CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
wdjr1982

Re: CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Bericht door wdjr1982 »

Vanochtend bericht gehad vanuit myrenault met de mededeling dat mijn auto in Nederland is aangekomen en staat bij de renault distributie terrein. Ik ben nu echt benieuwd als het eerder gaat worden dan 1ste wk okt.

Wie heeft er ervaring mee/wie kan mij vertellen hoelang het ongeveer duurt toen ze deze melding hebben gehad?

Thnks alvast

Wim
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

En het gaat snel nu:

Kenteken 4-SFB-92 :driving:
Tijdloos, zo'n clio.....
omewob

Bericht door omewob »

wdjr1982 schreef:Vanochtend bericht gehad vanuit myrenault met de mededeling dat mijn auto in Nederland is aangekomen en staat bij de renault distributie terrein. Ik ben nu echt benieuwd als het eerder gaat worden dan 1ste wk okt.

Wie heeft er ervaring mee/wie kan mij vertellen hoelang het ongeveer duurt toen ze deze melding hebben gehad?

Thnks alvast

Wim
bij mij belde de dealer een dag later dat die aangekomen was en 6 dagen daarna afgeleverd
Markch

Bericht door Markch »

wdjr1982 schreef:Vanochtend bericht gehad vanuit myrenault met de mededeling dat mijn auto in Nederland is aangekomen en staat bij de renault distributie terrein. Ik ben nu echt benieuwd als het eerder gaat worden dan 1ste wk okt.

Thnks alvast

Wim

Ongelooflijk: vorige week de status nog opgevraagd bij de dealer. Voorspelde uit productiedatum 5 september. Vandaag dus. Die datum staat al een tijdje zo bij de dealer.

Vanochtend werd ik wakker met een mailtje van MyRenault dat de productie is afgerond en klaar staat voor transport naar Nederland.

Nu maar afwachten wanneer de aflevering is. Wie kan me vertellen welke termijn daar voor staat?
Danio

Bericht door Danio »

Volgens dealer zou hij 30 aug binnenkomen.
31 augustus bericht gehad van myrenault dat ie NL was aangekomen.

gisteren eens even bij de dealer langs geweest.
Deze hadden hem eergisteren 3 september binnengekregen.

Nu moeten ze hem nog rijklaar maken, blackbox erin, parkeersensoren voor en wachten op het beschermingsnet.
Maar ik ga hem vrijdag 13 augustus ophalen. 1 of 2 dagen eerder kon ook, maar kwam mij niet uit.

Afbeelding

En zo staat ie dan te wachten op zijn schoonheidsbehandeling :sunny:
controlfriek

Bericht door controlfriek »

MARKCH!

ik werd vanochtend ook wakker met het bericht dat hij (eindelijk) geproduceerd is, alle tests heeft doorgelopen en doorstaan en in afwachting is van transport naar NL. zal vast dan opzelfde transport staan. welke dealer heb jij !?

heb dinsdag nog met dealer gebeld en hij gaf aan dat hij een ETA bij de dealer had van 18 oktober.....

dus mensen wat is jullie ervaring van melding vervoer tot op te halen bij dealer van de clio hatchback!!!???
zit al 5 maanden te wachten en nu word ik toch echt excited!!
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

3 tot 4 weken.
controlfriek

dealer gaf aan dat zijn systeem nog steeds aangaf dat hij 18 oktober bij hen zou zijn aldus order system.
daarnaast natuurlijk wel de kanttekening dat het altijd kan dat hij er 2 weken eerder is.
pitbullsenior62

Bericht door pitbullsenior62 »

my renault veranderd nog helemaal niet bij ons ..dealer zei 10 september..maar hoor nog steeds niks hoewel dat al over 5 dagen is...! gewoon maar afwachten dus..
XJR1300SP

Bericht door XJR1300SP »

gisteren reed ik over het industrieterrein waar ook mijn dealer zit. Er kwam een oplegger tegemoet gereden waar nog enkele clio estate's op stonden. Ik dacht mooi! die van mij is net afgeleverd. Dus direct bellen.

