heeft iemand hier ooit de drijfstang lagers van een f7p vervangen? en zo ja kan dat gewoon met het blok er nog in? dus gewoon door de carterpan er onderweg te halen,of moet je echt alle los halen voor je ze kan vervangen
want ik denk dat de eerder genoemde 2 bar oliedruk toch zijn tol heeft geijsd en dat mijn drijfstang lagers nu overleden zijn
drijfstang lagers vervangen
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: drijfstang lagers vervangen
Ik durf het niet te zeggen precies, mischien kan je het hier vragen:
http://www.renault-tuning.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.renault-tuning.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: drijfstang lagers vervangen
ben heel bang dat dat niet gaat lukken met blok erin, want als je het goed wil doen, moet je krukas er ook uithalen en daar de lagers ook van vervangen.
Re: drijfstang lagers vervangen
Bij een 19 16v kan wel met het motorblok nog in de auto als je een motorsteun losmaakt en het blok wat kantelt, of het bij een clio 16v ook zo kan weet ik niet. En de krukaslagers zijn vaak minder gesleten dan de drijfstanglagers, dus kun je er ook voor kiezen om alleen de drijfstanglagers te doen anders kom je ook van het een in het ander 

Re: drijfstang lagers vervangen
ken met het blok erin ook gewoon
met inderdaad alleen de carterpan eraf

met inderdaad alleen de carterpan eraf

Re: drijfstang lagers vervangen
als jij het komt doen vind ik het prima, maar als ik zo snel even kijk dan ben je daar iets van 1 dag mee bezig om hem er uit te krijgen, en daar komt dan nog 1.5 dag bij om hem er weer in te krijgenhennybongers schreef:Haal het blok er gewoon uit. Je kunt dan overal goed bij, minder kans op troep in het blok. Pak dan meteen de boel goed aan distributie en koppeling. Kost een beetje maar als je het goed wil doen gewoon blok eruit.
succes Henny
en om eerlijk te zijn heb ik daar geen zin in als het niet nodig is, dan druk ik hem nog liever de schroothoop op(zelf demonteren voor verkoop dus)
Re: drijfstang lagers vervangen
en dat was je 20ste keer?Jeff 16V schreef:1,5 uur had ik het blokje ernaast liggen
hou er rekening mee dat ik bij zo'n clio helemaal niks kan vinden kwa ophangpunten en waar welke kabeltjes zitten enz
en het moet er ook allemaal heel uit, dat maakt vaak ook nog wel wat verschil.Als ik een auto voor de sloop demonteer heb ik de motor er ook in iets van 1 uur uit liggen, maar als ik het netjes moet doen is het toch al snel 3 a 4 uur werk omdat je dan opeens veel meer dingen los moet hebben en alle stekkers en slangen moeten netjes los enz