Sinds 2 weken trotse eigenaar van een clio 4 uit 2014. Ik kwam erachter dat de navigatiekaarten uit 2012 dateren. Ik zou daar graag nieuwere op willen zetten. Daarnaast heb ik een medianav standard 4.1.0 systeemversie.
Nu heb ik wat op dit forum rondgekeken en wat youtube filmpjes bekeken. Ik kwam heel veel versie 9.1.3 tegen. Dat leek mij nieuweR dan de 4.1.0 die ik heb. Ik heb vervolgens een account aangemaakt via de renaultwebsite (naviextras) en de toolbox geïnstalleerd etc. Heb via de usb gegevens van mijn systeem verzameld van de auto en via de laptop en de toolBox gecheckt. Hij geeft aan dat ik al de nieuwste software heb. Toen dacht ik, hoe kan dat nou ik kom overal 9.1.3 tegen. Daarna vond ik dit onderstaand overzicht.
Medianav Standard :
4.0.3 + nng_content
4.0.6
4.1.0
Medianav Evolution :
5.2.7.A + nng_content
6.0.3
7.0.5
8.0.5
9.1.1
9.1.3
Nu mijn vragen:
- Zou het kunnen dat ik de nieuwste versie heb van de medianav standard en dat medianav evolution een totaal ander systeem is?
- En Kun je van medianav standard naar medianav evolution? Zo nee, dan blijf ik op 4.1.0. Zo ja, is het de moeite waard/vooruitgang om naar medianav evo te gaan?
- ik ondervind namelijk ook wat problemen met bluetooth, hij verbind wel, zie de batterijstand van mijn telefoon, maar als ik gebeld wordt verbind hij de oproep niet meer via mijn scherm. Moet dan alsnog luidspreker van tel aanzetten en met de tel in mijn hand, bellen. Ditzelfde geldt ook voor audio. Als ik youtube opzet verbind hij hem ook niet met mijn scherm. Ondanks dat de telefoon bluetooth verbonden is. Loskoppelen, verwijderen etc alles geprobeerd. Niets werkt. Wat kan ik eraan doen?
- Wat als ik mijn systeem terugzet naar fabrieksinstellingen, verdwijnen dan ook mijn navigatiekaarten? Mijn doel is uiteindelijk om de bluetooth verbinding te kunnen verbeteren. Hij heeft het namelijk de eerste week gewoon gedaan en nu doet hij het niet meer. Dat is het gekke