Trillend metaalgeluid tijdens het gasgeven
Trillend metaalgeluid tijdens het gasgeven
Goedemorgen,
Al een tijdje rijd ik met een luide trilling in de auto. Je hoort het alleen wanneer je in een versnelling zit en boven een aantal toeren komt. Dit geluid hoor je niet wanneer hij stationaar draait en gas geeft.
Ik kan het geluid niet precies plaatsen behalve dat het voor uit de auto onder de motorkap vandaan komt. Maar dit kan net zo goed onder de auto vandaan komen.
Zelf denk ik dat er iets los zit, maar waar? Waar zit het hitteschild precies van de Clio 1.2 '96 en heeft iemand nog andere ideeën waar het aan kan liggen of wat los kan zitten?
Bedankt!
Al een tijdje rijd ik met een luide trilling in de auto. Je hoort het alleen wanneer je in een versnelling zit en boven een aantal toeren komt. Dit geluid hoor je niet wanneer hij stationaar draait en gas geeft.
Ik kan het geluid niet precies plaatsen behalve dat het voor uit de auto onder de motorkap vandaan komt. Maar dit kan net zo goed onder de auto vandaan komen.
Zelf denk ik dat er iets los zit, maar waar? Waar zit het hitteschild precies van de Clio 1.2 '96 en heeft iemand nog andere ideeën waar het aan kan liggen of wat los kan zitten?
Bedankt!
Re: Trillend metaalgeluid tijdens het gasgeven
Ik had er ook een beetje last van.. Niet zo erg zoals jij het beschrijft, maar je hoorde wel wat trillen.
Nadat ik mijn uitlaat heb vervangen + nieuwe ophangrubbers, was het trillen weg!
Maar nou weet ik niet of dat bij jou de oorzaak ook is..
Nadat ik mijn uitlaat heb vervangen + nieuwe ophangrubbers, was het trillen weg!

Maar nou weet ik niet of dat bij jou de oorzaak ook is..
Echt luid is het niet, verkeerd omschreven. Je hoort het ook niet in de auto zelf, alleen met je raampje open 

Ik had dit met mijn Corrado ook, dit was ook opgelost na de uitlaat te hebben vervangen. Het zat in de kat bij mij geloof ik.
In de kat of bij de kat? Een nieuwe kat gaat wat meer kosten dan een nieuwe uitlaat. Mijn uitlaat ziet er tevens nog gaaf uit, alleen roest op het mondstukje.
Zal volgende keer even onder de auto liggen, in ieder geval even bij de kat kijken dus.
Zal volgende keer even onder de auto liggen, in ieder geval even bij de kat kijken dus.
Volgens mij was het echt mijn kat zelf die rammelde boven een bepaald aantal toeren. Bij mij was het wel heftig trouwens hoor, dan trilde mijn binnenspiegel mee 

Even ter verduidelijking, hij trilt niet zoals in dit filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
De trilling hoor je echt alleen wanneer je in een versnelling zit en boven een bepaald aantal toeren uit komt.
Morgen even onder de auto liggen, kijken of ik wat interessants kan vinden!
De trilling hoor je echt alleen wanneer je in een versnelling zit en boven een bepaald aantal toeren uit komt.
Morgen even onder de auto liggen, kijken of ik wat interessants kan vinden!
Remoer, dat had ik inderdaad ook hoor. Zodra ik boven dat aantal toeren kwam was het ook weer weg.. Was ook in iedere versnelling.
kat er onder weghalen en stuk pijp tussen bakken, kat er alleen voor de APK even opzetten en klaar ben je
Gebruik gemaakt van de actie die ze bij Sprint hebben, gratis je onderkant bekijken.
Zitten 3 roestplekken met kans op een gaatje op de uitlaat en dan vooral bij de verbindingspunten. Er rammelt niks binnen de katalysator en de monteur had het over roest in de einddemper.
Geluid komt hoorbaar van voren bij de motor ergens vandaan, monteur kon het niet plaatsen en verdere onderzoek zou geld gaan kosten. Eerst even zelf kijken uiteraard
Zitten 3 roestplekken met kans op een gaatje op de uitlaat en dan vooral bij de verbindingspunten. Er rammelt niks binnen de katalysator en de monteur had het over roest in de einddemper.
Geluid komt hoorbaar van voren bij de motor ergens vandaan, monteur kon het niet plaatsen en verdere onderzoek zou geld gaan kosten. Eerst even zelf kijken uiteraard

Altijd al een smerig zaakje gevonden die Sprint.... *grijns*Remoer schreef:Gebruik gemaakt van de actie die ze bij Sprint hebben, gratis je onderkant bekijken.