Helaas de witte was niet van mij... maar op de vraag waar die van mij bleef kon de dealer geen antwoord geven. Hij staat nog altijd in Frankrijk op de verdeel lokatie te wachten.... :furious3:

Bij de bestelling op 21-04 werd mij te kennen gegeven dat de geplande leverdatum begin juli was (12 weken). Inmiddels zitten we op 21 weken en er is geen teken van vooruitgang te bekennen. Ook kon hij geen uitspraak doen over de verwachte levertijd... hij kan er over 2 dagen zijn, maar het kan net zo goed zijn dat ie pas over 3 weken komt.....Om compleet gek van te worden.....

De dealer kon mij overigens aangeven dat het nogal hectisch was (lees totale chaos) in de verdeling van de auto's. De witte clio die gisteren was binnen gekomen stond pas op de planning voor over 3 weken....

Vraag me af welke rechten je hebt in dit soort situatie's......
maxzz

Bericht door maxzz »

Mijn dealer schatte bij de aankoop, dat de levering zo rond eind augustus zou zijn. Maandag heb ik bericht gehad dat mijn Clio binnen is. Volgens mijnRenault staat ie nog op het distributieterrein ergens in Nederland, maar dat maakt nu niet meer uit.
Maandag ga ik 'm ophalen heb ik afgesproken :thumbsup:
controlfriek

21-4 dat klinkt bekend.

ik hebhem 15-4 besteld en hij kwam gister uit de fabriek gerold. eerste ETA was mid juli. nu staat hij op 17 oktober.

eigenlijk heb je nergens recht op behalve onder de koop uit komen. dit kan alleen als je de dealer na verstrijken van geschatte levertijd in de volgende maand in gebreke stelt en hem 3 weken geeft te leveren of anders de koop overeenkomst te vernietigen.

hier heb je dus meestal vrij weinig aan. je kan soms nog wel beetje onderhandelen over bepaalde zaken. heb van mensen gehoord die leen auto kregen voor vakantie hier op dit forum of extra opties.
(of misschien opties tegen gereduceerd tarief).
dealer kan er ook vaak vrij weinig aan doen. vandaar dat extra's tegen kostprijs in mijn optiek niet veel kwaad kan, jij een goede ervaring hebt met de dealer en hij gewoon zijn auto verkoopt zonder teveel gezeur.
pitbullsenior62

vandaag toch bericht gehad van dealer :dead: 12 sept. is de clio er..eindelijk..5 werkdagen erbij op voor kenteken enz. ..en ophalen dat karretje :sunny:
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Welke info kunnen/konden jullie allemaal zien in MyRenault? Wij zien alleen "Ingepland voor Productie", verder niets. Ben benieuwd of we meer zouden moeten kunnen zien...?
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Het duurde eeuwen, wachten op productie.

En dan opeens, in een dag, is de auto ergens geboren.

Daarna wacht het op transport naar NL. Duurt ook weer weken.

Opeens is de auto in NL.

En dan is de auto bij de dealer.

Wachten duurt heeeel lang. Dat zie je allemaal voorbij komen in Myrenault.

23/5 besteld, 21 augustus geboren en 5 september bij de dealer.
Volgende week de levering, hebben we zelf uitgesteld tot 16/9.

