Knipperlicht leidt een eigen leven
Knipperlicht leidt een eigen leven
Hoi mensen,
Mijn "linker"knipperlicht gaat spontaan aan tijdens het rijden!
Soms voor ff en soms gaattie aan en kan ik het niet eens uitzetten.
Het gebeurt gewoon als ik rechtdoor rij.
Waar zou het aan kunnen liggen?
Ik kan er verders wel normaal gebruik van maken.
Mijn "linker"knipperlicht gaat spontaan aan tijdens het rijden!
Soms voor ff en soms gaattie aan en kan ik het niet eens uitzetten.
Het gebeurt gewoon als ik rechtdoor rij.
Waar zou het aan kunnen liggen?
Ik kan er verders wel normaal gebruik van maken.
Re: Knipperlicht leidt een eigen leven
Datzelfde heb ik ook al een tijdje.
Bij mij gaat het rechterknipperlicht. Bij jou ook?
Ook gaat 'ie knipperen als ik raam aan de bestuurderszijde dicht doe.
Bij mij is het van "af en toe" steeds erger geworden. Probleem zit waarschijnlijk in de UCH (ofwel rekeneenheid), het zwarte kastje onder de zekeringendoos. Ik ben nog zoekende omdat die vervangen een dure zaak is.
Bij mij helpt het tijdelijk om wanneer het optreed het contact even af te zetten.
Ook wil (bij contact aan) de zekeringen van de UCH (zijn er twee) er even uit te halen een tijdelijke oplossing zijn. En met tijdelijk bedoel ik de ene keer een week de andere keer maar een een paar kilometer
Bij mij gaat het rechterknipperlicht. Bij jou ook?
Ook gaat 'ie knipperen als ik raam aan de bestuurderszijde dicht doe.
Bij mij is het van "af en toe" steeds erger geworden. Probleem zit waarschijnlijk in de UCH (ofwel rekeneenheid), het zwarte kastje onder de zekeringendoos. Ik ben nog zoekende omdat die vervangen een dure zaak is.
Bij mij helpt het tijdelijk om wanneer het optreed het contact even af te zetten.
Ook wil (bij contact aan) de zekeringen van de UCH (zijn er twee) er even uit te halen een tijdelijke oplossing zijn. En met tijdelijk bedoel ik de ene keer een week de andere keer maar een een paar kilometer

Bij mij doettie het voor zo'n 2 dagen. Maar het ergert me nu al.
Tevens ook gevaarlijk! Geef ik signaal naar links, ma ga ik naar rechts xD
Trouwens, wat me ook opviel. Als het knipperlicht vanzelf aan gaat (dus naar links)
en ik doe knipperlicht naar rechts.. dan knipperen ze ALLEBEI
omg ik wordt gek
Hoop dat je gauw een oplossing kan vinden Arjan
Tevens ook gevaarlijk! Geef ik signaal naar links, ma ga ik naar rechts xD
Trouwens, wat me ook opviel. Als het knipperlicht vanzelf aan gaat (dus naar links)
en ik doe knipperlicht naar rechts.. dan knipperen ze ALLEBEI

omg ik wordt gek

Hoop dat je gauw een oplossing kan vinden Arjan
Bij mij zit er dus een klein verschil. Mijne geeft spontaan aan naar rechts maar als ik richting aangeef naar links knippert rechts niet meer mee.
Ik moet ff kijken wanneer ik, en de garagetijd heb. Het is nu zover dat ze misschien wat kunnen vinden als er doorgemeten moet worden.
Als bij jou de linker blijft knipperen als je richting aangeeft naar rechts moet je de bedrading ook controlleren. Het kan zijn dat er ergens de isolatie is beschadigd en het blanke koper sluiting maakt.
Verder kan je controlleren:
De alarmlichtschakelaar, deze wil ook dit probleem veroorzaken.
De schakelaar op de stuurkolom of die nog helemaal in orde is.
Ik moet ff kijken wanneer ik, en de garagetijd heb. Het is nu zover dat ze misschien wat kunnen vinden als er doorgemeten moet worden.
Als bij jou de linker blijft knipperen als je richting aangeeft naar rechts moet je de bedrading ook controlleren. Het kan zijn dat er ergens de isolatie is beschadigd en het blanke koper sluiting maakt.
Verder kan je controlleren:
De alarmlichtschakelaar, deze wil ook dit probleem veroorzaken.
De schakelaar op de stuurkolom of die nog helemaal in orde is.
Heb jij het probleem al kunnen oplossen Arjan?
Ik kon verder niets vinden
Hoop echt dat jij het al hebt gefixt en dat je mij tips kan geven.
Ik kon verder niets vinden

