Stop en startsysteem

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Han

Stop en startsysteem

Bericht door Han »

Sinds maandag heb ik mijn nieuwe clio waar ook het stop-startsysteem op zit.
Echter werkt deze bij mij niet en lees ik ook op internet dat deze alleen werkt als het niet te koud is. Klopt dit? :chinrub:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Stop en startsysteem

Bericht door klmklmklmklm »

je kan die aan de deur in of uitschakelen.Ik heb dat ook ergens gelezen als die te koud is nog niet werkt.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Han

Bericht door Han »

Ja klopt, die knop heb ik inderdaad gevonden.
Hoop dat het gauw gaat dooien en het stop-startsysteem kan testen! :wink:
drees62

Bericht door drees62 »

Gisteren mijn Clio opgehaald, S&S werkt idd niet onder nul.
Gebruiker

Bericht door Gebruiker »

Even uit nieuwschierigheid.

Hoe start je je auto dan? :O
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Als je veel stroom verbruikt zou het ook niet werken.maar als de motor warm is zou het toch moeten werken of niet?
Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

drees62 schreef:Gisteren mijn Clio opgehaald, S&S werkt idd niet onder nul.
Nog geen project aangemaak?
Afbeelding
Han

Bericht door Han »

Wat ik begreep is dat het stop-start systeem niet werkt bij temperaturen onder 0. Dit om de accu en startmotor te besparen.
Hij werkt ook niet wanneer je teveel dingen aan hebt staan wat een hoop energie vraagt. Als je in de zomer je airco op vol hebt staan, radio aan en je lampen hebt branden is er ook een kans dat hij dus niet werkt. :chinrub:
Han

Bericht door Han »

Gebruiker schreef:Even uit nieuwschierigheid.

Hoe start je je auto dan? :O
Starten kan altijd! :thumbsup:
drees62

Bericht door drees62 »

klmklmklmklm schreef:
drees62 schreef:Gisteren mijn Clio opgehaald, S&S werkt idd niet onder nul.
Nog geen project aangemaak?
Doe ik morgen!
Gebruiker

Bericht door Gebruiker »

Ahh oke dit systeem was ik al van op de hoogte dacht de druk knop haha. Voor de auto te starten :P.

Ik had zelf aangegeven dit vrij vervelend te vinden dat uit en aan gaan maar de dealer gaf aan dat ik hier geen last van zou hebben en dat dit start stop systeem alleen werkt wanneer de accu voor meer als 95% vol is.

Maar goed ben zelf niet zo van het "nieuwe rijden" en dat beetje verbruik boeit mij dan ook niet veel.
drees62

Bericht door drees62 »

Gebruiker schreef: Ik had zelf aangegeven dit vrij vervelend te vinden dat uit en aan gaan maar de dealer gaf aan dat ik hier geen last van zou hebben en dat dit start stop systeem alleen werkt wanneer de accu voor meer als 95% vol is.
Je kunt het ook uit zetten, knopje naast stuur links :wink:
Gebruiker

Bericht door Gebruiker »

Bedankt zou er zeker naar kijken als ik mijn auto heb!
PlannedObsol

Bericht door PlannedObsol »

Bij mij moet ik hem elke rit opnieuw uitzetten. Kan dat ook permanent, zoals de Eco-knop?

De versnelling-indicator mag er ook wel uit, die veronderstelt een diesel in het vooronder.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

PlannedObsol schreef:Bij mij moet ik hem elke rit opnieuw uitzetten. Kan dat ook permanent, zoals de Eco-knop?

De versnelling-indicator mag er ook wel uit, die veronderstelt een diesel in het vooronder.

Geen project aangemaak?

Ik vrees dat dit niet zal gaan.de versnellings indicator behoort bij het start en stop systeem.
Afbeelding
Bennink

Bericht door Bennink »

PlannedObsol schreef:De versnelling-indicator mag er ook wel uit, die veronderstelt een diesel in het vooronder.
Euh nee, die schakelindicator hoort bij je ECO2 uitvoering en bij het nieuwe rijden. Een benzineblok met turbo (meer koppel laag in toeren) leent zich prima om op tijd te schakelen en daarmee zuiniger te rijden.