Laatst uitgegeven kenteken: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Auto.aspx

Groeten Ben...
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
Erik de Haas

Bericht door Erik de Haas »

Heb mijn Clio 28 Aug. besteld en werd vandaag gebeld dat ik hem Dinsdag 10 september kan ophalen. Ik heb er verder geen bijzonderheden bij besteld en er stond er nog precies 1 op voorraad in België. Het is een zwarte hatchback, expression met introduction pack met zwarte passion velgen en zwart interieur en pack rouge extrieur. Kan niet wachten om er mee te rijden. Dus diepe respect :worship: voor de mensen die maanden moeten wachten want daar zou ik niet tegen kunnen heb echt totaal geen geduld!! :evil3:
pitbullsenior62

@ r27

bij ons staat hij klaar voor transport maar dat is al weken zo...die van ons komt 12 september bij de dealer...! status van my renault is niet veranderd.!
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Ik ga zaterdag even kijken! :thumbsup:
Tijdloos, zo'n clio.....
wdjr1982

Bericht door wdjr1982 »

Vandaag mij dealer gesproken met de mededeling dat volgens myrenault mijn auto bij het distributie terrein staat van renault. Ik lees hier en daar van mensen dat ze na de melding van myrenault 1a2 wkn later een bolide konden ophalen.

Dus ik dacht beter dat is eerder dan eerste week oktober dus dacht aankomende/volgende week mijn bolide ophalen, krijg ik dit antwoord:

Normaal gesproken als de auto geleverd is bij de dealer dan duurt het nog een 2 a 3 weken ivm aan vraag RDW kenteken en CVO documenten.

Nou is mijn vraag hebben meerdere mensen dit? Nog 2/3wkn wachten(ervaring)
En wat zijn cvo documenten?
En wat zijn de levertijden van het bovenstaande?

Alvast thnks
Erik de Haas

Bericht door Erik de Haas »

Mijn auto stond dan wel op voorraad in België waar een distributiecentrum van Renault zit , maar kreeg na een paar dagen mijn kentekengegevens al door van de dealer en na kopen auto tot levering duurt totaal 13 dagen. Dus om een antwoord op je vraag te geven lijkt die 2 weken wel te kloppen. Dit zal dan met de kentekengegevens en rijklaar te maken hebben want 13 dagen om een auto uit België te leveren is anders wat veel! Dus den dat je binnen nu en 2 weken de auto wel hebt hoor! :thumbsup:
pitbullsenior62

my renault is weer veranderd hij staat nu in nederland en staat te wachten op transport naar dealer :worship: :sunny:

afgelopen donderdag al gebeld door dealer dat hij 12 sept. bij hun wordt afgeleverd..hij zei dan hebben we 5 dagen nodig voor het kenteken te krijgen...!! en ondertussen wordt hij met voorrang gereed gemaakt...!!

na 5 maanden wachten eindelijk licht aan de horizon..!!! :party6:
wdjr1982

Bericht door wdjr1982 »

Dan kan het zo zijn dat onze auto's bij elkaar staan. Maar gaat mooi snel dan!! (Mag ook wel na 5mnd) nou ik denk dat dat ik dan ook rond die tijd mijn auto mag halen. Have fun met je bolide

Wim
pitbullsenior62

@ wdjr 1982

net gebeld door dealer de auto is bij hun aangekomen :thumbsup: ..vrijdag de 13 de :shock: klaar om op te halen..maar ivm werk verschoven naar dinsdag 17 sept..!

hoop dat jij ook al zo n goed nieuws hebt gehad..veel rijplezier toegewenst !!
XJR1300SP

Bericht door XJR1300SP »

Update:
Via My renault een mailtje gekregen dat de auto in NL is aangekomen en wacht op transport naar de dealer..
gezien de doorlooptijden bij dd dealer (zoals ik hier lees) zal het nog circa 2 weken duren (denk ik)..

Dan hebben we 23 weken gewacht op de auto.... pfffff :rolleyes3:
wdjr1982

Bericht door wdjr1982 »

Ik heb eind vorige te horen gekregen na een beetje zeuren naar informatie hoe het er nu voorstaat te horen gekregen dat ik mijn auto eind deze week kan ophalen. Dus ik denk dat het ook voor jouw geld. Maar ik zal gewoon met de informatie die je hebt gekregen van myrenault jouw dealer bellen en vragen hoe en wat.

Wim
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”