Updaten Media Nav

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Quirico
forum member
Contacteer:

Re: Updaten Media Nav

Bericht door Quirico »

jve schreef:Ik heb sinds kort een Clio en bij mij valt af en toe het scherm uit. Er verschijnen strepen in de display maar de radio blijft wel werken. Sinds 25 januari staat een nieuwe systeem in back order en zou al drie keer uitgeleverd worden. Op dit moment wordt verwacht dat nieuwe multimedia systeem op 14 maart bij de dealer is.
Reken maar, dat het later wordt...tegen mij zeggen ze dat de nieuwe media systemen eind maart geleverd worden voor NL.
Ik weet vrijdag meer....want dit pik IK niet.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
brutus2010

Bericht door brutus2010 »

Quirico schreef:
brutus2010 schreef:Ben sinds afgelopen vrijdag eigenaar van de nieuwe Clio.
Het media-systeem is natuurlijk een blikvanger en uitermate handig. Na aflevering de software en kaarten zonder problemen geupdate.
(boekje gevolgd)

Wel jammer dat het systeem mijn telefoonboek van mijn Samsung telefoon niet overneemt. Is hier een oplossing voor?

Groeten Brutus
Heb je Android?
Ja.....
Renault Freak

Bericht door Renault Freak »

brutus2010 schreef:
Wel jammer dat het systeem mijn telefoonboek van mijn Samsung telefoon niet overneemt. Is hier een oplossing voor?

Groeten Brutus

Kijk in dit topic https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 33&t=16748
daar word het telefoonboek probleem besproken.
brutus2010

Bericht door brutus2010 »

Dank je, het probleem is er niet mee opgelost maar we blijven proberen.......
Laatst gewijzigd door Arjan op 13 apr 2013 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Een update mbt mijn medianav systeem...

Renault NL gaat proberen dit software-matig op te lossen i.p.v. vervangen van het systeem.
Dit, omdat de medianav inderdaad niet leverbaar is.

Software engineers zijn nu druk bezig
Hoe lang dit duurt?...
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Zucht, lekker getest is dat multimedia systeem :?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Inderdaad, ZUCHT (en dat moet mij overkomen)....

Renault NL klantrelaties heeft mijn dossier nu in handen, en de dealers mogen zich nu niet meer mee bemoeien.
Dit is volgens hoofd klantrelaties een zeer serieuze zaak.
Hij geeft verder aan, dit is een heel nieuw en vers systeem voor Renault, want naast de clio hebben ze dit ook in de dacia lodgy geplaatst.
Joentje

Bericht door Joentje »

Zojuist ook mijn Media Nav geupdate. Alleen gaat dit nog niet helemaal soepel als verwacht. Na soepel de update kunnen uitvoeren van versie 1.1.3 naar 2.0.9 krijg ik daarna niet de kaarten er op. Hij loopt installeerd deze gewoon niet, het systeem loopt vervolgens vast. Het enigste om het weer aan het werk te krijgen is de usb te formateren en de .lgu bestanden er weer op te zetten en de update nog een keer te draaien. Maar ik krijg het niet voor elkaar om dan de kaarten er op te krijgen.

Echter heb ik direct na dat het systeem geupdate was met toolbox een synctool laten installeren op de usb stick en ook direct de kaarten. Wellicht dat het hiermee fout gaat en dat het apart moet? Het lukt me alleen niet om een nieuwe fingerprint te maken. Iemand een idee?
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Ik zou bijna zeggen..geef alle storingen door aan je dealer en laat zij dan Renault NL informeren.
Hoe meer "storingen" des te meer aandacht men aan medianav gaat besteden.
drees62

Bericht door drees62 »

Joentje schreef:Zojuist ook mijn Media Nav geupdate. Alleen gaat dit nog niet helemaal soepel als verwacht. Na soepel de update kunnen uitvoeren van versie 1.1.3 naar 2.0.9 krijg ik daarna niet de kaarten er op. Hij loopt installeerd deze gewoon niet, het systeem loopt vervolgens vast. Het enigste om het weer aan het werk te krijgen is de usb te formateren en de .lgu bestanden er weer op te zetten en de update nog een keer te draaien. Maar ik krijg het niet voor elkaar om dan de kaarten er op te krijgen.

