
Accu opladen
Accu opladen
Ik heb bijna altijd de melding *accu optimalisatie opladen*. Hebben jullie hier ook last van? Of moet ik toch nog even langs de dealer? 

Re: Accu opladen
Komt bekend voor.
De mijne is hiervoor gisteren naar de dealer gegaan samen met nog wat andere garantie puntjes.
Blijkbaar heeft men het nu opgelost maar wat ze precies gedaan hebben ben ik nog niet achter. Zal het vanmiddag vragen.
Daarna zal de praktijk uitwijzen of het geen wat ze gedaan hebben ook daadwerkelijk de oplossing was/ is
De mijne is hiervoor gisteren naar de dealer gegaan samen met nog wat andere garantie puntjes.
Blijkbaar heeft men het nu opgelost maar wat ze precies gedaan hebben ben ik nog niet achter. Zal het vanmiddag vragen.
Daarna zal de praktijk uitwijzen of het geen wat ze gedaan hebben ook daadwerkelijk de oplossing was/ is
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
Re: Accu opladen
1 en ander hangt natuurlijk ook af van de afstand die je per dag rijdt.
Ik moest meer dan 100km rijden voordat hijneen keer zin had om het start en stop systeem te gebruiken
Op wen enkele reis van 60km waarvan 40km snelweg deed hij het niet
Ik moest meer dan 100km rijden voordat hijneen keer zin had om het start en stop systeem te gebruiken
Op wen enkele reis van 60km waarvan 40km snelweg deed hij het niet
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
Re: Accu opladen
Bij mij werkt het start stop systeem weer.
Heeft te maken met de sensor welke de ontlading van de accu meet. Die is opnieuw ingesteld met een iets grotere tolerantie.
Heeft te maken met de sensor welke de ontlading van de accu meet. Die is opnieuw ingesteld met een iets grotere tolerantie.
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
-
- beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 06 sep 2019 11:39
- Contacteer:
Re: Accu opladen
Gewoon start/stop systeem niet gebruiken is ook een waardeloos iets en je bespaard niks
Re: Accu opladen
Als het er op zit moet het ook werken wat eenieder vsn het systeem denkt is aan hem of haar.
Ik gaf alleen de feiten aan.
Ik gaf alleen de feiten aan.
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
Re: Accu opladen
Ook bij onze Clio bi-fuel uit 2020 het zelfde “probleem”.
Wat we ook doen, welke afstand wij ook rijden bij de eerste de beste stop staat er in het display “prioriteit accu laden”.
Zelf gaf ik de accu de schuld omdat ik het starten wat moeizaam vond, starttoerental lager dan bij een vergelijkbare Clio.
Accu laten testen bij de dealer en het antwoord, u raad het al “alles is in orde”.
Niet tevreden met dit antwoord de accu laten testen bij een gerenommeerd niet renault garage.
Ik was aanwezig bij de test, het soort accu werd ingesteld ( er zit een EFB accu in) overige gegevens ingevoerd en de uitkomst: van de nominale 510A startstroom (staat boven op de accu) nog slechts 312A beschikbaar een verlies aan capaciteit van 38%.
Nieuwe accu laten plaatsen (Bosch) en daarna nog te weinig gereden om het start-stopsysteem een eerlijke kans te geven, het starttoerental is in ieder geval plezierig hoog.
Ik ben geen voorstander van het start-stopsysteem, bij onze vorige megane zetten we deze altijd uit, maar wat op de auto aanwezig is moet werken.
Wat we ook doen, welke afstand wij ook rijden bij de eerste de beste stop staat er in het display “prioriteit accu laden”.
Zelf gaf ik de accu de schuld omdat ik het starten wat moeizaam vond, starttoerental lager dan bij een vergelijkbare Clio.
Accu laten testen bij de dealer en het antwoord, u raad het al “alles is in orde”.
Niet tevreden met dit antwoord de accu laten testen bij een gerenommeerd niet renault garage.
Ik was aanwezig bij de test, het soort accu werd ingesteld ( er zit een EFB accu in) overige gegevens ingevoerd en de uitkomst: van de nominale 510A startstroom (staat boven op de accu) nog slechts 312A beschikbaar een verlies aan capaciteit van 38%.
Nieuwe accu laten plaatsen (Bosch) en daarna nog te weinig gereden om het start-stopsysteem een eerlijke kans te geven, het starttoerental is in ieder geval plezierig hoog.
Ik ben geen voorstander van het start-stopsysteem, bij onze vorige megane zetten we deze altijd uit, maar wat op de auto aanwezig is moet werken.
Re: Accu opladen
Even een update, het start-stopsysteem werkt nadat de accu vervangen is. Geen melding meer “ prioriteit accu laden”.
De dealer geïnformeerd over het testen van de accu bij een niet dealer garage.
De reactie van de dealer: de accu was goed en als ik het er niet mee eens was dan had ik opnieuw langs moeten komen om de accu weer te laten testen.
Dat ik de accu ondanks de nog lopende garantie uit eigen zak moet betalen had ik ingecalculeerd.
De dealer geïnformeerd over het testen van de accu bij een niet dealer garage.
De reactie van de dealer: de accu was goed en als ik het er niet mee eens was dan had ik opnieuw langs moeten komen om de accu weer te laten testen.
Dat ik de accu ondanks de nog lopende garantie uit eigen zak moet betalen had ik ingecalculeerd.