CHAT: Levertijd Renault Clio 4

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Re: Levertijd Renault Clio 4

Bericht door mickjagger »

Dat zijn mooie berichten! Je hebt een upgrade gedaan voor je navigatie systeem naar kaart Europa? Ik heb ook de R-link besteld maar kom er nu pas achter dat de Tom Tom kaart slechts Benelux is. Wat was de prijs van je Europa upgrade? Mijn clio wordt in week 25 geleverd.
Laatst gewijzigd door Age op 03 jun 2013 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: graag een bovenstaand bericht niet quoten
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Wanneer zou de jouwe volgens de dealer bij hun te zijn?
mickjagger
forum starter
Contacteer:

Bericht door mickjagger »

graag een bovenstaand bericht niet quoten

Geen idee. Mijn dealer zegt geen reden te zien waarom week 25 niet haalbaar zou zijn. Ik kan in my Renault mijn clio niet volgen, maar mijn dealer kan dat wel.
Laatst gewijzigd door Age op 02 jun 2013 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

mickjagger schreef:
hybride schreef:Ik heb gisteren van MyRenault een mail ontvangen dat de volgende status in de bestelling is bereikt.

De bestelling nu de status :

TRANSPORT
UW AUTO IS GEARRIVEERD IN NEDERLAND. Uw auto is aangekomen op het Renault distributieterrein in Nederland en staat op het punt getransporteerd te worden naar uw dealer.

Hier wordt ik vrolijk van!

p.s. ik heb een dci besteld en de informative op MyRenault klopt exact met hetgeen ik heb opgegeven..
Dat zijn mooie berichten! Je hebt een upgrade gedaan voor je navigatie systeem naar kaart Europa? Ik heb ook de R-link besteld maar kom er nu pas achter dat de Tom Tom kaart slechts Benelux is. Wat was de prijs van je Europa upgrade? Mijn clio wordt in week 25 geleverd.
De upgrade gaat ongeveer 150 euro kosten, dat doen ze met een SD kaart. De dealer gaf aan dat de auto op 7 juni arriveert, de 3e week van juni staat ie bij mij voor de deur.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Maar ze hadden jou geen datum afgegeven qua aflevering?
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

graag een bovenstaand bericht niet quoten

De dealer had in eerste instantie medio september afgegeven, met de kanttekening dat het waarschijnlijk wel eerder zou kunnen worden. Hij wilde September aanhouden om geen verwachtingen te scheppen die hij niet kon waarmaken en zo kon het alleen maar meevallen. Omdat ik de leverdatum las op dit forum van de leden die rond dezelfde datum hadden besteld met ongeveer dezelfde configuratie als de mijne, ben ik gaan navragen bij de dealer en die kwam dus met 31 mei, gecorrigeerd naar 7 juni op de proppen voor de datum dat de auto daar aankwam. leverdatum 3e week juni. Dat was dus erg prettig.

Erwin
Laatst gewijzigd door Age op 03 jun 2013 08:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Oke, goed om te horen dan dus.
Ik moet nog 2 weken wachten en ook dat duurt lang...
corner
beginner
Contacteer:

Bericht door corner »

corner schreef:Wie kan mij vertellen.....

Ik heb een clio IV dynamique besteld, fulltime options met r-link maar nu ik de bestellijst zie op mijn Renault zie, komt deze helemaal niet overeen met hetgeen ik heb besteld en ook de aankoopkosten staat! Zelfs r-link staat niet aangevinkt!
Ik zie het nu pas... De lijst zit aardig verborgen in mijn Renault....

Heeft een van jullie dit ook of gehad, of moet ik me zorgen gaan maken?

Hopelijk is dit een vergissing van renault :worship:
Vandaag maar even naar de dealer geweest. In zijn systeem staat de auto besteld zoals de aankoopbon... dus ga ik er maar van uit dat de bestellijst op mijn Renault niet juist is. Verder geen ander nieuws dan afleverdatum 28 juni...

