benzine verbruik door kou?????

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
remokirkels

benzine verbruik door kou?????

Bericht door remokirkels »

mijn clio heeft deze tank meer bezine verbruikt dan normaal..

ik rij altijd shell v power..

en nu heb ik 100 km minder gereden met een tank benzine rij veel korte stukken...
maar normaal rij ik 450 km met tank en nu 320 kan dit door het koude weer?

mvg remo
remokirkels

Re: benzine verbruik door kou?????

Bericht door remokirkels »

rij nu veel stukjes van 2 a 3 km daarom ga ik brommertje bij kopen ;)

maar dus kan wel door het koude weer?
Nico van Halen
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Nico van Halen »

Ja! In feite, zeker met de korte stukjes, gaat je verbruik omhoog. Door de lagere temperaturen moet er meer verbruikt worden om hetzelfde resultaat te halen.

Maar! 20% is wel heel veel! Zelfs met de kleine stukjes moet 500km gehaald kunnen worden lijkt mij?? 320 is wel HEEL weinig namelijk! Kijk het even aan, rij anders ook eens wat langere stukken (snelweg e.d.)
Afbeelding
DonMelvin

Bericht door DonMelvin »

Is helemaal niet gek, heb ik zelf ook veel last van gehad laatste tijd (heb ook 1.6 16v, in automaat (weet niet of jij dat ook hebt). Rij er vaak mee naar mijn werk, wat maar 4 - 5 km weg is.

btw, een brommer kopen met dit weer? dan kun je naar mijn idee beter de auto pakken en er af en toe gewoon een stuk snelweg mee pakken.

brommer is:
- koud
- nog een extra aanschaf
- niet het toppunt van veiligheid met de gladheid
AppieHeijn

Bericht door AppieHeijn »

Jee, jij hebt echt een heel erg hoog verbruik. Ik heb op mijn laatste tank 640km gereden, en ik heb al het idee dat die van mij meer verbruikt ivm winterbanden en het weer. Rij een paar keer per week 10km door den haag centrum en tank overigens geen v-power.

Heb jij ook een 1.6 16V?
Maarten Jan

Bericht door Maarten Jan »

Winterbanden (hogere rolweerstand) i.c.m. het koude weer kunnen het hogere verbruik zeker veroorzaken, helemaal als je veel korte stukjes rijdt, je motor komt dan nooit op temperatuur. Dat wordt zomers al moeilijk maar nu helemaal, koude motor = koud programma = extra verrijking van het mengsel = hoog verbruik :thumbsup:
dennisje030

Bericht door dennisje030 »

Nico van Halen schreef:Ja! In feite, zeker met de korte stukjes, gaat je verbruik omhoog. Door de lagere temperaturen moet er meer verbruikt worden om hetzelfde resultaat te halen.

Maar! 20% is wel heel veel! Zelfs met de kleine stukjes moet 500km gehaald kunnen worden lijkt mij?? 320 is wel HEEL weinig namelijk! Kijk het even aan, rij anders ook eens wat langere stukken (snelweg e.d.)

500 kilometer met een 1.6 16v en alleen korte stukjes kan je vergeten :smash:
ik was de afgelopen 3 weken vrij en heb de auto dus niet gebruikt voor woon-werk verkeer en alleen voor veel stukjes tussen de 3 en 10 kilometer.

normaal haal ik zo'n 550 kilometer op een tank, nu haal ik nog niet eens 450 kilometer met deze tank vanwege alle korte stukjes + de kou van de afgelopen weken. ik ga dus uitkomen op een 1:9 ergens :laugh4:

als ik dan zo even kijk houd het wel in dat jij ongeveer 1:7 tot 1:8 met je clio rijd
duur autorijden zo :bigcry:
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Bij een (erg) koude motor slaat veel van het mengel neer op de metalen delen. Dus vooral op korte stukjes kan je verbruik een stukkie hoger liggen.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”