Echter heb ik direct na dat het systeem geupdate was met toolbox een synctool laten installeren op de usb stick en ook direct de kaarten. Wellicht dat het hiermee fout gaat en dat het apart moet? Het lukt me alleen niet om een nieuwe fingerprint te maken. Iemand een idee?
Als je de stick helemaal leeg maakt, dan nog lukt het niet om een nieuwe fingerprint op het systeem in de auto aan te maken?
Anders misschien even het systeem resetten naar de fabrieksinstellingen (dit kan ook alleen voor de navigatie) en een nieuwe poging wagen.
jonasr

Bericht door jonasr »

Ik zal ook weer effe opnieuw moeten beginnen :furious3: .

Update soepel verlopen, start ik de auto opnieuw; "Nav voice not supported".
Dat terwijl de Nav voice gewoon op standaard staat + dat er totaal geen probleem is met mijn NAV zelf bij het rijden.

Maar bij elke start dat schermpje weg klikken buh!.

Jammer ook van de irritante computerachtige stemmen...
zotventje

Bericht door zotventje »

Quirico schreef:Vrijdag heb ik mijn auto opgehaald, en bij thuiskomst (motor uit etc.) bleef de medianav AAN.
Ik hoorde geen geluid/radio , de aan/uit/volume knop reageerde ook niet meer.

Ik kon nog wel in het systeem bladeren, dus ik ging naar ''fabrieks instellingen''.
Dit gedaan, op ALLES, maar het systeem reageerde er niet op.

Ik bel de Renault, want ja, de Media Nav zal toch uit moeten.
Is er iemand van de Renault Route Service geweest (was inmiddels na 18.00 uur), hij heeft de accu los gekoppeld en er weer op gezet. Toen reageerde de Media NAV weer, en ging dus ook weer uit.
Beter!.

Wel, moest ik van deze monteur naar de garage, want het moest uitgelezen worden.
Gisteren in Almere geweest en deze hebben niks geconstateerd, er waren geen fouten.

Vanavond dacht ik;
Laat ik eens kijken wat voor systeem er op staat, dit is de 2.0.9 (dus bij aflevering heb ik de genoemde update dus al mee gekregen).
Enfin, ik doe de usb stick er in (verschijnt op display; er zijn geen mediabestanden, klopt USB stick is leeg.
Ik naar Media Nav, opties, updates (bekende verhaal), wat gebeurd?, systeem blijft weer hangen.

Net heb ik in de regen zelf de accu los gekoppeld en er weer op gezet en het systeem doet het weer.
Ik durf zelf niks meer met het systeem te doen.

Zijn er meer die dit hebben ervaren?. Ik ga deze week terug naar de dealer om te informeren wat er precies aan de hand is.

Update:
Aanstaande vrijdag, zal de dealer dit herstellen
hey iedereen
ik heb het zelfde probleem wat jij hebt maar met de nieuwe dacia sandero vrijdag wordt de hele nieuwe navigatie systeem geinstaleerd de garage raad ook aan momenteel zeker geen updates te doen tot als het opgelost is dat kan een lange tyd duren en blijkbaar ben ik niet te enige volgens de garage
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Hebben wij het over hetzelfde systeem?
Ik begreep van Renault dat de medianav alleen in de nieuwe clio en dacia lodgy is gebruikt.
Laatst gewijzigd door Arjan op 13 apr 2013 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
iluniaq

Bericht door iluniaq »

Ook ik heb het probleem dat bij het updaten van de MediaNav het systeem volledig vast loopt en niet meer uitgaat. Volgende week gaan ze er bij de garage mee aan de slag. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Blackmagic69

Bericht door Blackmagic69 »

@Quirico: Ja hoor, Dacia sandero,logan,lodgy,clio is allemaal dezelfde "Media Nav", er bestaan uiterlijk wel 2 versies maar technisch zijn ze allemaal identiek (en even buggy)
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

iluniaq schreef:Ook ik heb het probleem dat bij het updaten van de MediaNav het systeem volledig vast loopt en niet meer uitgaat. Volgende week gaan ze er bij de garage mee aan de slag. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Ik weet niet hoe het werkt die updates maar kunnen jullie de bestanden niet van een werkende medianav USB van een forum lid vragen en die er dan eens opzetten.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
RoelandH

Bericht door RoelandH »

Zaterdag ook probleem gehad met het update van mijn kaarten. Ik vertrek morgen naar Italië en had een aanschaf gedaan van de Europese kaarten. Proberen te updaten en toen ik de usb stick wilde aanmaken liep, net zoals hierboven vermeld, het volledige toestel vast en kon het enkel door het loskoppelen van de batterij worden hersteld.

