Nieuwe kaart V1000 is uit
-
- beginner
- Contacteer:
Nieuwe kaart V1000 is uit
Sinds vandaag is er weer een nieuwe kaart uit voor R-Link
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Re: Nieuwe kaart V1000 is uit
Thx!
Zie em alleen nog niet in de lijst staan om te updaten als je de Map Update Service hebt...
Hopelijk komt die ook gauw!
Zie em alleen nog niet in de lijst staan om te updaten als je de Map Update Service hebt...
Hopelijk komt die ook gauw!
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
En meteen maar West Europa aangeschaft voor €34,90 voordat hij eventueel weer verhoogd wordt.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
ik kan sinds 9.95 niet meer updaten. ben benieuwd of dat nu wel weer gaat.
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Na twee uur lang prutsen met de sd kaart en laptop en verschillende keren (update mislukt laptop, terug in de auto, update systeem mislukt, opnieuw in laptop, update naar sd kaart gelukt, sd kaart in auto, update systeem gelukt, kaart in laptop, kaart in R-Link store opnieuw aangevinkt, sd kaart gesynct in laptop en vervolgens in de auto de kaart aangezet) is het uiteindelijk gelukt.
Het is dus allemaal niet erg gebruiksvriendelijk (understatement).
Het is dus allemaal niet erg gebruiksvriendelijk (understatement).
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
ik krijg steeds de melding dat het product niet beschikbaar is.
Maar ja... als je een 4,2 gb wilt plaatsen op een sd kaart waar nog maar 3 gb op vrij is...
Probleem is blijkbaar bekend bij renault en in mei zou de oplossing komen. ik ben benieuwd.
Volgens mij is de oplossing heel simpel. laat mij zelf aanvinken wat ik erop wil hebben staan (ik hoef geen buitenlandse stemmen etc)
of zorg dat er meer ruimte beschikbaar is.
Zelfs op een 16 gb kaart is er niet meer ruimte vrij te maken voor de kaart.
Heel raar.
Maar ja... als je een 4,2 gb wilt plaatsen op een sd kaart waar nog maar 3 gb op vrij is...
Probleem is blijkbaar bekend bij renault en in mei zou de oplossing komen. ik ben benieuwd.
Volgens mij is de oplossing heel simpel. laat mij zelf aanvinken wat ik erop wil hebben staan (ik hoef geen buitenlandse stemmen etc)
of zorg dat er meer ruimte beschikbaar is.
Zelfs op een 16 gb kaart is er niet meer ruimte vrij te maken voor de kaart.
Heel raar.
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
De kaart staat nog niet in mijn RLink omgeving. Zal wel gefaseerd worden uitgevoerd. Weet iemand dat?
Vr. Gr.
Marcel
-----
Renault Clio V Bifeul Intens met diverse optiepaketten (bj 2020)
Renault Talisman (Ph2) Grandtour TCe140 Intens (bj 2021)
Marcel
-----
Renault Clio V Bifeul Intens met diverse optiepaketten (bj 2020)
Renault Talisman (Ph2) Grandtour TCe140 Intens (bj 2021)
Dat komt door FAT32. Deze heeft een bestandssysteem file limiet van 4GB. Dus je kunt daar NOOIT grotere files op plaatsen dan 4GB. Dit is gewoonweg een limitatie.
Je USB formateren in NTFS zal dit oplossen.
Je USB formateren in NTFS zal dit oplossen.
Het filesystem moet FAT32 zijn, dus vooral niet formatteren! Er staan op die FAT32-partitie 4 files van elk 4GB, die tezamen door R-link als één groot "virtueel" filesystem worden herkend.
Mijn update naar V1000 ging overigens ook niet zonder slag of stoot. Eerst kreeg ik in de R-link store (nl.rlinkstore.com) te zien dat er een "essentiële" firmwareupdate voor mijn R-link klaarstond. Nadat ik die gedownload had kreeg ik de melding dat de download mislukt was en dat ik contact op moest nemen met "de klantenservice"...
Vervolgens zag ik in de R-link store (via Mijn producten > Mijn apps beheren > SD-kaart) dat er geen maps meer op mijn SD-kaart stonden. Kennelijk worden die maps automatisch door de R-link Toolbox verwijderd om ruimte te creëren. De V1000-map stond wel klaar in de R-link store om geselecteerd en gedownload te worden en nadat ik 'm had aangeklikt en gedownload (duurde bijna een uur) was de SD-kaart weer in orde.
Toen ik de SD-kaart daarna weer in de auto stopte had R-link wel eerst bijna 30 minuten nodig voor die "essentiële" firmwareupdate, maar daarna werkte alles weer, inclusief V1000.