Ontopic

Vreemd, want als er káns is op een gaatje, zou je nu nog niet dat getril moeten hebben..
Ben benieuwd wat het dan is!
Mischien een volle pot? Maar dat komt dan ook weer vanaf de achterkant weg.. 

Misschien een rammelend hitteschild in de buurt van je motor?? spruitstuk van uitlaat of tegen je schutbord? En ik zou toch eens flink met je uit laat rammelern miss komt die door oude rubbers wel ergens tegen aan bij het gas geven.
Excuses voor de hele late reactie, in de tussentijd nog geen tijd gehad om even verder te zoeken.jorna1.2rn schreef:Misschien een rammelend hitteschild in de buurt van je motor?? spruitstuk van uitlaat of tegen je schutbord? En ik zou toch eens flink met je uit laat rammelern miss komt die door oude rubbers wel ergens tegen aan bij het gas geven.
Maar ik denk inderdaad dat het aan een hitteschild ligt, dit geluid hoorde ik namelijk bij mijn vorige auto ook en na het verwijderen van een hitteschild was het weg. Maar zeer zeker ben ik niet.
1 hitteschild is duidelijk zichtbaar, maar het hitteschild op het uitlaatsproeistuk zie ik niet zitten. Moet ik dit van onderen benaderen of is dit via boven te doen?
Wil alles in 1x nalopen, mochten er nog suggesties zijn waar het euvel wellicht kan liggen, graag

Nog even over de monteur van sprint, hij begon zelfs over een defect in de versnellingsbak omdat je het geluid alleen hoort bij het optrekken.

op het uitlaatspruitstuk hoeft ook geen hitteschild te zitten. Dit zou je van boven af moeten kunnen zien. en oude ophangrubbers zou je even onder de auto moeten kijken.
Vandaag even bij de motor gekeken en dan vooral bij het spruitstuk, omdat ik het niet goed kon zien wat foto's gemaakt met mijn telefoon en ik kwam iets tegen wat het wellicht kan zijn!
Dat gebogen aluminium plaatje. Er zit ruimte tussen dus het kan betekenen dat het trillend geluid van dat plaatje afkomt. Zeker weten doe ik het niet. Heeft iemand misschien een idee hoe ik erachter kan komen of dit plaatje de veroorzaker is van het geluid?

Dat gebogen aluminium plaatje. Er zit ruimte tussen dus het kan betekenen dat het trillend geluid van dat plaatje afkomt. Zeker weten doe ik het niet. Heeft iemand misschien een idee hoe ik erachter kan komen of dit plaatje de veroorzaker is van het geluid?

Plus, als het spruitstuk los zit, zou je daar ook zwarte aanslag verwachten. Dat zit er niet, dus lijkt me dat het spruitstuk nog wel goed zit.
Het aluminium is verbogen. Wellicht gaat het resoneren waardoor het trillen veroorzaakt wordt?
Kan je terugbuigen en kijken wat er dan gebeurd?
Het aluminium is verbogen. Wellicht gaat het resoneren waardoor het trillen veroorzaakt wordt?
Kan je terugbuigen en kijken wat er dan gebeurd?
Teruggebogen maar geen resultaat. Volgende keer wanneer hij weer op de brug staat laat ik de gehele uitlaat bekijken van onder. Eventueel de olie die er nu in zit vervangen door 10w40, zit volgens mij 15w40 in nu.
Het geluid is hoogstens irritant, qua prestaties van de auto gaat het niet achteruit.
Ziet ernaar uit dat ik er maar aan moet gaan wennen....
Het geluid is hoogstens irritant, qua prestaties van de auto gaat het niet achteruit.
Ziet ernaar uit dat ik er maar aan moet gaan wennen....
- Contacteer:
Kijk eens naar je motorsteunen
Als die versleten / kapot zijn, dan kunnen ook nog wel eens rare resonanties optreden.

Als die versleten / kapot zijn, dan kunnen ook nog wel eens rare resonanties optreden.
Groet, Age
Kijk er maar s naar als ie op de brug staat, ik hoop dat het, net als in mijn geval, makkelijk te fixen is voor jou