Boxen aan de voorkant clio 1994
Boxen aan de voorkant clio 1994
Hallo allemaal,
Ik ben er sinds kort achter dat er ergens aan de voorkant van mijn clio (renault clio 1.2 RL Symbol 1994) plaats moet zijn voor boxen. Het schijnt dat deze aan de zijkant onder de verwarming zitten (achter een klep/plaat hoe je het ook wil noemen). Klopt dit? En zo ja hoe groot is de ruimte om boxen te kunnen plaatsen?
Verder nog een vraag over het aansluiten van die boxen. Hoe moet dit? Kabel naar radio en boxen? Heb achter in de hoedenplank namelijk ook boxen zitten die aangesloten zijn, kan dit een probleem zijn?
Groeten.
Ik ben er sinds kort achter dat er ergens aan de voorkant van mijn clio (renault clio 1.2 RL Symbol 1994) plaats moet zijn voor boxen. Het schijnt dat deze aan de zijkant onder de verwarming zitten (achter een klep/plaat hoe je het ook wil noemen). Klopt dit? En zo ja hoe groot is de ruimte om boxen te kunnen plaatsen?
Verder nog een vraag over het aansluiten van die boxen. Hoe moet dit? Kabel naar radio en boxen? Heb achter in de hoedenplank namelijk ook boxen zitten die aangesloten zijn, kan dit een probleem zijn?
Groeten.
- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
Re: Boxen aan de voorkant clio 1994
voor in je dash zitten inderdaad boxen of ruimte voor boxen
er kunnen 10cm boxen in
achter naast de hoedenplank zit ook ruimte voor 10 cm boxen
er kunnen 10cm boxen in
achter naast de hoedenplank zit ook ruimte voor 10 cm boxen

in de meeste deuren zit ook al een uitspraing in het metaal moet je vaak nog wel even een gat maken in het plastic deur paneel daar kunnen 13 cm luidsprekers in
Ik heb inderdaad de boxen voor en achter gevonden maar nu het volgende. Ik heb dus in mijn hoedenplank boxen zitten (die zaten er al in toen ik de clio kocht). Is het nu een probleem om de boxen voor aan te sluiten op de radio? Of past dit allemaal? En welke kabels heb ik hier voor nodig? Er zaten namelijk geen kabels achter dat plaatje..weet niet of die er ooit gezeten hebben.. 

kweet niet of het er hoort te zitten.
ben ze bij mij ook nog nooit tegengekomen.
kabeltje van 2x 2,5mm is wel goed. 1.5mm kan op zich ook wel maar als je toch bezig ben ...
ben ze bij mij ook nog nooit tegengekomen.
kabeltje van 2x 2,5mm is wel goed. 1.5mm kan op zich ook wel maar als je toch bezig ben ...
1.5 kan prima als je het niet versterkt en 2.5 is toch wel het minimale als je gaat versteken
je iwlt dus 6 boxen aansluiten op een radio zonder versterker dan moet je gaan bruggen
je iwlt dus 6 boxen aansluiten op een radio zonder versterker dan moet je gaan bruggen
Nee geen 6 boxen;)..Ik heb er al 2 achter en was niet van plan er nog 2 aan te sluiten achter.
Alleen nog 2 voor en dan heb ik er dus in totaal 4..
2 voor en 2 achter in de hoedenplank.
Maar heb dus geen verstand van kabels dus zijn dat gewoon zwarte of zijn dat gekleurde kabels?
En moet ik een speciaal stukje hebben om boxen aan te sluiten op de radio?
Alleen nog 2 voor en dan heb ik er dus in totaal 4..
2 voor en 2 achter in de hoedenplank.
Maar heb dus geen verstand van kabels dus zijn dat gewoon zwarte of zijn dat gekleurde kabels?
En moet ik een speciaal stukje hebben om boxen aan te sluiten op de radio?
meestal asl je draad koopt bij de des betreffende auto zaak zal je gewoon transparant draad krigjgen dan moet je even kijkken wat plus en min is op je luidspreker ( + dik - dun) en dan vast maken met knijp stekkers en dan naar de radio en daar staat wel op het kabbeltje links achter of bijv rechts voor en dat maak je met een kroon steen vast plus op plus en min op min je kunt gewoon wel 4 boxen aansluiten op de radio
Ik zal eens kijken wat ik allemaal mee krijg als ik er op uit ga voor boxen.
Oh okee..geen coaxiale luidsprekers dus..
Zal eens wat speurwerk gaan verrichten welke er dan wel in kunnen..En kijken wie mij gaat helpen bij het er in zetten van de boxen als ik ze eenmaal heb, want dat is natuurlijk het volgende probleem
Oh okee..geen coaxiale luidsprekers dus..

Zal eens wat speurwerk gaan verrichten welke er dan wel in kunnen..En kijken wie mij gaat helpen bij het er in zetten van de boxen als ik ze eenmaal heb, want dat is natuurlijk het volgende probleem

- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
ik heb nog een setje pioneer 10 cm ts-g serie volgens mij 2 weg systeem (kan ook 3weg zijn)
mogen voor weinig weg
passen perfect achter de kapjes van een clio 1
mogen voor weinig weg
passen perfect achter de kapjes van een clio 1