CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Bjurrie

Re: Levertijd Renault Clio 4

Bericht door Bjurrie »

Gewoon even de dealer bellen wellicht een optie?
Ramon
forum starter
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Arjan schreef:En het gaat er in België misschien wel anders aan toe dan in Nederland schratho, zou niet de eerste keer zijn. :wink:

Maar even aan allen.

Dit topic is bedoeld om aan te geven hoe lang het duurt tussen bestelling en levering, niet om te gaan klagen. Laten we het daar nu gewoon bij houden je schiet er toch niets mee op, de levering wordt er niet door versneld. Het enige resultaat is dat iedereen naar mijn mening onnodig negatiever en negatiever wordt.

We hebben eerder al een groot deel weggehaald en moeten opschonen dat gaan we geen tweede keer doen, loopt het weer uit de hand verdwijnt dit topic helemaal. Dus mensen: vinden jullie dit topic interessant, hou het dan beschaafd. :thanks:
Dus hier mogen alleen positieve dingen gemeld worden over Renault?
Ik vind dat mensen best wel gewaarschuwd mogen worden dat ze je een andere auto leveren als wat je besteld hebt.

Maar ik had het al eerder gezegd, als dat hier de gang van zaken is, ben ik weer weg, niet dat jullie me zullen missen, maar ik zal dit forum ook niet gaan missen. :wink:
Afbeelding
Brendawesome1

Bericht door Brendawesome1 »

Mag ik dan een 'levertijd zaag' topic maken? Iedereen wil zijn zeg doen.
Ik vind het net interessant ma bon:) het zal aan mij ligge dat ik me niet stoor..
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Ramon schreef:Dus hier mogen alleen positieve dingen gemeld worden over Renault?
Nee hoor, er mogen op dit forum ook negatieve dingen over Renault worden gemeld. Arjan gaf alleen aan dat dit topic bedoeld was om aan te geven hoe lang het duurt tussen bestelling en levering. Dit topic was dus niet aangemaakt met de vraag of mensen hun klacht wouden aangeven. Een paar keer een klacht plaatsen in dit topic is niet erg, dan hadden we er ook niets van gezegd, maar dit begon de overhand te nemen.
Ramon schreef:Ik vind dat mensen best wel gewaarschuwd mogen worden dat ze je een andere auto leveren als wat je besteld hebt.
Dat mag dus ook, maar het is zoals ik hierboven aangaf niet de bedoeling om dit topic vol te spammen.
Groet,
Martijn

Afbeelding
Ramon
forum starter
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Ok, naja wat betreft de leverdatum heb ik ook nieuws.

Auto zou volgende week bij de dealer binnenkomen, krijg vandaag dus doodleuk te horen dat het nog een maand later wordt. :veryangry2:

Hoe mooi de auto's ook zijn, maar dit is de eerste en ook direct de laatste Renault voor mij.
Afbeelding
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Dat is idd slecht dat ze je daarover zo laat informeren :thumbsdown:
Hopelijk bevalt hij wel straks.
Groet,
Martijn

Afbeelding
pmeister

Bericht door pmeister »

Je maakt me nog zenuwachtig! Mijne komt als het goed is de 14e bij de dealer aan, en dan kan ik hem de laatste week van juni ophalen.
Ramon
forum starter
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Die van mij zou ook volgende week binnenkomen, en dan levering op 21 juni.

Mooie is dus dat mijn huidige auto vanaf 22 juni weg is, omdat ik deze verkocht heb, heb de dealer al verteld dat hij maar ziet hoe hij dit op gaat lossen.
Afbeelding
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Hallo,

Mijn clio zou 17 juni bij de dealer gelost worden. Ik heb wel de hatchback maar hoop dat het ook de 17e blijft. Dan 5 dagen later de aflevering.. Hebbenhebbenhebben
ronjeremy

Bericht door ronjeremy »

Ik heb m'n clio afgelopen vrijdag mogen ophalen! Had hem in december besteld. Moet eerlijk zeggen, schitterende auto. Vooral R-Link werkt geweldig! Bij mij waren de services meteen ingesteld en kon dus direct aan de slag.

De diesel rijdt fantastisch rustig op de snelweg. Ongeveer 2500 toeren bij 140 Km/h.

