Radio of versterker Kapot?

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
sj0ertum
Oud-beheerder

Radio of versterker Kapot?

Bericht door sj0ertum »

Luitjes!

Ik heb het volgende probleem....
Ik heb een 5 kanaalsversterker waarbij ik op kanaal 5(mono) een subwoofer heb hangen. Deze speelt...maar erg zwak vind ik.
Kanaal 1 en 2 gebruik ik voor mijn hoedenplank speakers....Maar de speaker op kanaal 1 werkt niet of heel erg zwak, wanneer ik de RCA kabels omdraai....dus rood op wit en wit op rood....werkt de speaker op kanaal 1 wel maar op kanaal 2 niet. Dus ik heb het gevoel dat de RCA uitgang van mijn radio kapot is en hierdoor de versterker maar half signaal krijgt.
Wat denken jullie?

Groetjes,

Sjoerd

ps. Alle zekeringen zijn goed :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
cleaningcreations

Re: Radio of versterker Kapot?

Bericht door cleaningcreations »

het kan ook de versteker zelf zijn of je rca kabel zelf is mischen niet meer helemaal 100%. soms wil het ook voorvallen dat het aan de radio ligt.Zou zeggen mee ff de versterker hoeveel stroom ie kijgt als je de volume harder zet en hoeveel stroom naar de speakers en dergljke gaat en anders ff de uitgangen van de radio meeten.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

De RCA kabel is het niet dat heb ik al geprobeerd :wink:

Hoe kan ik mijn radio doormeten? De + op de uitgang en de - ergens op de radio? of gewoon De plus op de rode RCA uitgang en de - Op de witte....En hoeveel volt/watt/etc moet dat dan zijn? Elektronisch ben ik niet zo handig.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik heb de radio vandaag ter reparatie terug gebracht naar de Saturn.
Hij zat nog in de garantie....ik heb de versterker en RCA kabels getest door ze om te draaien en rood en wit met elkaar te verbinden om zo te kijken of er enig signaal is. Zo ben ik er achter gekomen dat alle kanalen op de versterker gewoon goed zijn. Maar vanuit de witte RCA poort van mijn radio kwam totaal geen signaal. Dit verklaard ook waarom mijn sub zo slap speelde omdat hij maar half signaal kreeg :thumbsup: Dus gelukkig is het de radio....want daar heb ik nog garantie op, ik zit nu alleen wel 3-4 weken zonder muziek :furious3:
Laatst gewijzigd door sj0ertum op 16 feb 2010 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

Beter dat je weet wat het is! En zonder muziek :chinrub: Zelf zingen Jonguh :idea:
cleaningcreations

Bericht door cleaningcreations »

Dat is mooi om te horen alleen wel balen dat je ff geen muziek heb zou zegen ipod of ff de telefoon volgooien.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”