MediaNav 9.1.3 vervangen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
neosmokecrypt
beginner
Contacteer:

MediaNav 9.1.3 vervangen

Bericht door neosmokecrypt »

Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik een eigenaar geworden van een Renault Clio 4 Estate intens 0.9 TCE. Nu ben ik erachter dat de radio geen Apple car play ondersteund omdat deze Media NAV 9.1.3 heeft. De auto is wel verkocht dat deze het wel heeft. Contact gehad met de dealer en we zijn opzoek naar een passende oplossing. Mijn voorstel was dan ook om de radio te laten vervangen door een MediaNav gen 2 Volgens topic https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 33&t=28234 zal het dan een LAN5810WR0 versie met DAB+ moeten worden.

Nu krijg ik van de dealer de reactie dat de monteur zegt dat dit niet kan ivm met andere stekkers, dat deze dus niet 1:1 uitgewisseld kan worden...

Ik ben helemaal NOOB op dit gebied daarom mijn vraag is dit een juiste conclusie van de dealer? Ik hoor graag van jullie.

PS: Graag wil ik de origineel houden en ben zeker niet te spreken over ALI radio's
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Re: MediaNav 9.1.3 vervangen

Bericht door Brandon92 »

Voor zover ik weet zijn ze exact het zelfde. Als je geen dab+ in je auto had dan zit er een extra connector op de radio. Maar die hoef je ook niet aan te sluiten en kan je uit zetten. Maar de andere connectoren zijn exact het zelfde. De dealer zal het wellicht niet willen omdat hij er nu achter gekomen is hie duur de nieuwe radio is.
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Zoals @Brandon92 zegt, de radio is 1 op 1 te verwisselen. Kijk naar mijn originele post die je al had benoemd.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Prancer
beginner
Contacteer:

Bericht door Prancer »

Hoi @@Brandon92 een tijd geleden heb je mij geweldig geholpen met mijn medianav met android die ik in mijn captur wilde zetten. Helaas is de auto total loss na een heftig ongeluk. Nu heeft mijn dochter een clio gekocht 2018 en gelukkig vind ik weer een medianav evolution II type LAn5810WR0 met DAB: 281154484r.
Vraag, volgens mij kan je niet zomaar dab aansluiten denk ik. Maar...als je dat negeert en de stekkers er verder allemaal in doet werkt het dan ook zonder problemen. Ik las net dat je mogelijk iets moet uit schakelen en toen brak al lichtelijk weer paniek uit 😀
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

DAB kan inderdaad niet 1 op 1 als je dat niet al had. Je kan wel gewoon universele DAB antennes kopen met de juiste stekker zodat het wel werkt. Je hoeft in principe niks uit te schakelen als je het niet gebruikt want je moet DAB apart aanklikken, je zal dan gewoon zien dat die geen zenders kan ontvangen.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”