Na wat met de instellingen gespeeld te hebben is ook het geluid van R-Link icm het arkamys systeem zeer goed te noemen. Zowel hoge als lage tonen echt goed geluid!

Voice control werkt subliem, net als de achteruitrij camera. Systeem hapert nooit. De tomtom werkt snel en spotify op je telefoon kan gewoon via het scherm van R-Link of de bediening aan het stuur worden bediend. Schitterend!

Het climatecontrol systeem werkt snel en erg eenvoudig. Als je de auto in de eco stand zet merk je dat de airco zeker aan het begin wat minder begint te blazen, maar met de ecostand uit is de auto binnen no-time op temperatuur.

Tot nu toe, niks dan lof over de auto! Dat R-Link is echt van grote toegevoegde waarde, al is het alleen maar om de fijne interface, goed verbinding met de telefoon, Coyote en tomtom. Top!
hybride
forum starter
Contacteer:

Re: CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Bericht door hybride »

Bedankt! Het wachten op je auto wordt een beetje verzacht met deze enthousiaste reactie.
Ik heb al deze opties ook besteld, ben erg benieuwd!
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Bericht door mickjagger »

ronjeremy schreef:Ik heb m'n clio afgelopen vrijdag mogen ophalen! Had hem in december besteld. Moet eerlijk zeggen, schitterende auto. Vooral R-Link werkt geweldig! Bij mij waren de services meteen ingesteld en kon dus direct aan de slag.

De diesel rijdt fantastisch rustig op de snelweg. Ongeveer 2500 toeren bij 140 Km/h.

Na wat met de instellingen gespeeld te hebben is ook het geluid van R-Link icm het arkamys systeem zeer goed te noemen. Zowel hoge als lage tonen echt goed geluid!

Voice control werkt subliem, net als de achteruitrij camera. Systeem hapert nooit. De tomtom werkt snel en spotify op je telefoon kan gewoon via het scherm van R-Link of de bediening aan het stuur worden bediend. Schitterend!

Het climatecontrol systeem werkt snel en erg eenvoudig. Als je de auto in de eco stand zet merk je dat de airco zeker aan het begin wat minder begint te blazen, maar met de ecostand uit is de auto binnen no-time op temperatuur.

Tot nu toe, niks dan lof over de auto! Dat R-Link is echt van grote toegevoegde waarde, al is het alleen maar om de fijne interface, goed verbinding met de telefoon, Coyote en tomtom. Top!
Zet je wat foto's op dit forum?
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Ik zie hier al een paar keer vragen over r-link, die heb ik verplaatst naar het juiste onderdeel hiervoor:
https://www.clioclub.info/forum/viewforum.php?f=229

In dit topic graag alleen opmerkingen over de levertijd.
Groet,
Martijn

Afbeelding
Carla vE
forum starter
Contacteer:

Bericht door Carla vE »

Ik heb mijn Clio besteld op 28 februari jl. Verwachtte levertijd was eind mei. Type Expression.
Gisteravond de dealer aan de telefoon gehad en er is 1 a 1,5 week vertraging opgetreden. Als het goed is staat ie nu op de boot van Turkije naar Belgie, alwaar die verder wordt afgeconfigureerd? en verwachting is nu dat ie 11 juni geleverd zal kunnen worden. Ik ben benieuwd!
Afgelopen week de dealer weer aan de lijn gehad en de verwachte afleverdatum bij hun is 21 juni. Ik hoop 't maar want 29 juni met vakantie. Wordt wel erg kort dag :worried:
Clio IV TCe ECO2 | Expression | Gris Cassiopee
04.12.2019: Clio V | Intens | Bleu Iron | Pack Easy Link Navigatie 9.3"
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dan juist ophalen na de vakantie. Ik ben een keer met een nieuwe (6 weken oud) op vakantie geweest en kwam met € 3000,- schade thuis door een achterlijke spanjool. Wordt je ook niet vrolijk van :thumbsdown:
Carla vE
forum starter
Contacteer:

Bericht door Carla vE »

