kenteken verlichting

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
JannnHo

kenteken verlichting

Bericht door JannnHo »

guy's and girls

ik heb een vraagje ik zag toen ik nog een clio1 had bij iemand die had een clio 2 en die had de achter kenteken plaat verlichting veranderd n een vrij felle licht blauwe kleur.

kan iemand mij ff een how to geven hoe dat zit en welke lamp hij heeft gebruikt want dat zou ik ook graag willen doen

thnx

JannnHo
timovd

Re: kenteken verlichting

Bericht door timovd »

Kapje er af halen. Oud lampje er uit. Kijk welk lampje het is. Nieuw lampje er in. Kapje weer in je achterbumper.
DieselMikey

Bericht door DieselMikey »

lol, idd.. heel simpel, als je veel licht wil zal ik voor LED gaan, ik geloof dat het een T10 12V lampie óf een T10 12v Bajonet is.. deze kun je in LED uitvoering gewoon voor 1,50 kopen.
DonMelvin

Bericht door DonMelvin »

Inderdaad, dit is makkelijk te verkrijgen.

Is hetzelfde lampje als van het licht in je achterlichten (let wel op, er mag maar 1 "draad" door het lampje lopen).
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

DonMelvin schreef:Inderdaad, dit is makkelijk te verkrijgen.

Is hetzelfde lampje als van het licht in je achterlichten (let wel op, er mag maar 1 "draad" door het lampje lopen).
Als je door het glaasje niet goed kunt zien of er één of twee gloeidraden in zitten kan je ook naar de fitting kijken. Bij een lamp met één gloeidraad zitten de uitstekende pootjes op gelijke hoogte, tegen de onderkant van de fitting. Heb je een lampje met twee gloeidraden te pakken zitten de pootjes op ongelijke hoogte. Dat laatste is gedaan zodat het lampje maar op één manier in de houder past. Lampjes met twee gloeidraden zijn voor gecombineerd achterlicht/remlicht.

(En nog krijgen mensen het voor elkaar om ze er verkeerd om in te steken. Je ziet dat als ze hun licht aan hebben dan ook meteen. Eén achterlicht brand altijd fel alsof ze met een mistlicht aan rijden)
DonMelvin

Bericht door DonMelvin »

Arjan schreef:(En nog krijgen mensen het voor elkaar om ze er verkeerd om in te steken. Je ziet dat als ze hun licht aan hebben dan ook meteen. Eén achterlicht brand altijd fel alsof ze met een mistlicht aan rijden)
Gelijk weer wat geleerd!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”