Stoel vervangen

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Camillehimself

Stoel vervangen

Bericht door Camillehimself »

ik heb een clio mk1 ph3 uit '98 waarvan de bestuurdersstoel is versleten en aan vernieuwing toe is, nu is de vraag... kan ik er een willekeurige stoel in zetten? het liefst wil ik natuurlijk dezelfde uitvoering als mijn clio (nl. palette), maar zou er ook een stoel van een clio mk2 of een stoel van een totaal andere auto inkunnen als ik de rail bewaar, dus op de rail monteren en dan in de auto monteren....

alvast bedankt :wink:
Camille
Marrrcel

Re: Stoel vervangen

Bericht door Marrrcel »

Hey Camille,

Het frame van de stoel van de Clio 1 is niet eenvoudig op een andere stoel te schroeven. De stoelverstelling (voor & achter) zit namelijk ook deel in de zitting van de stoel gebouwd.

Je kunt op marktplaats misschien wel stoelen uit een 16V of Baccara vinden. Die zitten altijd lekker. Ik ga binnenkort een Scheel stoel in mijn Clio zetten. Je kunt een inbouwframe gewoon bij de Scheel inporteur voor ongeveer €110,- kopen.

Afbeelding

Succes!

Marrrcel
Camillehimself

dankje marrrcel!
zo'n scheel stoeltje ziet er ind. ook mooi uit
miss ziet zoiets in mijn clio iets te sportief uit, het is namelijk maar een 1.2tje...
maar ik ga eens het internet af, en miss zet ik er evt wel 2 nieuwe stoeltjes in van een 16v of baccara ofzo wat je al zei

dankje voor je snelle advies!

Camille
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

ik geloof dat wouter nog een sport interieur heeft liggen in goede staat

zijn dan 16v stoelen bank met een ander motief, stuur hem anders een pm.
Groeten, Vincent.
Marrrcel

Bericht door Marrrcel »

Ennuh Camille, al iets gevonden?
Camillehimself

Vinnie_86:

dankje voor de tip! ik heb Wouter even een Pm gestuurd :thumbsup:

Marrrcel:

ik ben nog bezig met zoeken, maar het heeft geen haast want ik begin morgen pas met rijlessen :driving: , dan ben ik toch eindelijk 18
FunkyFresh

Bericht door FunkyFresh »

Camillehimself schreef:Vinnie_86:

dankje voor de tip! ik heb Wouter even een Pm gestuurd :thumbsup:

Marrrcel:

ik ben nog bezig met zoeken, maar het heeft geen haast want ik begin morgen pas met rijlessen :driving: , dan ben ik toch eindelijk 18
Ik heb eventueel ook nog kuipstoelen van FK-automotive voor je, stoelen zijn compleet verstelbaar en de rails zitten erbij. Check m'n topic anders ff in het for-sale gedeelte van dit forum.
Camillehimself

FunkyFresh schreef: Ik heb eventueel ook nog kuipstoelen van FK-automotive voor je, stoelen zijn compleet verstelbaar en de rails zitten erbij. Check m'n topic anders ff in het for-sale gedeelte van dit forum.
dankje voor het aanbod, maar ik heb maar een 1.2tje :laugh4: geeft ook zo'n verdraaid beeld als ik daar racekuipjes inleg he

Gr Camille
Clio1-1,2

Bericht door Clio1-1,2 »

:lol: Ik heb dan een 1,2 tje met 1,8 kuipjes der in.

Maar je kan op de sloop ook zoeken naar een stoel je kan namelijk heel slimpel die wangen omzetten of de stof als je handig ben 1 uurtje werk.

1, haal stoel los
2, verwijder alle ijzere ringetjes ik heb ze vervangen met tight rips. maar je kan ze ook terug plaatsen.
3 vervang de stof naar keuze.
4. mocht je de rugleuning los willen haale in de stoel verstel knop zit ook nog een klemmetje, dat kan je uit elkaar schuiven.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Interieur (vraag & antwoord)”