egr storing

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Bill

egr storing

Bericht door Bill »

Hej allen,

In 2011 heb ik mijn oude cliotje uit '94 omgeruild voor eentje uit 2003. Een 1.5 dci met weinig km's gezien zijn ervaring... :grin: Bill is mijn blauwe vriend, maar wel een dure verkering. Sinds een aantal weken heeft hij geen power meer; hij houdt erg in (lees: doet niks) en ik was erg bang voor een turbo die kapot was...Uitlezen gaf (gelukkig) EGR storing aan, maar een nieuwe klep wil ik eigenlijk niet en vind ik daarnaast te duur. (d riem + waterpomp vervangen dit jaar, dikke ABS storing, en momenteel ook flink wat veren, kogels, schokbrekers en banden die aan vernieuwing toe zijn) Murphy's law is over het algemeen wel iets waar ik op kan vertrouwen in mijn leven....
Nu vond ik op dit forum wel allemaal info over het omdraaien van de EGR klep, maar ik kan niet echt iets terugvinden of dat bij iedereen gelukt is en wat de (lange termijn) resultaten hiervan zijn. (storingen? verbruik? power?) Kan iemand mij hierover meer vertellen? En misschien een how to do list voor dummies bijvoegen?
Alvast bedankt!

gr. Jo.anna
ValkyRob
forum starter
Contacteer:

Re: egr storing

Bericht door ValkyRob »

Ik zou zelf de egr klep demonteren en schoonmaken. heb je een electrische aangestuurde egr dan moet je echte egr reiniger gebruiken. Bij de mechanische d.m.v vacuum slang kan dit gewoon met remreiniger. hierna weer monteren. is geen moeilijk klusje. Ik ken wel iets van de egr afblinden met een blindplaatje, wat ik gehoort heb is dat slecht voor je motor??..
The Underdog! 2.016V
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”