Om de auto nog completer te maken dan dat hij al is, gelijk maar even een mat en een bak voor in de achterbak besteld, en een bagage net voor op de grond en achter de achterstoelen...
Nog ff en dan kunnen we :driving:
Marcus
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: uitgestelde levering clio estate 7 weken??

Bericht door Marcus »

@homeless
Heb je een code gehad zodat je de status van je auto kan volgen? Dan kan je nazien wat de status van je auto is.
klmklmklmklm schreef:Zou kunnen dat ze de auto die voor jou bestemd was aan een ander hebben verkocht.
Dat is heel vreemd, zelf heb ik daar nog nooit van gehoord.
Zou dat zelf in ieder geval niet accepteren, dan heeft de desbetreffende verkoper/filiaal flinke steken laten vallen.
Renault Clio IV RS 200 EDC
homeless

Bericht door homeless »

Nee, een code heb ik nooit gehad. Ik ga er van de week wel achteraan om die alsnog te krijgen.
Als er dan een andere besteldatum uit komt lijkt het mij een duidelijk zaak in ieder geval.
Bedankt voor jullie reacties!!
Heinzeman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Heinzeman »

Probleem is dus apk op de oude auto eigenlijk, zou gewoon om compensatie vragen dat ze dat ding een apk geven, is het probleem wat minder erg.

Voor de rest tussen week 25 en 27 de auto flink aftrappen :smash:
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012

Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Brendawesome1

Bericht door Brendawesome1 »

Lol te weinig bestellingen?:p die hebben gewoon verlof denk ik :p lol
frankyd

Bericht door frankyd »

Ik heb op 12 februari een clio estate expression (grijs) zonder al te veel opties besteld als lease wagen.
In Maart kreeg ik te horen dat de bestelling was uitgesteld van 06/06 naar 28/06 en krijg nu te horen dat deze uitgesteld is naar 28/08. Zijn er nog mensen met dit probleem en zijn er mensen die hun clio estate die rond dezelfde datum besteld is al thuis hebben staan?
Kwestie dat ik niet in het zak word gezet door de lease maatschappij/werkgever.
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Hallo allemaal! Ik volg dit forum al een tijdje , en heb hier veel info opgedaan voor dat we (mijn vouw en ik) uiteindelijk voor de nieuwe Clio hebben gekozen. Keep up te good work all! :thumbsup:

Afgelopen zaterdag hebben we dan uiteindelijk de stap gezet! Een redelijke 'deal' (pun, ha ha ha) met de dealer gemaakt en de koop was gesloten.

Clio Dynamique dCi 90 S&S ECO2
  • - Besteld 1-6-2013
    - Blanc Glacier 369
    - Pack Lumiere
    - Pack Comfort Extra
    - Passion Noir velgen
    - Exterieur Pack Noir
    - Bekleding 'Luxe' Gris
    - Pack Look Interieur thema Elegance
    - Pack Look Interieur Dashboard Noir
    - Levering zou in september 2013 plaats vinden (volgens de dealer)
We wachten nog op die code om in My Renault de progressie van de bouw van de auto te zien.
Rick

Bericht door Rick »

De mijne vorige week geleverd gekregen, door drukke werkzaamheden nog niet eerder kunnen melden maar ik ben er erg blij mee! Gemiddeld verbruik is nu 6,2 liter op 100km.
Davekuhh

Bericht door Davekuhh »

Zo de laatste nacht slapen morgen vroeg mag ik eindelijk me clio ophalen. EINDELIJK IK KAN NIET MEER WACHTEN!!
frankyd

Bericht door frankyd »

Dag iedereen, ben nog nieuw op dit forum maar na dat ik vandaag slecht nieuws heb gekregen van de lease maatschappij heb gekregen wil ik toch wel even reageren.
Ik heb op 15 februari een caseopea grijze renault clio 4 estate besteld. Nu mijn eerste leverdatum zou op 02/06 zijn waarna ik in maart vernam dat dit 28/06 ging worden wat wel een redelijke vertraging was maar nog begrijpelijk. Nu kom ik vandaag te weten dat de leverdatum wegens een productieverschuiving is verzet naar 26/08. Heeft er hier iemand iets soortgelijks meegemaakt? Of zijn er mensen die al een estate expresion in hun bezit hebben? En wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt voor jullie reactie!
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

