Mistlamp icoontje brand bij gebruik andere lampen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Dutchie

Mistlamp icoontje brand bij gebruik andere lampen

Bericht door Dutchie »

Ik heb een probleempje met mijn achterverlichting wat zichzelf oplost als het een tijdje droog is geweest.
Als het weer een tijdje heeft geregend is het er weer.
Het gaat om een Clio II 1.4 van december 1998. :driving:

Bij het gebruik van de rem, richtingaanwijzers en achteruitversnelling gaat op het dashboard het mistlamp icoontje branden.
Ik dacht dus dat remlicht, knipperlichten, achteruitrij lampjes of iets anders daarachter niet goed zou zijn en heb deze allemaal ondertussen al eens vervangen zonder resultaat.
Bij het aanzetten van het linkerknipperlicht gaat het linkerknipperlicht knipperen en het linkerachterlicht knippert dan heel zachtjes mee. :blabla:

Heeft iemand een idee waar ik zou moeten zoeken?
Is er een centraal doosje waar dit allemaal aangestuurt wordt en gevoelig is voor vocht?

Wel grappig, want mist = vocht, misschien dat de Clio me iets wil vertellen :wink:
skinnyvinny

Re: Mistlamp icoontje brand bij gebruik andere lampen

Bericht door skinnyvinny »

Heej mensen ik heb het zelfde probleem met mn 1.6 16 v uit 2000.
Over welk massa draatje heb je het? Bij het achterlicht? Of bij de accu. Groetjes van vin en alvast bedankt.
niels001

Re: Mistlamp icoontje brand bij gebruik andere lampen

Bericht door niels001 »

Heb ik ook gehad , klik de stekker uit de achterlichten , de zwarte is massa , maak het contact zuiver en plooi eventueel het pinnetje wat bij en spuit er vervolgens teflon spray (of iets anders dat het niet opnieuw oxideerd)

ps de pinnetjes kan je er ook uithalen

Ziekte van clio?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”