hallo allemaal,
ik had een vraagje heb gisteren een woofer plus versterker en aansluit setje gekocht.
nu had ik de vraag mij lukt het om alles aan te sluiten behalve de voedingskabel van de accu naar de versterker niet. dit komt omdat ik de kabel dus niet van me accu naar de binnekant van mijn auto krijgt dit omdat de kabel boom zit weg gestopt achter een stalen plaat dus moet nu opoek naar een andere doorgang alleen kan er geen vinden ik heb een renault clio 1 en hoop dat jullie me kunnen helpen met een doorgang voor de kabel te vinden en of andere tips zijn welkom.
mvg bjorn
de voedings kabel aansluiten renault clio 1
Re: de voedings kabel aansluiten renault clio 1
Gebruik anders even de zoekfunctie
staan al diverse dingen erover.
Zelf heb ik me kabel door die rubber dop gepropt. Deze kan je zien zitten als je, bij je pedalen, omhoog kijkt. Hier loopt ook dat staalkabeltje doorheen van je motorkapsluiting.
Heb er eerst met een accutol gat in geboord en vervolgens de voedingskabel er doorheen gepropt. Handigste is, althans vind ik, om er eerst effe een stuk ijzerdraad oid (heb electriciteitsdraad genomen) en er aan vastgetaped. Dat kan je makkelijk(er) er doorheen proppen en zo kan je ook zien waar 't uit komt aan de andere kant.
Dan kan je vervolgens beetje trekken/douwen tot je kabel er doorheen is.
Heb er eentje van 10 en 25mm2 doorheen gepropt en een speakerkabel dus 't is wel te doen.
Later kwam ik er achter dat er ook een soort van dop zit die je er uit kan trekken. Alleen waar dat 'gat' uitkomt aan de andere kant ... geen idee.
Hoop dat je er wat mee kan.

staan al diverse dingen erover.
Zelf heb ik me kabel door die rubber dop gepropt. Deze kan je zien zitten als je, bij je pedalen, omhoog kijkt. Hier loopt ook dat staalkabeltje doorheen van je motorkapsluiting.
Heb er eerst met een accutol gat in geboord en vervolgens de voedingskabel er doorheen gepropt. Handigste is, althans vind ik, om er eerst effe een stuk ijzerdraad oid (heb electriciteitsdraad genomen) en er aan vastgetaped. Dat kan je makkelijk(er) er doorheen proppen en zo kan je ook zien waar 't uit komt aan de andere kant.
Dan kan je vervolgens beetje trekken/douwen tot je kabel er doorheen is.
Heb er eentje van 10 en 25mm2 doorheen gepropt en een speakerkabel dus 't is wel te doen.
Later kwam ik er achter dat er ook een soort van dop zit die je er uit kan trekken. Alleen waar dat 'gat' uitkomt aan de andere kant ... geen idee.
Hoop dat je er wat mee kan.
Re: de voedings kabel aansluiten renault clio 1
Dat is de kabelboom gat als je em er daar doorheen haalt kom je ergens achter je abs gebeuren uit je komt er wel makkelijk bij als je een beetje doorduwt