goedenavond allemaal,
heb een clio 3 phase 2 1.2 en daar zit (naar nu blijkt) gele koelvloeistof in, nu stond deze wat laag dus heb ik wat bijgevuld,maar dat was roze koelvloeistof,
is dat een heel groot probleem? het gaat om ca 0.3ltr
graag hoor ik reakties
bedankt alvast gr bert
clio 3 phase 2 koelvloeistof bijgevuld
Re: clio 3 phase 2 koelvloeistof bijgevuld
Is de koelvloeistof die je hebt gekocht geschikt voor je auto of heb je gewoon wat koelvloeistof gekocht? Ik koop mijn koelvloeistof bij een auto zaak en die vragen dan om je kenteken en dan krijg je de correcte flesje.
Maar volgens deze site mag u niet verschillende type koelvloeistof mengen:
Maar volgens deze site mag u niet verschillende type koelvloeistof mengen:
https://www.winparts.nl/blog/welke-koel ... -mijn-autoKan je koelvloeistof mengen?
Verschillende kleuren koelvloeistof moet u nooit mengen. Mengen kan ervoor zorgen dat er een chemische reactie ontstaat waardoor het mengsel gaat verdikken. Deze gelachtige substantie kan er dan voor zorgen dat de kanalen in het koelsysteem verstop raken. Ook kan de thermostaat en de waterpomp oververhit raken. Door alleen al de verkeerde vloeistof toe te voegen, kunt u veel schade aan het koelsysteem van uw auto toe brengen.
oeps!!! daar ben ik lekker mee dan, was roze koelvloeistof van de anwb
heb de clio pas gekocht en bij aflevering is er een nieuwe distributie en waterpomp opgezet met nieuwe koelvloeistof
echter stond het niveau precies op mininmaal,dus dacht giet er wat bij
heb de clio pas gekocht en bij aflevering is er een nieuwe distributie en waterpomp opgezet met nieuwe koelvloeistof
echter stond het niveau precies op mininmaal,dus dacht giet er wat bij
Zijden ze dat die type koelvloeistof ook geschikt was voor je motorblok?
Ai, dat is jammer dat het net op minimaal staat. Als je pech heb moet je dus nu alle koelvloeistof er uit halen en dan de juiste er in doen.
Maar wat je exact nodig hebt durf ik niet te zeggen en misschien even aan die garage vragen wat je moet doen.
Ai, dat is jammer dat het net op minimaal staat. Als je pech heb moet je dus nu alle koelvloeistof er uit halen en dan de juiste er in doen.
Maar wat je exact nodig hebt durf ik niet te zeggen en misschien even aan die garage vragen wat je moet doen.
-
- forum starter
- Contacteer:
0.3 ltr zal weinig doen
Lekker rijden !!
Lekker rijden !!
Clio 3 2.0 M4R 2008 140pk zwart
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
dank jullie wel voor de info, en volg het advies van Stadium gewoon rijden
Als je koelvloeistof moet bijvullen heb je ergens een lekkage. Dit moet je wel in de gaten houden.
Soms kan je verschillende soorten kvs gewoon mengen, dit staat op de verpakking.
Soms kan je verschillende soorten kvs gewoon mengen, dit staat op de verpakking.