Als ik de automatische stand van de airco gebruik gaat geregeld de airco niet aan.
Deze kan ik dan alleen handmatig aanzetten.
Zodra ik dan de auto opnieuw start gaat de airco wel aan, is dit normaal?
Automatische stand airco
Re: Automatische stand airco
Klopt.
Dit hangt af van de buitentemperatuur en de binnentemperatuur. De sensoren meten dit en in Auto-stand bepaalt de computer of de airco dan aangaat. Dus in de herfst/winter (of 's morgens vroeg) staat de airco niet automatisch aan op Auto-stand. Ik zet dan op AC.
De uitstroomkanalen worden dan nog steeds door de computer geregeld, tenzij je knopje voor voeten/gezicht/voorruit gebruikt.
Ik rijd Clio 3 Ph2.
Greetz,
BJ

De uitstroomkanalen worden dan nog steeds door de computer geregeld, tenzij je knopje voor voeten/gezicht/voorruit gebruikt.
Ik rijd Clio 3 Ph2.

Greetz,
BJ
** Clio TCe 125 / 20th Ann. (2010) **
Dat is best wel irritant omdat de ruiten dan beslaan en de airco niet aangaat.
Is dit bij alle Renaults zo?
Bij andere merken werkt dit voor zover ik weet niet zo.
Is dit bij alle Renaults zo?
Bij andere merken werkt dit voor zover ik weet niet zo.
Bij mijn weten is dit bij andere auto's ook.
Maar er zit een stand op die de ruiten doen ontwasemen. Dan gaat de ventilator naar standje max. de airco gaat aan en de achterruit/spiegelverwarming gaat aan.
Maar er zit een stand op die de ruiten doen ontwasemen. Dan gaat de ventilator naar standje max. de airco gaat aan en de achterruit/spiegelverwarming gaat aan.
Renault Clio III ph2 dCi
Collection met pack-comfort + carminat live
Collection met pack-comfort + carminat live
- Contacteer:
Bij andere auto's is het wel anders hoor. Tenminste die ik ken...
Maar het is natuurlijk een al wat ouder systeem in de clio. Misschien dat het in de huidige 4 anders is.
Maar het is natuurlijk een al wat ouder systeem in de clio. Misschien dat het in de huidige 4 anders is.
Groet, Age
Die ontwasemingknop werkt meteen goed: met één druk op de knop gaat de airco aan, op de voorruit en zijruiten op de hardste blaasstand, plus de achteruitverwarming. Handig, snel, maar herrie.
Op zich is de knop AC indrukken geen probleem. Het enige verschil is dat je in de display niet "Auto" ziet staan, maar "AC". Maar hij blaast wel automatisch naar de juiste temperatuur toe. En dat is wat je wilt.
Op zich is de knop AC indrukken geen probleem. Het enige verschil is dat je in de display niet "Auto" ziet staan, maar "AC". Maar hij blaast wel automatisch naar de juiste temperatuur toe. En dat is wat je wilt.
** Clio TCe 125 / 20th Ann. (2010) **
Ik heb even in een paar handleidingen van verschillende soorten merken en types auto's gekeken en daar kan je onafhankelijk van de auto functie de airco aan of uit zetten.
Alleen bij Renault is dit niet mogelijk, ook niet bij nieuwere modellen.
Wel apart, maar goed het is niet anders.
Alleen bij Renault is dit niet mogelijk, ook niet bij nieuwere modellen.
Wel apart, maar goed het is niet anders.