CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Bjurrie

Re: CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Bericht door Bjurrie »

Ik wil mijn kenteken weten, duurt alleen zo lang. kan je adhv je chassisnummer je kenteken achterhalen?
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliodriver4 »

@hybride. We hebben exact dezelfde configuratie alleen heb ik de zwarte versie van de clio (en geen fietsendrager). Hoop dat mijne ook snel binnenkomt. Wellicht heeft het te maken met kleurseries die ze spuiten? heb mijne nl al op 3 januari besteld, echter nog niet bij de dealer binnen.
Clio 4 Dynamique dci90,Noir Etoile GNE,Chrome,Elegance,Passion Noir,R-Link
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

@cliodriver4. Dat duurt wel erg lang dan, lijkt me raar dat de kleur het verschil zou uitmaken. Misschien is er iets fout gegaan bij de bestelling(dealer/importeur/fabriek)/heeft men wat later de bestelling doorgegeven/is de productie verplaatst naar een andere lokatie. ik zou er allerminst een telefoontje aan wagen en refereren aan ervaringen hier op het forum. Dat was voor mij ook de aanleiding om te gaan bellen of mijn auto niet eerder geleverd zou gaan worden. Daarop heeft de dealer informatie opgevraagd en kwam hij ineens met 31 mei aanzetten. Dealers nemen doorgaands pas aktie als de auto binnen is, ze houden niet bij waar elke auto zich bevindt. Logisch want dat is niet te doen omdat de bestelling en het transport wordt geregeld door de importeur.

Het is trouwens wel geinig om te lezen op welke moment iemand lid is geworden hier. Ik werd eerst lid hier om de ervaringen en informatie te lezen om vervolgens dan pas te besluiten tot een bestelling (6 januari lid, 13 februari bestelling), jij precies andersom.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
barchibando
forum starter
Contacteer:

Bericht door barchibando »

yeej!

Vandaag gebeld door mijn dealer of ik er problemen mee had dat hij er wat vaart achter zou zetten om de clio te leveren?.... uuhmm NEE dus haha binnenhalen die hap!

Besteld op 23-03-2013 en word 21-06 geleverd. Top dus!
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Top zeg, veel plezier in je nieuwe Kar. heb de blauwe kleur ook overwogen omdat het wel een erg mooie kleur is.
Heb nu een auto met een niet metalic zwarte kleur en die lak is erg slecht, het minste geringste en je het witte er doorheen komen.
Dat was voor mij de reden om nu voor een metalic lak te gaan, misschien is dit wel niet terecht hoor.
corner
beginner
Contacteer:

Bericht door corner »

Ook ik krijg net een telefoontje van de dealer dat de auto binnen is gekomen.... Was eigenlijk 28 juni, maar nu kan ik dus donderdag om 12 uur de auto ophalen en dan begint voor mij :driving: in mijn nieuwe auto :thumbsup:

EDIT
Donderdag bericht via Renault.nl dat de volgende stap in mijn Renault is bereikt...de auto in Nederland is aangekomen... Tot vandaag bleef het bericht in mijn Renault op GEPROCUCEERD staan...

Gisteren:
Telefoontje van de dealer dat de auto binnen is gekomen.... Planning was eigenlijk dat hij 28 juni bij de dealer zou binnen komen, maar nu kan ik dus donderdag om 12 uur de auto ophalen en dan begint voor mij het auto rijden in mijn nieuwe auto... 2 weken eerder dan geplanned dus :-)

Nu net is de status pas veranderd:
UW AUTO IS GEARRIVEERD IN NEDERLAND. Uw auto is aangekomen op het Renault distributieterrein in Nederland en staat op het punt getransporteerd te worden naar uw dealer.

Hij staat dus al bij de dealer... Ik ga zo ff kijken maar ik moest niet schrikken was hij is heel vies van de dieplader gekomen.... Kijk wel ff of ik er een foto van kan maken

Donderdag as. kan ik hem om 12:00 op gaan halen....

Uitvoering
Renault Clio IV Dynamique
- Kleur Rouge Flamme NNP
- LM velgen Noir
- Pack Comfort Extra
- Pack City Extra
- Pack Lumiere
- R-Link
- Instaplijsten

EDIT
Nu met eigen ogen mogen aanschouwen :-) mocht ook het QA briefje meenemen. Hierop is productie datum 10-05-2013 te zien :-)
Hieronder wat foto's van de toch wel vieze auto...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door corner op 15 jun 2013 16:13, 5 keer totaal gewijzigd.
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Hier vandaag een mail dat hij niet begin september, maar midden oktober geleverd zal gaan worden.....
Tijdloos, zo'n clio.....
tom_m

Bericht door tom_m »

Begin april besteld:

Clio IV Dynamique
Opties:
- Rlink
- Comfort extra (climate control, regen/licht sensor, elektrisch inklapbare spiegels, elektrisch bedienbare ramen achter)
- Metallic kleur: Rouge Flamme

Allereerst leverdatum als eind juni verwacht. Vandaag maar eens langs de dealer gegaan en nu blijkt dat de auto nog geproduceerd moet worden
vanwege problemen met de levering van het R-link systeem. Nu verwachte levering eind juli.