Hoop echt dat jij het al hebt gefixt en dat je mij tips kan geven.
Gisteren even contact gehad met m'n dealer.
Hij had toevallig niet al te lang geleden een soortgelijk geval binnen gehad.
Mijn vermoeden dat het met de UCH te maken heeft werd in ieder geval bevestigd als mogelijkheid.
Om die te resetten moet de UCH worden uitgebouwd en een tijdje stroomloos laten liggen. Alleen de accu loshalen is in dit geval niet voldoende omdat er door restspanningen in diverse sytemen de UHC dan niet geheel spanningsloos wordt.
Ik ga er vandaag of morgen even mee aan de gang. Moet ook nog uitzoeken hoe de UCH bevestigd zit dus...
Hij had toevallig niet al te lang geleden een soortgelijk geval binnen gehad.
Mijn vermoeden dat het met de UCH te maken heeft werd in ieder geval bevestigd als mogelijkheid.
Om die te resetten moet de UCH worden uitgebouwd en een tijdje stroomloos laten liggen. Alleen de accu loshalen is in dit geval niet voldoende omdat er door restspanningen in diverse sytemen de UHC dan niet geheel spanningsloos wordt.
Ik ga er vandaag of morgen even mee aan de gang. Moet ook nog uitzoeken hoe de UCH bevestigd zit dus...
Hoi,
Ik heb vandaag de UCH eruit gehaald. Is wel ff een klus en volgens mij hoeft 'ie er niet persé helemaal uit om te resetten. Onder je zekeringendoos zie je een platte zwarte doos hangen met drie stekkers eraan. De achterste is bij mij bruin, de middelste wit en de voorste zwart.
Haal om te beginnen de accu los. Dan de stekkers van de UCH. De achterste twee zitten met vergrendelnokjes op de korte kanten, die moet je inknijpen. De voorste zit met een klembeugel. Druk het knopje in en schuif de beugel eraf. Nu kan je de stekker eruit halen. Laat de boel een uurtje rusten voordat je alles weer aansluit.
Succes
Ik heb vandaag de UCH eruit gehaald. Is wel ff een klus en volgens mij hoeft 'ie er niet persé helemaal uit om te resetten. Onder je zekeringendoos zie je een platte zwarte doos hangen met drie stekkers eraan. De achterste is bij mij bruin, de middelste wit en de voorste zwart.
Haal om te beginnen de accu los. Dan de stekkers van de UCH. De achterste twee zitten met vergrendelnokjes op de korte kanten, die moet je inknijpen. De voorste zit met een klembeugel. Druk het knopje in en schuif de beugel eraf. Nu kan je de stekker eruit halen. Laat de boel een uurtje rusten voordat je alles weer aansluit.
Succes

Ik ga het binnenkort ook maar proberen dan.
Tnx voor de reply.
Heeft het effect gehad bij jou?
Tnx voor de reply.
Heeft het effect gehad bij jou?
Niet helemaal waar ik op hoopte. Tijdens een testritje net heb ik geen last gehad van spontaan knipperen. Ik wil echter niet te vroeg juichen.
Kijk hier maar: http://clioclub.info/viewtopic.php?f=83&t=8106" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk hier maar: http://clioclub.info/viewtopic.php?f=83&t=8106" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Furkan,
Is het bij jou inmiddels opgelost? Bij mij wel. De UCH is door de dealer vervangen. Kosten 450 en een beetje euro's.
Het kan zijn dat dit bij jou dus ook moet gebeuren. Om daar achter te komen zal je wel bij de dealer de auto moeten laten uitlezen.
Jouw Clio is wat ouder dan de mijne dus met wat mazzel heb jij wel een apart relais voor de knipperlichten.
Is het bij jou inmiddels opgelost? Bij mij wel. De UCH is door de dealer vervangen. Kosten 450 en een beetje euro's.
Het kan zijn dat dit bij jou dus ook moet gebeuren. Om daar achter te komen zal je wel bij de dealer de auto moeten laten uitlezen.
Jouw Clio is wat ouder dan de mijne dus met wat mazzel heb jij wel een apart relais voor de knipperlichten.
Hey Arjan,
Nee het is niet opgelost, maar er is idd wel een apart relais.
Daar zit nu een andere in de plaats. Het was wel zo dat hij een week lang niet vreemd deed.
Maar zo langzaamaan begint het weer terug te komen.
Het rare is, hij doet het niet bij bepaalde bewegingen of handelingen.
Het gaat gewoon echt spontaan. En 450€ is wel ècht veel zeg
Ik begin te denken dat het aan mijn alarmsysteem ligt
Die werkte echter maanden zonder problemen, ma je weet nooit...
iig tof dat de jouwe gefixt is
Nee het is niet opgelost, maar er is idd wel een apart relais.
Daar zit nu een andere in de plaats. Het was wel zo dat hij een week lang niet vreemd deed.
Maar zo langzaamaan begint het weer terug te komen.
Het rare is, hij doet het niet bij bepaalde bewegingen of handelingen.
Het gaat gewoon echt spontaan. En 450€ is wel ècht veel zeg

Ik begin te denken dat het aan mijn alarmsysteem ligt

Die werkte echter maanden zonder problemen, ma je weet nooit...
iig tof dat de jouwe gefixt is

Tsja, ik had gewoon geen andere keus dan vervangen.
Heb je er een achteraf ingebouwd alarm in zitten dan?
Als die op je knipperlichten zit zou ik daarvan de aansturing van alarm naar knippers even een tijdje loskoppelen. Is meestal één draad die je even los moet halen.
Heb je er een achteraf ingebouwd alarm in zitten dan?
Als die op je knipperlichten zit zou ik daarvan de aansturing van alarm naar knippers even een tijdje loskoppelen. Is meestal één draad die je even los moet halen.
Ja die heb ik inderdaad achteraf ingebouwd.
Een of ander "spy" alarm, wel geinig..
Ik ga jou tip even uitproberen vanaaf denk ik.
Meestal is het iets simpels, dus wie weet :D
Een of ander "spy" alarm, wel geinig..
Ik ga jou tip even uitproberen vanaaf denk ik.
Meestal is het iets simpels, dus wie weet :D
Oké, ben benieuwd 

- Gijs
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Mmm, die spy alarmen werken prima op oude auto's.. Maar op nieuwere (vanaf 2000) geven ze toch vaak storingen!