Andere autoradio, maar stuurbediening blijven gebruiken

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
ReneeJ

Andere autoradio, maar stuurbediening blijven gebruiken

Bericht door ReneeJ »

Mensen, zoals sommige wel weten hebik een prachtige nieuwe tweedehands Clio ;)

Alleen zit hier geloof ik nog de standaard autoradio in. Nu had ik in mijn vorige auto een radio met een Aux ingang, hier kan ik fijn mijn iPod op aansluiten en zo lekker mijn muziek luisteren.
Nu zou ik er dus voor kunnen kiezen om die radio over te zetten naar deze auto, maar deze auto heeft aan het stuur de bediening zitten voor de radio, en ik zou heel graag hebben dat dit gewoon blijft werken.

Is er iemand die hier een handige oplossing voor heeft? Het liefst eentje waarbij ik niet zoveel hoef ik te bouwen ofzo, en wat me ook niet zoveel hoeft te kosten.

Ik heb al een ochtendje zitten zoeken op google en RTC forum enzo, maar kwam weinig tegen.
Zag ook nog iets van een Audio Connexion box, maar das geloof ik alleen voor nieuwere Clio's en is me ook eigenlijk iets te duur.
dennisje030

Re: Andere autoradio, maar stuurbediening blijven gebruiken

Bericht door dennisje030 »

Daarvoor moet een interface aangeschaft worden.
Onder andere heeft het merk Pioneer heeft dit .. maarja voor zo'n interface betaal je al snel meer als 100 euro (nieuw dan)

2e hands heb ik me niet in verdiept, ik heb een andere radio geplaatst en de stuurwielbediening maar gelaten voor wat het is
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Die dingen komen inderdaad weleens voorbij, van mij hoeft het niet. 5 cm naast je stuurbediening zit je radio dus ik heb er dat geld niet voor over
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Haris

Bericht door Haris »

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 31#p117431" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 22#p119622" onclick="window.open(this.href);return false;

Wellicht is dit iets voor je...heb je geen andere radio nodig...sluit je direct aan op he huidige radio en er gaat een 3.5mm jack naar bijvoorbeeld je ipod.

Er is ook een andere variant die ipv 3.5mm jack een ipod/iphone uiteinde heeft waardoor je stuurbediening ook werkt icm je ipod/iphone.

Kost 30 euro op ebay.

suc6!
MiCkSt3r

Bericht door MiCkSt3r »

Ik gebruik een FM transmitter om m'n Ipod/Iphone over de speakers te laten klinken. Werkt perfect.
ReneeJ

Bericht door ReneeJ »

Ik vond dit op internet:
http://www.hifidump.nl/v2/product_info. ... ts_id=3359" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zou ik dan moeten kunnen aansluiten op een Pioneer radio of niet? Zodat ik toch mijn stuurbediening enzo kan blijven gebruiken. En op die site staat dat het voor Clio's vanaf 2000 is. Nu is de mijne van 1999, maar volgens mij zijn die van 2000 nog hetzelfde type toch?
En zou dit moeilijk zijn om aan te sluiten? Heb namelijk echt 2 rechterhanden (en ik ben zelf links)
Haris

Bericht door Haris »

Dat heb ik ook Renee, het werkt prima en is plug&play :thumbsup: .

Alleen weet ik niet of er een veschil is met clio's voor 2001....
ReneeJ

Bericht door ReneeJ »

Okee dan, ga inderdaad dan maar gewoon zoiets proberen. Kwam net met even doorzoeken nog opdit type: CA-D-PI.180
Dan schijnt ookhet schermpje te werken ofzo. En er staat op marktplaats een leuk setje met die adapter en radio, dus misschien dat ik daar eens ga kijken.
Haris

Bericht door Haris »

Sorry, ik bedoelde ik heb de CA-D-PI.180!
ReneeJ

Bericht door ReneeJ »

Die ga ik ook maar regelen inderdaad. :sunny:
andyvols

Bericht door andyvols »

http://www.hifidump.nl/product_info.php ... ts_id=8275" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan ik met de radio in de bovenstaande link, nog steeds gebruik blijven maken van mijn stuurwiel bediening? Is een Clio|| Phase 2
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”