De meeste dealers geven een leverdatum af die bekend is op het moment van bestellen. Het is algemeen bekend dat, zeker bij nieuwe auto`s, deze dealers dit niet waar kunnen maken. Er zijn altijd productieproblemen of er worden nog een aantal problemen ontdekt die ze natuurlijk willen aanpakken om te voorkomen dat de nieuwe eigenaren hiermee ook worden geconfronteerd.
Daar heb jij ook voordeel aan. Kan me de frustratie voorstellen, maar het zou pas echt uniek zijn als je je de auto wel op tijd zou krijgen. De dealer kan hier verder niets aan doen, hij heeft hier geen invloed op. Mijn dealer heeft een ruime levertijd aangehouden zodat ik niet teleurgesteld kon worden. Het was niet reeel achteraf, hij wordt nu 3 maanden eerder geleverd. Wat heb je liever?
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Davekuhh schreef:Zo de laatste nacht slapen morgen vroeg mag ik eindelijk me clio ophalen. EINDELIJK IK KAN NIET MEER WACHTEN!!
Spannend, veel rijplezier!
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

hybride schreef:De meeste dealers geven een leverdatum af die bekend is op het moment van bestellen. Het is algemeen bekend dat, zeker bij nieuwe auto`s, deze dealers dit niet waar kunnen maken. Er zijn altijd productieproblemen of er worden nog een aantal problemen ontdekt die ze natuurlijk willen aanpakken om te voorkomen dat de nieuwe eigenaren hiermee ook worden geconfronteerd.
Daar heb jij ook voordeel aan. Kan me de frustratie voorstellen, maar het zou pas echt uniek zijn als je je de auto wel op tijd zou krijgen. De dealer kan hier verder niets aan doen, hij heeft hier geen invloed op. Mijn dealer heeft een ruime levertijd aangehouden zodat ik niet teleurgesteld kon worden. Het was niet reeel achteraf, hij wordt nu 3 maanden eerder geleverd. Wat heb je liever?
Ja, dat kan ik bevestigen. Bij de eerste dealer (was niet een beste dealer, zeker qua deal) werd gesproken over 8-10 weken levertijd. (bij een bestelling van 1-6-2013) Bij de dealer waar we uiteindelijk onze Clio hebben gekocht werd echter september.
Wat een verschil!? Te weten de helft! LOL
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

Rare gang van zaken. meestal gaat de auto van turkije naar belgie. dan denk ik dat de auto niet uit turkije komt eigenlijk. geen idee hoelang dit duurt. mijne is al 2 weken onderweg vanuit turkije en is 17-6-2013 bij de dealer.
ronjeremy

Bericht door ronjeremy »

Is het niet zo dat clio's uit Turkije er gemiddeld 4 weken over doen om in Frankrijk/België aan te komen en dan nog op transport naar Nederland moet? (Duurde bij mij ook nog 2 a 3 weken)
Brendawesome1

Daarnet telefoon gekregen van de dealer, papieren zijn er.
Dus 1 dezer dagen de auto ook. Morgen of vrijdag!
Besteld 21/03/2013 en 2 weken eerder dan verwacht hier.
Rode clio 4 expression zonder meer opties. JEEE BUDDY
Bjurrie

Bericht door Bjurrie »

had je al bericht gekregen dat hij bij de Garage stond?
Brendawesome1

Nee. Sturen eerst papiere op en dan de auto.
Kentekens heb ik al, voorlopige verzekering in orde brengen en dan wachten.
Ik had een 'deal' met de verkoper dat ik ging stoppen met roken als ik hem had voor mijn verjaardag (16juni).. Hij ging er vaart achter zetten lol. (Of gwn toevallig;)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”