing, dan kan je beter die behuizing zo maken dat er 16.5 cm speakers in passen (heeft Goos in zijn gele clio4 rs). Met 16.5 cm komt er een betere bass uit de speakers.

In je voorgaande auto's zitten volgens mij ook 16.5 cm speakers, vandaar het enorme geluidsverschil.

Soundstream en Caradio heb ikgeen ervaring mee. Kijk ook eens naar hertz speakers, kosten niet super veel en ik vindt ze erg lekker klinken.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”