Deze ochtend naar de Renault-dealer en zonet telefoon gekregen dat Renault op de hoogte is van het probleem. Ik kan de wagen terug afhalen zonder Europese kaarten en wordt op de hoogte gebracht zodra Renault een oplossing heeft.

Ben benieuwd. Nu dan maar met de iPhone en Navigon. :driving:
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Even een update van mijn kant...

Afgelopen vrijdag heb ik mijn dealer telefonisch gesproken, zij zagen vorige week beweging bij het ontvangen van nieuwe mediaNAV systemen.
Tot grote verbazing van de dealer is deze order op het laatste moment door Renault ingetrokken.....en niemand weet waarom :chinrub:

Dit weekend ben ik in de buurt en zal ik eens langsgaan....
Eerst zeggen dat er een software update uit zal komen, en nu opeens wel hardware systemen???
Ik snap het niet meer, maar zal wel aan mij liggen?.
Laatst gewijzigd door Quirico op 19 mar 2013 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Blackmagic69

Bericht door Blackmagic69 »

Er is blijkbaar een nieuwe update vrijgegeven: Juist update gedaan naar versie 2.1.0
Ik zie zo direct geen wijzigingen, het enige dat ik kan melden is dat de "bluetooth frame drop bug" (haperingen in muziekweergave) nog steeds niet is opgelost, het zou kunnen dat dit niet softwarematig is op te lossen? Opgelet ik heb mijn radiocode moeten invoeren, zie dat je ze bij de hand hebt !
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Zover zit ik niet in de software materie.....maar naar mijn idee moet er een soort van ''rescue'' usb-stick gemaakt worden?, die zonder het ophalen van auto gegevens alles weer kan herstellen.
jonasr

Bericht door jonasr »

Zou kunnen dat het haperen te maken heeft met de doorvoer snelheid van BT.
Maar ik heb eerlijk gezegd met mijn BB nog geen streaming problemen gehad.
Kan liggen aan het formaat van muziek? Zal even wat Flac'jes streamen als ik tijd heb.
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

DE update, die alle problemen moet oplossen is klaar....men is dit nu aan het testen.
Zodra de test goed is bevonden, worden we bericht.

EDIT 20.25 uur:
Morgen (vrijdag) zal mijn auto meedoen aan de test.
Ze hebben het over een update van een aantal gigabytes..
Swen
beginner
Contacteer:

Bericht door Swen »

Goed nieuws!

Ik had (net als veel anderen) problemen ondervonden na het updaten naar versie 2.0.9.
Vandaag zag ik op de site https://renault.naviextras.com (nadat ik ingelogd had) de opmerking:

Belangrijk
Mocht u tegen een probleem aanlopen tijdens het updateproces, downloadt u het bestand hieronder. Kopieer het bestand naar de hoofdmap van de USB-stick en pak het uit. Sluit daarna de USB-stick aan op uw apparaat. Het updateproces zal dan starten.

Dit heb ik gedaan. Dus downloaden, unzippen en de losse bestanden (dus niet de map) op een USB stick gezet. Hierna heb ik de stick in de auto gedaan, en .... de update naar versie 2.1.0 startte.

Hierna heb ik de stick leeggemaakt en een fingerprint gemaakt. Daarna kon ik de kaartupdates uitvoeren (dus nu heb ik kaarten 2012 Q2 op mn navigatiesysteem).

Ik durf nog niet kaarten te kopen... Ben bang dat er dan weer iets fout gaat en ik geld weggegooid heb. Maar zal het binnenkort toch gaan doen.
Laatst gewijzigd door Swen op 24 mar 2013 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio IV - 1.5 dCi Collection
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Deze update heeft de garage gisteren op mijn systeem geplaatst en tot nu toe heb ik geen problemen meer....
Overigens, zijn de mediaNAV systemen aan de dealers nu leverbaar...
iluniaq

Bericht door iluniaq »

Heb net ook de update uitgevoerd en nu ook geen problemen meer, zelfs niet met het updaten van de nieuwe kaart release.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”