Tja, zo zit ik eigenlijk niet in mekaar. Schade kan je ook thuis oplopen. En of ie nu 3 weken oud zou zijn of 3 dagen wanneer je er mee op vakantie gaat, het risico op schade blijft gelijk en even zuur.
En daarnaast wil ik graag nog zo lang mogelijk profiteren van het wegenbelastingvrij, dus liever z.s.m. dan nog weer een maand extra moeten betalen. En van het veel voordeliger brandstofverbruik (rij nu een Kangoo).
Clio IV TCe ECO2 | Expression | Gris Cassiopee
04.12.2019: Clio V | Intens | Bleu Iron | Pack Easy Link Navigatie 9.3"
sparerib

Bericht door sparerib »

Hallo allemaal,

Afgelopen week is mijn Renault Clio Estate besteld! Mooie, ruime 14% bijtelling auto, die ook nog eens binnen mijn lease budget blijft.

Mijn auto:
* Renault Clio Estate dCi 90 S&S Dynamique
* Rouge Flamme
* Pack City Extra
* Pack Comfort Extra
* R-Link
* Privacy glass achter
* Trekhaak 13-polig
* Noir velgen
* Zwarte binnenkant
* Chromen sierlijsten aan de buitenkant

Levertijd wordt geschat op 14 weken, dus ik ga maar uit van eind september/begin oktober.

Eerste keer Renault, benieuwd hoe het gaat bevallen!
NLLEONL
forum starter
Contacteer:

Bericht door NLLEONL »

Nog steeeds wacht ik op de mijne. Na meerdere keren doorvertraagd te zijn (eind maart, werd 20 mei, werd afgelopen vrijdag) zou de auto vandaag verwacht worden bij de dealer. Vrijdag te horen gekregen dat de Clio wel in NL is, maar bij het hoofdkantoor (Schiphol?) zou staan en met alle andere Clio's op 'Blokkade' zou staan om nogmaals gecontroleerd te worden?

Ach, morgen ga ik voor 2 weken op vakantie.... Hopen dat er een Clio bij mij voor de deur staat als ik thuiskom!
Clio Gris Cassiopée GTI-Style!
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Wat bedoel je met blokkade? of tenminste wat bedoeld je dealer ermee? heb je een Estate of een Hatchback besteld?

Groetjes,
Björn
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Ik keek vanmorgen op MyRenault en zag deze status:

AANKOMST DEALER

UW AUTO IS GEARRIVEEERD BIJ UW DEALER. Uw nieuwe Renault is aangekomen bij uw dealer. Uw dealer zal enkele kwaliteitsinspecties uitvoeren en contact met u opnemen voor een afleverafspraak.

De dealer zelf heeft nog geen contact met me opgenomen, zal mij benieuwen hoe lang dit gaat duren....
Vincent Kriek

Bericht door Vincent Kriek »

Dan vraag ik me toch af waar mijn Clio IV dci90 met R-Link is. Ik heb hem eind december besteld en geen idee wat de status nu is. Volgens MyRenault is hij geproduceerd en staat hij klaar voor transport.
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Bericht door mickjagger »

Net telefoontje gekregen van mijn dealer dat hij binnen is. Donderdag ff gaan kijken en volgende week vrijdag rijden :driving:
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Ik wou dat ik dat telefoontje zou krijgen! ik wil hem hebben hebben hebben
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Ik heb ook zojuist een telefoontje gehad van de dealer, hij was binnen!

Hij wilde volgende week dinsdag de auto al uitleveren, omdat ik hem wil laten komen waar ik tewerk ben gesteld gaat ie transport regelen en belt hij weer terug.

Nog even v.w.b. de planning en het transport, de dealer krijgt hiervoor een indicatie van de importeur. De importeur regelt ver het transport, de dealer heeft hier geen invloed op. Hij kan dus ook niet beinvloeden welke auto's er als eerste op de dieplader worden meegestuurd.
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliodriver4 »

Hier weer vertraging op de dci90 met rlink.
14 juni is verplaatst naar 20 juni. Daarna moet de auto nog rijklaar gemaakt worden. Gaat wel naar eind juni. Levertijd dan tegen 26 weken :bigcry:
Clio 4 Dynamique dci90,Noir Etoile GNE,Chrome,Elegance,Passion Noir,R-Link
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”