Dop van de koelvloeistof

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
lean1990

Dop van de koelvloeistof

Bericht door lean1990 »

Hallo allemaal,

Na recentelijk veel gekloot gehad met de auto (uitlaat eronder uit geknalt, kapotte benzinetank doordat de uitlaat eronder uit viel) heb ik nu het volgende probleem.

Het gaat om een renault clio 1 uit 1994. Ik heb laatst de koelvloeistof bij gevuld, nu was ik nieuwsgierig of ie gelekt had (natte, vettige plek onder de auto, linksvoor) en raad eens? Ging de dop niet meer van de koelvloeistoftank af. Heb al een paar dagen geprobeerd dat ding er af te krijgen. Kan het zijn dat ie is vastgevroren? Zo ja hoe krijg ik m weer los? Zo nee: what next?
trage-dakduif

Re: Dop van de koelvloeistof

Bericht door trage-dakduif »

grote water pomp tang? en gewoon los draaien?
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

Trekt zon dop nit vacuum om luchtbellen in het systeem te voorkomen? Ik zou inderdaad ff tang met langer handvat er op zetten. en dan ff wrikken. Of als je hebt een föhn om de dop even te verwarmen en zo het evt ijs te ontdooien
16Vke
forum member
Contacteer:

Bericht door 16Vke »

of een keteltje kokend water,
dan moet je geen heel verlengsnoer mee naar buiten sleuren :thumbsup:
Afbeelding
If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
lean1990

Bericht door lean1990 »

Bedankt voor de tips. Ik zal als het weer licht is eventjes gaan wrikken met een tang;)
Mocht dat niet werken dan even met dat kokend water er over heen kijken of het bevroren is.

:worship: voor het snelle reageren!
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Die van mij wil soms ook niet makkelijk los, je kan een tang nemen daartussen even een doekje zodat je het niet beschadigt.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”