Nieuwe Accu of niet?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
ReneeJ

Nieuwe Accu of niet?

Bericht door ReneeJ »

He mensen,

Al een hele tijd heb ik er soms last van dat mijn auto niet direct wil starten. Na een tijdje proberen start hij dan uiteindelijk toch wel.
Soms start hij wel direct, maar ik heb het idee dat dit met de accu te maken heeft.
Gisteravond wilde hij helemaal niet meer starten en bleef het acculampje ook branden.
De auto is een tijdje terug al bij de garage geweest voor een beurt, toen heb ik aangegeven dat hij soms slecht startte, maar ze konden daar niks vinden.
Hoe kan ik controleren of het echt de accu is? Of is het gewoon het handigst als ik een nieuwe accu aanschaf?
Als dit het geval is, wat voor accu heb ik dan nodig en kan ik dit gewoon zelf vervangen?

Groeten René
DexterXL

Re: Nieuwe Accu of niet?

Bericht door DexterXL »

Bij jouw garage kunnen ze gewoon de accu doormeten op juistheid,
enige nadeel vind ik altijd dat de accu´s daar zo duur zijn, ik ging eigenlijks
altijd naar een automaterialenzaak (Brezan), daar kunnen ze hem doormeten,
en hebben dan meestal ook de juiste accu op voorraad liggen, kan je hem thuis
zelf monteren.
Tegenwoordig kan ik thuis ook controleren, of iig een indactie geven of het goed met
de accu gaat...... :thumbsup:
Clio67

Bericht door Clio67 »

Ik heb sinds dat het kouder wordt hetzelfde probleem..

Vanmorgen (na een nacht in de vorst) wilde hij ook niet starten en na 6x de sleutel omdraaien start hij dan wel!
Vanmiddag starte hij direct en had ik verder geen problemen!

Soms hoor ik hem dan zoemen, radio en verwarming gaan wel gewoon aan!
Ik vraag me af of het met de accu te maken heeft :thumbsdown:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Als je contact aanzet hoor je idd een zacht gezoem. Is waarschijnlijk van de brandstofpomp.

Met deze kou komt het ook wel vaker voor dat de startmotor niet direct wil draaien. Door de kou gaat de capaciteit van een accu altijd achteruit. Maar kan ook zijn dat de startmotor zelf bevroren is.
Mearjo.

Bericht door Mearjo. »

Inderdaad.. dat is je brandstofpomp die draait, dus daar ligt het niet aan dan.

Zou inderdaad je accu laten doormeten. Start hij wel direct zodra je een keer met startkabels start?
ApaX

Bericht door ApaX »

Het acculampje hoort te branden als de auto op contact staat en de motor niet loopt.

Je kan zelf controleren of de uitgangsspanning van de dynamo goed is. Die moet ergens tussen de 13.6 en 14.8 volt zijn. Wat is in de ochtend de accu spanning? Hoe oud is de accu?

Gaat de motor hoorbaar moeizaam rond bij het starten?
Laatst gewijzigd door ApaX op 30 jan 2011 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio67

Bericht door Clio67 »

Meestal start hij wel, dus heb nog niet geprobeerd hem te starten met startkabels!
Zal binnenkort de accu eens doormeten!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”