Op papier klinkt het leuk, een schakelindicator. Net zoals die raceauto's, waarbij net voor de toerenbegrenzer geschakeld moet worden, maar helaas :roll:
PlannedObsol

Bericht door PlannedObsol »

Bij een kleine motor is het oude autorijden juist goed toe te passen. Minder cc's, kleine zuigertjes, lichte motor, dus kunnen de toeren omhoog. Mijn Clio TCe voelt niet prettig aan bij 1750 rpm, wel vanaf 2000-2500 rpm en gaat door tot de begrenzer. De 3de versnelling is hierbij mijn favoriet.

Idem stop- & startsysteem. Is goed voor het CO2-grammenjagen voor het theoretische verbruik en daardoor lagere of geen CO2-heffing.

Groeten, Hendrik
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

waar zit het knopje dan aan deur ? zie wel een aan en uit knop maar die zit op het dashbord
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Eerste vraag,
Hoi mede Clio rijders, ik heb wel eens gelezen dat er op de Clio 4 een systeem zou zitten dat er voor zorgt dat mijn Clio niet achteruit rolt als ik de rem los laat als ik voor een stoplicht sta en de koppeling intrap om de motor weer te starten.
Hoort dit op mijn model te zitten?

Tweede vraag,
Als je op een behoorlijke helling sta (omhoog) word dan het stop en start systeem uitgeschakeld?
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Bericht door Surreallistic »

Eerste antwoord: volgens mij zit "Hill-Assist" op elke uitvoering. Let wel: alleen bij dusdanige hellingen omhoog werkt het. Denk bijvoorbeeld aan een parkeergarage. Volgens mij bij een stijging van meer dan 10% meen ik.

Tweede antwoord: Durf het eigenlijk niet te zeggen. Zou in de handleiding moeten staan ;-) Feit is dat Start/Stop ook bij mij soms heel eigenaardig reageert. Zelfs als de motor warm is, pakt ie hem niet altijd. Klinkt op zich wel logisch dat ie het in die omstandigheid niet doet wegens wegvallen van remdruk. (ben niet zo technisch, dus weet niet of dit de juiste term is daarvoor)
Togira

Bericht door Togira »

Antwoord 1:
Ja

Antwoord 2:
Bert O. in [url=http://www.clioclub.info/forum/viewtopic.php?f=153&t=19089]Hoe werkt Hill-Start-Assist?[/url] schreef:Volledig tot stilstand komen, op rem blijven staan, "terugschakelen" naar z'n 1, als je dan je rem lost blijft hij 2 seconden hangen. Werkt bij mij perfect.

Als je in neutraal staat doet hij het niet.
Dus bij gebruik start-stop eerst ontkoppelen (starten) en in z'n 1 zetten. Als je dan je rem lost, blijft hij ook gewoon weer hangen.

Als je gewoon bij wijze van test je rem lost, begint hij effectief na 2 seconden achteruit te bollen: Het minste dat je even de rem aantikt (diep genoeg, maar "vollenbak" is niet nodig) blijft hij opnieuw 2 seconden hangen. Moet een gek zicht zijn voor de omstaanders, maar het werkt steeds weer opnieuw bij mij...
Cyw00d

Bericht door Cyw00d »

Iets dat mijn vriendin leuk vind om mij mee te plagen: Als de auto stopt voor een stoplicht en de motor valt uit, dan kun je hem weer starten door de kachel op stand max te zetten :-)
clioberna

Bericht door clioberna »

Bij mij blijft soms de start stoptsysteem hangen zodat de auto 10 sec heel moeilijk start ? Gebeurt niet vaak maar heb da al 10 keer gehad
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Uit ervaringen die ik heb met een Passat met start/stop systeem, slaat de auto vanzelf weer aan als de accuspanning te laag dreigt te worden. Je kan dus prima voor het verkeerslicht wachten met de airco aan en bonkende muziek zonder angst te hebben dat de accu leeg raakt. Dat zal in een Clio niet anders zijn?
FariiD
forum starter
Contacteer:

Bericht door FariiD »

Klopt wat je zegt Da Freeze. De auto schakelt zichzelf weer in als de spanning te laag begint te worden.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”