Raamrubber vervangen

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
ReneeJ

Raamrubber vervangen

Bericht door ReneeJ »

Hallo Mensen,

Al een tijdje zie ik dat de rubbers aan de buitenkant van het raam een beetje los hangen. Het is hierbij vooral aan 1 kant.
Het gaat om de rubbers die op de voorruit aan alle 4 de randen zitten.
Nu had ik net even zo'n rubber losgehaald om te kijken hoe het zat, maar er blijken dus stukjes te zijn afgebroken. De rubbers hebben aan de onderkant 2 geleiders, maar het strookje op de auto waar het in moet is ook niet helemaal netjes meer.
Is dit goed zelf te vervangen? En hoe duur zou dat zijn? Denk dat ik ze gewoon bij renault moet halen dan?

Groeten René
ReneeJ

Re: Raamrubber vervangen

Bericht door ReneeJ »

Hmm, ik heb dus precies hetzelfde, het hoekje is ook bijna afgebroken van de strook die vertikaal loopt.
Ben benieuwd of het duur zou zijn
Didi

Bericht door Didi »

nieuwe voorruit incl rubbers laten monteren bij Carglass.
ben je ook van die rubbers af.
en het gaat nog eens op de glasdekking van de verzekering ook.
roYa
forum member
Contacteer:

Bericht door roYa »

Als watvoor schade moet je dat dan opgeven? En dan moet je eigen risico wel betalen toch?
Afbeelding
ReneeJ

Bericht door ReneeJ »

Kun je gewoon naar CarGlass gaan en zeggen dat je een nieuwe ruit wilt dan? Het zit wel bij mijn verzekering inbegrepen.
Ook zitten er 2 sterretjes in waarvan ik er al eens 1 heb laten behandelen. Nieuwe ruit zou dus een goede oplossing zijn.
DexterXL

Bericht door DexterXL »

Het is veel makkelijker / leuker:
ga naar de sloop, zoek een Clio II fase I, deze heeft aluminium in die strippen zitten, de fase II en III zijn
helemaal uit rubber en gaan krimpen, heb op die van mij toen ook van de fase I geplaatst, je hebt alleen
de staande rubbers nodig :wink:
ReneeJ

Bericht door ReneeJ »

Nou, aangezien ik al 2 sterretjes heb ik mijn voorruit leek het mij logischer als ik wel een nieuwe ruit erin laat zetten.
Weet alleen niet of ze dat zomaar doen voor een ruit met 2 sterretjes
roYa
forum member
Contacteer:

Bericht door roYa »

Baksteen doet wonderen :devilish: Haha nee zo zou ik het iig niet doen. Ik weet wel dat toen me raam nog lekte (moet nog gefixt worden) dat me raam opnieuw gekit zou worden er ook alle rubbers vervangen zouden worden.
Afbeelding
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik heb al 2 keer een nieuwe ruit gehad (één keer eigen domme fout en 2e keer puur pech en te lang doorgereden met sterretje) En beide keren hebben ze dezelfde rubbers herbruikt :thumbsdown: Nu er er zo'n hoekje afgebroken bij me en de parafan sluit ook ruk aan.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Gijs
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Gijs »

Ligt er weer net aan bij welke (glas)garage je het laat doen... De een gebruikt wel nieuwe rubbers, de ander niet..
Gewoon van te voren ff navragen! :thumbsup:
MK90

Bericht door MK90 »

Hallo,

Ik ben zelf toevallig glasmonteur en wij doen altijd de ruitrubbers vervangen. Als we de ruit bestellen doen we ook nieuwe sierlijsten bestellen. Als je een sterretje hebt, en je wilt gewoon een nieuwe voorruit, dan is t een kleine moeite om dat sterretje door te laten scheuren. Sla der desnoods zelf een barst in. Schade oorzaak? Steenslag.

Houdt er wel rekening mee dat bij de meeste verzekeringen het Eigen risico € 150,- is. Bij een garage die aangesloten zijn bij glasgarant krijg je de helft korting. Dit kan je waarschijnlijk terug vinden op je groene kaart.

Als je in de buurt van Rotterdam woont stuur je me maar een pm desnoods.

Groeten,

Marcel
superclio rs-

Bericht door superclio rs- »

ReneeJ schreef:Hallo Mensen,

Al een tijdje zie ik dat de rubbers aan de buitenkant van het raam een beetje los hangen. Het is hierbij vooral aan 1 kant.
Het gaat om de rubbers die op de voorruit aan alle 4 de randen zitten.
Nu had ik net even zo'n rubber losgehaald om te kijken hoe het zat, maar er blijken dus stukjes te zijn afgebroken. De rubbers hebben aan de onderkant 2 geleiders, maar het strookje op de auto waar het in moet is ook niet helemaal netjes meer.
Is dit goed zelf te vervangen? En hoe duur zou dat zijn? Denk dat ik ze gewoon bij renault moet halen dan?

Groeten René
ik heb toevallig een maand geleden zn setje besteld,bij renault. ik was totaal maar 25euro kwijt,.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”