Inbouwen radio

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
clp

Inbouwen radio

Bericht door clp »

Hallo allemaal, afgelopen woensdag hebben we ons Clio gekocht.
Het is een 92'er geworden en de bedoeling is om 'm puur binnen de stad te gebruiken.

Aangezien er geen radio in zit en de kinderen wel wat geluid willen wil ik een radio inbouwen die ik nog heb liggen. Deze is voorzien van ISO connectoren.
Als ik nu in de auto kijk zie in in de radioschacht een rode connector. Ik neem even aan dat ik daar een conversiekabel voor moet hebben.

Naast de rode connector zie ik nog 2 vage stekkertjes.
Afbeelding

Tevens hangt er onder het dashbord aan de passagierskant ook nog het een en ander waaronder onderstaande connector.

Afbeelding
Afbeelding
Mijn vraag: heeft iemand enig idee wat dit voor stekkers zijn?
Ik heb het vermoeden dat er een carkit ingezeten heeft aangezien er een rode draad onder het dashbordkastje hangt (voeding) en er nog wat kabels onder het kastje bungelen. Ook zit er een extra (zekerings?) blokje in het zekeringkastje.

Ik heb 3 foto's bijgevoegd. mochten deze niet duidelijk genoeg zijn (zijn genomen met een mobieltje) dan kan ik nog betere maken met een 'echte' camera.

Alvast bedankt.
dennes

Re: Inbouwen radio

Bericht door dennes »

hoi,
zo op de foto's te zien is het orgineel wat erin zit. wel een apart soort stekker.
als ik jou was zou ik gewoon even bij de renault dealer langs rijden en gewoon vragen wat het voor stekkers zijn.
zelf vermoed ik dat het stekkers zijn voor eeen orginele (renault) radio.
veel succes!
clp

Bericht door clp »

Bedankt voor de reacties. Ik zal eens kijken bij de autohandel wat ze aan verloopjes hebben.
Lee

Bericht door Lee »

Beetje audiozaak / inbouwstation kan je zo vertellen welke stekkers je nodig heb :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”