Krassen op bekleding/paneel deurportier

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Koen_B
forum starter
Contacteer:

Krassen op bekleding/paneel deurportier

Bericht door Koen_B »

Een bezoekje aan de bouwmarkt heeft letterlijk z'n sporen nagelaten. Een momentje van onoplettendheid: vergeten om een doek om de uiteinden van een balk te wikkelen... Het heeft er voor gezorgd dat er flinke krassen zijn ontstaan in de bekleding van een deurportier. :cry:

Nu vind ik dit natuurlijk erg zonde... :( en vraag ik mij af of dit makkelijk valt te herstellen.

Heeft iemand van jullie misschien tips? Zijn dergelijke componenten los te verkrijgen? Of kan ik het beste hiervoor bij de dealer informeren.
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (335.28 KiB) 10809 keer bekeken
Renault Clio IV ph. 2 Intens | Okt. 2016 | Rouge Intense | TCe 120 | R-Link 1
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Krassen op bekleding/paneel deurportier

Bericht door mox »

Volgens mij onmogelijk te herstellen; ik heb zelf lichte krassen in de plastic bekleding van de achterklep omdat ik daar glasplaten in heb vervoerd. Het patroon is gewoon weg en dat krijg je niet meer terug. Je zou kunnen proberen om een kaasprikkertje in een geschikt (?) oplosmiddel te dopen en daarmee de krassen aan te stippen, maar mooi zal het nooit worden. Hooguit minder lelijk. Als de kleur van de krassen niet wit meer is zou ik al tevreden zijn. Punt van een soldeerbout ernaast houden herstelt de kleur misschien ook. Of aluminiumtape om de krassen heen plakken en dan een föhn eroverheen.

Je kunt natuurlijk altijd voorzichtig bij de dealer informeren wat een deurpaneel kost. Is volgens mij alleen als geheel te koop. Of een rondje sloperijen doen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Donovan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Donovan »

Lichte krassen kan je wegkrijgen met behulp van een magic ereaser. Dat zijn van die witte sponjes. Die zijn licht schurend.
Deze kras ziet er wel een stuk dieper uit. Helemaal wegkrijgen gaat niet lukken maar het minder zichtbaar maken is zeker mogelijk.

Zorg er wel voor als je het sponje gebruikt dat je niet uitgebreid gaat schrobben, maar voorzichtig te werk gaat. Maak de spons ook een beetje vochtig.
Vespaman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vespaman »

Kijk eens op de site van drvinyl.nl Die kunnen echt alles onzichtbaar repareren. Zelfs complete gaten in dashboard weer dicht maken. Goedkoper dan een nieuw deurpaneel
proportions
forum starter
Contacteer:

Bericht door proportions »

Het zijn hard plastic deeltjes. Je kan ze repareren met een heat gun, dat heb ik ook paar keer gedaan op verschillende autos.

Let er wel op, als je heat gun gebruikt hou het niet te dicht op je paneel, doe het van afstand en hou het nooit te lang op 1 plek.

RonaldR
beginner
Contacteer:

Bericht door RonaldR »

Ja, met een verfbrander of fohn lukt het vaak wel. Is geen hogere raketkunde. Gewoon richten vanaf 20cm en steeds dichterbij zodra je resultaat ziet. De kras brandt zichzelf dicht. Daarna (paar seconden) de brander weghalen!
Op sommige kunststoffen (tussenstreep dashboard voorraam) werkt het niet.
Vorige bezitter moet een vrouw geweest zijn. Ik heb al heel wat krassen (ringen, kettingen) verwijdert.
1.5dci
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”