Het verdient qua procedures allemaal niet de schoonheidsprijs, maar met een beetje creativiteit en logisch redeneren heb ik zowel R-link als de kaarten vooralsnog altijd up-to-date weten te krijgen.
Mijn update naar V1000 ging overigens ook niet zonder slag of stoot. Eerst kreeg ik in de R-link store (nl.rlinkstore.com) te zien dat er een "essentiële" firmwareupdate voor mijn R-link klaarstond. Nadat ik die gedownload had kreeg ik de melding dat de download mislukt was en dat ik contact op moest nemen met "de klantenservice"...
Vervolgens zag ik in de R-link store (via Mijn producten > Mijn apps beheren > SD-kaart) dat er geen maps meer op mijn SD-kaart stonden. Kennelijk worden die maps automatisch door de R-link Toolbox verwijderd om ruimte te creëren. De V1000-map stond wel klaar in de R-link store om geselecteerd en gedownload te worden en nadat ik 'm had aangeklikt en gedownload (duurde bijna een uur) was de SD-kaart weer in orde.
Toen ik de SD-kaart daarna weer in de auto stopte had R-link wel eerst bijna 30 minuten nodig voor die "essentiële" firmwareupdate, maar daarna werkte alles weer, inclusief V1000.
Het verdient qua procedures allemaal niet de schoonheidsprijs, maar met een beetje creativiteit en logisch redeneren heb ik zowel R-link als de kaarten vooralsnog altijd up-to-date weten te krijgen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ik heb de V1000-upgrade uitgevoerd op de originele Renault SD-kaart (die al tot de rand gevuld was) en dat is uiteindelijk 'gewoon' gelukt. Volgens mij maakt de R-link Toolbox tijdens het updaten automatisch ruimte vrij door (in mijn geval) eerst de oude map weg te gooien.B.Kokkelmans schreef:Zelfs op een 16 gb kaart is er niet meer ruimte vrij te maken voor de kaart.
Heb je ooit nog een (werkende) kopie kunnen maken op een grotere SD-kaart? Het is gewoon een kwestie van die 4 files kopieren. Maakt niet uit hoe en het kan gewoon met Windows. Het enige is dat die 4 files op de Renault-kaart standaard onzichtbaar zijn, dus je moet ze unhiden. Voor de rest zit er géén kopieerbeveiliging op.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Ik heb op een 16 gb een kloon gemaakt en dit werkt perfect alleen kan ik deze ook niet updaten...
Laatst gewijzigd door B.Kokkelmans op 13 apr 2018 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Kaart v1000 staat bij mij ook niet meer in de store. op een of andere manier is de sd kaart nu wel iets aan het binnen halen. wat... geen idee.
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Is de kloon op je 16gb kaartje ook meteen een 16gb partitie of is het nog een 8gb partitie? Als je nog een 8gb partitie hebt en je vermoedt dat het updaten niet werkt vanwege ruimtegebrek, dan kan je die partitie gerust vergroten. Het gaat volgens mij echter niets uitmaken, want het virtuele filesystem (lees: die 4 files) blijft immers gewoon 8gb groot en kan niet groeien.
Hoewel ik V1000 dus geinstalleerd heb kan ik in de rlinkstore nog steeds kiezen uit 3 kaarten, t.w. V9.90, V9.95 en V1000. Het is dus niet zo dat een gedownloade kaart verdwijnt uit de store. M.a.w., mocht je V1000 niet zien staan, dan is hij kennelijk (nog) niet beschikbaar, of je hebt er geen recht op. Of er is iets bij Renault aan de hand; het lijkt erop dat veel problemen account-gerelateerd zijn...
Hoewel ik V1000 dus geinstalleerd heb kan ik in de rlinkstore nog steeds kiezen uit 3 kaarten, t.w. V9.90, V9.95 en V1000. Het is dus niet zo dat een gedownloade kaart verdwijnt uit de store. M.a.w., mocht je V1000 niet zien staan, dan is hij kennelijk (nog) niet beschikbaar, of je hebt er geen recht op. Of er is iets bij Renault aan de hand; het lijkt erop dat veel problemen account-gerelateerd zijn...

- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
eenvoudig antwoord... het ligt aan Renault.
Ik heb de sd kaart niet ingedeeld in partities maar gewoon een grote 16 gb partitie daar ligt het dus niet aan...
Ik heb de sd kaart niet ingedeeld in partities maar gewoon een grote 16 gb partitie daar ligt het dus niet aan...
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- beginner
- Contacteer:
Update uitgevoerd prima gelukt geen problemen gehad
Kaart op een SD kaartje is in ieder geval nog niet bestelbaar bij de Renault dealer............ Hopelijk dat kan dit nog wel voor eind deze maand i.v.m. vakantie.
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Ook op mijn clio succesvol kunnen installeren.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron