CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Levertijd Renault Clio 4

Bericht door sj0ertum »

Een dealer heeft daar ook helemaal niets mee te maken, die zijn ook afhankelijk van de importeur. Precies hetzelfde is met ieder willekeurig ander product.
Als jij een niet voorradig product besteld, dan krijg je altijd een indicatie wat gebaseerd is op het gemiddelde. Een retailer weet niet hoe lang een product er over doet om vanuit china naar de importeur te komen. De retailer weet wel dat je binnen 2 weken je product normaal gesproken moet hebben.

De clio zou normaal gesproken bijvoorbeeld met 10 weken geleverd moeten zijn, dus krijg je die indicatie, maar omdat de omstandigheden niet normaal zijn omdat het een nieuw model is en het aanbod kleiner is dan de vraag levert dit vertraging op :wink:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
ronjeremy

Bericht door ronjeremy »

Inderdaad een dealer heeft daar niks mee te maken. Echter kan de dealer wel juiste informatie geven over mogelijke vertragingen. Als je als klant in december/januari een clio besteld (clio's zijn denk ik in nederland sinds oktober 2012), dan mag je verwachten dat de dealer weet of er wellicht vertraging kan optreden doordat je bepaalde opties besteld die schijnbaar nog niet leverbaar zijn, zoals Rlink.

Het is ook logisch dat men bij de dealer zal klagen als de auto niet tijdig wordt geleverd. Als jij een nieuwe wasautomaat besteld en deze zou na ongeveer 2 weken worden geleverd, dan ga je als consument ook naar de elekrtonica zaak om te klagen. Ik vind autodealers hierop geen uitzondering.
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Offtopic: Weer fijn een conversatie met jezelf aan het voeren?
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Klopt dat ben ik met jullie eens en een dealer kan je niet laten wachten zonder je niet op de hoogte te stellen. Werd alleen ff moe over het gezever waar hij vandaan kant, hoelang hij daar normaal over moet doen blabla. :sneaky:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
ronjeremy

Bericht door ronjeremy »

En gelijk heb je Sj0ertum.
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Even voor de statistieken: Ik kreeg op 13 april de melding dat mijn Clio was geproduceerd, op 1 juni kreeg ik de melding dat ie was getransporteerd naar de Renault Importeur en vandaag kreeg ik wederom een statuswijziging. De status op de website was nog niet aangepast, dat zal morgen wel het geval zijn, dat was de voorgaande keren ook......
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
clio4rouge

Re: uitgestelde levering clio estate 7 weken??

Bericht door clio4rouge »

ik heb dan geen estate besteld maar de mijne is ook alweer uitgesteld

was 6/6 toen 19 6 en nu al 23 /7

wordt er nu wel een beetje moe van ,maar ja je moet wat
controlfriek

Bericht door controlfriek »

Clio met r link besteld mid april
Verwachtte levertijd juli

Zojuist terugkoppeling van fabriek aan importeur.
Oktober geworden. Dit geld volgens dealer voor een hele vracht clio's voor NL markt.

Dealer gaf aan dat vanuit importeur vraag is gesteld hoe en of dit naar voor kan.

Meer mensen dit bericht gehad? :(
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Bericht door mickjagger »

Vreemd bericht van je dealer. Mijn dealer heeft afgelopen vrijdag de eerste Clio met R-link afgeleverd aan zijn nieuwe baasje. Mijn prognose is nog steeds besteld eind maart dus leveren in week 25. :driving:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Ben op vakantie in fuerteventura na 3 dagen geen enkele clio

4 gezien
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Ramon
forum starter
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Sinds vandaag kan ik ook in myrenault de details van de auto zien, bijna alles klopt, staat alleen dat het een 99g uitvoering is. :smash:

Direct maar een mail gestuurd naar Renault nederland voor een verklaring, heb een 95g besteld en dan wil ik die ook krijgen. :furious3:
Afbeelding
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

Dat heb ik al meer gelezen op het forum, op het forum van autoweek had iemand dit gepost als antwoord:

"Goede middag,

De Co2 uitstoot is inderdaad veranderd tijdens het bestelproces. Dit heeft verder geen nadelige gevolgen voor wat betreft de prijs en/of verbruik van de auto. De versies met 95 gram worden nog niet geproduceerd door de fabriek waardoor de levertijd enorm zou oplopen. Vandaar dat deze keus zo gemaakt is.

De auto wordt inderdaad gebouwd in Turkije. We hadden zojuist ook vernomen dat de auto uit de fabriek is. Echter hebben wij nog steeds een aankomstdatum van 28 juni. Overigens komt het veelvuldig voor dat auto's wat eerder bij ons worden afgeleverd. We houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,
Uw Renault Dealer"

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4931259,page=31

Staat er in't vet geschreven
Ramon
forum starter
Contacteer:

Bericht door Ramon »

We zullen gaan zien, het verbruik etc. geloof ik wel dat het niet verschil maakt, maar is hij dan nog wegenbelastingvrij dit jaar?

Dat is ook waar het mij om gaat.
Afbeelding
c-coupe

Bericht door c-coupe »

2 weken geleden heb ik ook een clio estate diesel besteld (lease-bakje). Verwachte leverdatum eind augustus. Nou heb ik van mijn dealer ook het ordernummer gekregen, maar op een of andere manier lukt het niet om die te activeren bij MyRenault?? Weet iemand hoe dat moet?
pmeister

Bericht door pmeister »

Ramon schreef:Sinds vandaag kan ik ook in myrenault de details van de auto zien, bijna alles klopt, staat alleen dat het een 99g uitvoering is. :smash:
Waar zie je dat dan precies? Ik heb op het middelste icoontje boven geklikt en heb nu een overzicht van de opties voor me. Maar de uitstoot zie ik nergens staan?
Mijne wordt over twee weken geleverd....
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

Ik heb ook hier en daar ergens gelezen dat die informatie op myrenault soms niet klopt maar daar heb ik geen sources of harde bewijzen van.
Het enige wat ik daarop kan zeggen is dat op mijn myrenault en verkeerde naam stond :lol:
corner
beginner
Contacteer:

Bericht door corner »

Dimsim schreef:Dat heb ik al meer gelezen op het forum, op het forum van autoweek had iemand dit gepost als antwoord:

"Goede middag,

De Co2 uitstoot is inderdaad veranderd tijdens het bestelproces. Dit heeft verder geen nadelige gevolgen voor wat betreft de prijs en/of verbruik van de auto. De versies met 95 gram worden nog niet geproduceerd door de fabriek waardoor de levertijd enorm zou oplopen. Vandaar dat deze keus zo gemaakt is.

De auto wordt inderdaad gebouwd in Turkije. We hadden zojuist ook vernomen dat de auto uit de fabriek is. Echter hebben wij nog steeds een aankomstdatum van 28 juni. Overigens komt het veelvuldig voor dat auto's wat eerder bij ons worden afgeleverd. We houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,
Uw Renault Dealer"

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4931259,page=31

Staat er in't vet geschreven
En die iemand ben ik ;-)

Volgens mijn dealer waren er problemen met de productie van de 95gr uitvoering... Renault heeft toen besloten dat de 99gr uitgeleverd zou worden.. Volgens mijn dealer heeft dit verder geen consequenties... Volgens hem weet renault meer dan wij en is er voor volgend jaar geen wegenbelasting vrije regeling meer. Gezien bestellingen van juni pas in oktober worden uitgeleverd, kan het zijn dat ze zijn gestopt met de 95gr uitvoering gezien het alleen voor nl is en de productie aanzienlijk beinvloed... Nogmaals, is een aanname, geen bevestiging. Mijn auto komt rond 28juni naar de dealer het is alleen de 99gr geworden....
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Het is toch algemeen bekend dat er volgend jaar geen vrijstelling van MRB meer is?
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
ClioFan86

Bericht door ClioFan86 »

hybride schreef:Even voor de statistieken: Ik kreeg op 13 april de melding dat mijn Clio was geproduceerd, op 1 juni kreeg ik de melding dat ie was getransporteerd naar de Renault Importeur en vandaag kreeg ik wederom een statuswijziging. De status op de website was nog niet aangepast, dat zal morgen wel het geval zijn, dat was de voorgaande keren ook......

Inmiddels is de auto al gearriveerd bij de dealer?
Of nog niets gehoord?
schratho

Bericht door schratho »

Clio RS met RS monitor 2.0 gaat pas in productie vanaf week 45 (zelfs nog te bevestigen). En al die dealers lullen de helft van de tijd maar wat uit hun nek zodat jullie wat minder ongeduldig zijn. Jullie dealers hebben geen enkele inspraak op de leveringstermijn. Ze kunnen enkel de status van het voertuig bekijken net zoals jullie op myrenault.

En mensen die problemen hebben met het registreren via bestelbonnummer op myrenault: Dit komt omdat jullie bestelling nog niet is opgenomen in de productie waardoor deze zogezegd onbestaande is. Even geduld hebben en anders even contact opnemen met je verkoper.

En de verschillen in leveringstermijn zijn ook te wijten aan het aantal toegewezen wagens per land en per productielot. Wil dus zeggen dat indien je vandaag besteld misschien 3 maand moet wachten en als je tot morgen wacht kan het ineens 5 maanden zijn. (Ter voorbeeld)
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

schratho en andere leden die zich nog niet hebben voorgesteld,

Welkom bij de CCNL
Zouden jullie je voor willen stellen in het wie is wie topic?
Groeten, Vincent.
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Bericht door mickjagger »

Het niet in kunnen loggen op my Renault hoeft niet altijd te betekenen dat de bestelling nog niet is opgenomen. Ik kan ook niet inloggen, omdat mijn dealer een pilot heeft gedraaid en op de naam van de dealer heeft besteld. Daardoor kon ik niet inloggen omdat de bestellingcode niet aan mij gekoppeld kon worden. Ik moet toegeven ik vind het ook een raar verhaal, maar ik heb geen keus. Mijn dealer zegt nog steeds levering week 25 ( eind maart besteld met R-link). Dus nog twee weken wachten en dan hopelijk :driving:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

En het gaat er in België misschien wel anders aan toe dan in Nederland schratho, zou niet de eerste keer zijn. :wink:

Maar even aan allen.

Dit topic is bedoeld om aan te geven hoe lang het duurt tussen bestelling en levering, niet om te gaan klagen. Laten we het daar nu gewoon bij houden je schiet er toch niets mee op, de levering wordt er niet door versneld. Het enige resultaat is dat iedereen naar mijn mening onnodig negatiever en negatiever wordt.

We hebben eerder al een groot deel weggehaald en moeten opschonen dat gaan we geen tweede keer doen, loopt het weer uit de hand verdwijnt dit topic helemaal. Dus mensen: vinden jullie dit topic interessant, hou het dan beschaafd. :thanks:
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

ClioFan86 schreef:
hybride schreef:Even voor de statistieken: Ik kreeg op 13 april de melding dat mijn Clio was geproduceerd, op 1 juni kreeg ik de melding dat ie was getransporteerd naar de Renault Importeur en vandaag kreeg ik wederom een statuswijziging. De status op de website was nog niet aangepast, dat zal morgen wel het geval zijn, dat was de voorgaande keren ook......

Inmiddels is de auto al gearriveerd bij de dealer?
Of nog niets gehoord?
De dealer heeft vorige week aangegeven dat hij de auto vandaag(7 juni) verwacht, de status op MyRenault staat nog steeds ongewijzigd op getransporteerd. Als alles volgens afsrpaak verloopt zal dus de status vandaag moeten wijzigen. Vind het alleen vreeemd dat de mail voor de statuswijziging van MyRenault al eerder wordt verstuurd.
Ben benieuwd of de planning wordt gehaald.
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

c-coupe schreef:2 weken geleden heb ik ook een clio estate diesel besteld (lease-bakje). Verwachte leverdatum eind augustus. Nou heb ik van mijn dealer ook het ordernummer gekregen, maar op een of andere manier lukt het niet om die te activeren bij MyRenault?? Weet iemand hoe dat moet?
Mijn dealer gaf mij een 4 cijferig ordernummer. Contact met MyRenault opgenomen en deze kwam met de navolgende info:

het ordernummer bij MyRenault is als volgt opgebouwd: 000 + het 3-cijferig nummer van de dealer + het 6-cijferig ordernummer van je dealer.
Als je minder cijfers hebt dan deze aanvullen met voorloopnullen.

Volgens mij wordt de informatie van MyRenault verzorgt dioor de importeur.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”