Ik ben benieuwd, ik ga begin augustus op vakantie naar Italië en hoop stiekem dat ie dan pas na m'n vakantie afgeleverd wordt, we hebben namelijk
besproken dat ik in dat geval een leenauto van de garage (renault scenic) mee krijg ;)
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

De allereerste leverdatum eind juni lijkt me een beetje voorbarig afgegeven. Volgens mij is de Rlink optie redelijk bepalend geweest voor de leverdatum. De mijne heft er ruim 4 maanden over gedaan, zou me niks verbazen dat jouw bestelling augustus afgeleverd gaat worden gezien de vakantieperiode.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Terug van vakantie :party6: Morgen is de grote dag hopelijk zijn de kenteken platen aangekomen en rij ik vanaf morgen in mijn cliootje :driving:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Ik kreeg zoals ik zei woensdag een bericht dat mijn auto bij de dealer was aangekomen.
ik heb 3 dagen kunnen weerstaan om niet te gaan kijken maar toen zaterdag moest ik echt even langs.
even snel wat foto's geschoten, jammer dat de parkeersensoren nog niet zijn ingebouwd maar wat zijn t toch leuke bakkies!

Afbeelding

Afbeelding

Nog 2 dagen wachten en dan heb ik m!
Denk kenteken trouwens tussen de 6-KPK-46 en 6-KPK-96 ...
Is een wilde gok hoor t vandaag
Davekuhh

Bericht door Davekuhh »

Super mooi clio, weer een witte clio er bij!! Veel plezier alvast!!
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Die witte lijkt al te zijn gewassen, dat ziet er goed uit. Wat zien die auto`s er goor uit na transport, daar heeft de dealer nog een aardige klus aan om die schoon te krijgen.
Ben benieuwd hoe de parkeersensoren die niet af fabriek zijn ingebouwd worden afgewerkt door de dealer...
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Hallotjes,

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb foto's gezien hoe ze het normaal doen en eigenlijk zie je geen verschil.
Ik wacht het even af. Hij is inderdaad al gewassen ja, doen ze gelijk als hij van de vrachtwagen afkomt.
ik zal wel n foto maken van de sensoren en kijken hoe t eruit ziet :)

Groetjes
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Kunnen jullie mij eens antwoord geven op de volgende vraag:

Als ik met de Clio harder rijd als 10-15 km/h, gaat hij dan automatisch op slot?
Ik heb dat in mijn twingo wel nu alleen bij het proefritmodel was dit niet het geval.

Groetjes,
Björn
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Het lijkt me dat deze optie er op zit. Je kunt deze aan en uit zetten door het vergrendelingsknopje in te houden. Althans...zo is dat bij de Clio 2, maar verwacht niet dat zoiets veel veranderd :sunny:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Carla vE
forum starter
Contacteer:

Bericht door Carla vE »

Klopt. Zie instructieboekje, te downloaden via: http://www.e-guide.renault.com/portail/ ... nld&car=30 (link boven de streep).
Automatische portiervergrendeling tijdens het rijden ... 1.14.
Clio IV TCe ECO2 | Expression | Gris Cassiopee
04.12.2019: Clio V | Intens | Bleu Iron | Pack Easy Link Navigatie 9.3"
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Zoals de dealer gezegd had heb ik vandaag mijn clioootje in ontvangst mogen nemen.Levertijd klopt dus een warme douche voor REMA CARS maasmechelen.Morgen neem ik een paar fotos en maak een project aan .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
DrDoom
beginner
Contacteer:

Bericht door DrDoom »

Bjurrie schreef:Kunnen jullie mij eens antwoord geven op de volgende vraag:

Als ik met de Clio harder rijd als 10-15 km/h, gaat hij dan automatisch op slot?
Ik heb dat in mijn twingo wel nu alleen bij het proefritmodel was dit niet het geval.

Groetjes,
Björn

Vergrendelknop ingedrukt houden tot je een pieptoon hoort.
Als je de automatische vergrendeling wilt inschakelen doe je weer het zelfde.
Sinds 12-04-2013 Clio IV Energy dCi 90 Stop en Start Dynamique eco2
sparerib

Bericht door sparerib »

Vandaag officieel mijn levertijd doorgekregen van de dealer. Hou je vast: halverwege november! Het is dus nog maar de vraag of hij dit jaar uitgeleverd gaat worden, want na halverwege november wil de leasemaatschappij geen auto's meer op kenteken zetten. Zou dus zomaar volgend jaar kunnen worden. Even rekenen... 5,5 maand levertijd... Aiiiiiiiii...
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Je least em, hou je er wel rekening mee dat wellicht je leaseprijs verhoogt wordt per 1 januari 2014 met de houderschapsbelasting die dan verschuldigd is voor 14% bijtelling auto`s?
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Dat wordt sowieso verhoogd, of ie nu in november of in januari geleverd wordt.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
ClioFan86

Bericht door ClioFan86 »

Zo, vorige week woensdag ook een belletje van de dealer. Aanstaande donderdagmiddag kan ik mijn nieuwe clio gaan ophalen! :party6:

Uiteindelijke ruim 3 weken na eerstgenoemde leverdatum, maar dat neem ik nu maar voor lief ;)
Als ik hem eenmaal heb ben ik dat zo weer vergeten denk ik!
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Drie weken te laat valt nog wel mee :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
sparerib

Bericht door sparerib »

Leasebedrag is reeds gebaseerd op alle nieuwe wetgeving, dus daar hoef ik me niet druk over te maken. 14% bijtelling blijft ook gelden in 2014. Op basis van de huidige regels is hij zelfs bij aanschaf in 2015 nog 14%.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”