Welke kachelweerstand kiezen

Voor algemene Clio I vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Eslaan
beginner
Contacteer:

Welke kachelweerstand kiezen

Bericht door Eslaan »

Goedenavond,
Wij hebben een Clio 1.4rn automaat uit 1992.
Even een korte onderhoud historie:
Ventilator ging van 3 stapsgewijs terug naar geen enkel stand werkend
Laten repareren door meneer A (bleek dat deze hem had "gepasseerd of kortgesloten") alleen stand 3 werkte
Temperatuur was ook niet denderend meneer A heeft meerder malen de radiateur doorgespoeld zonder effect.
Aanjager ging uiteindelijk gekke geluiden maken en hield ermee op,
Naar garage gebracht meneer B
Hebben de kachelthermostaat laten checken en vervangen op mijn verzoek. Voor de ventilator gaf B aan dat ik op de sloop moest gaan kijken.
Heb op sloop aanjager en kachelweerstand gekocht en die heeft B ingebouwd: ventilator was weer geruisloos, maar stand drie hield het snel voor gezien en paar weken later ook stand 1 en 2.
Nu met de kou en beslagen ramen enzo, dus zaak dat het het weer gaat doen.
Ik heb op deze site al het een en ander gelezen en hoop op nog wat advies en antwoorden....

- ik kan een nieuwe kachelweerstand bestellen een Valeo of een Behrer Hella: welke is beter of maakt dat niet uit?
- ik ben best wel handig: kan ik deze zelf vervangen / uitbouwen / inbouwen? Natuurlijk, maar kom ik lastige dingen tegen waar ik een handigheidje voor moest weten?
- heb ook gelezen over stekkers. Ben ik er met het vervangen van de weerstand of kan het alsnog aan de stekkers liggen?
- waar kan ik die dan kopen en is dat (ook) goed te vervangen als amateur?

Of is het devies: Stop en niet doen: ga met je kachelweerstand naar een garage en laat die het inbouwen. Mijn garage zit helemaal vol qua afspraken en kan pas in januari weer. Wat mag zo'n kachelweerstand inbouwen dan ongeveer kosten?

Groeten Steven
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Algemeen (vraag & antwoord)”