Voornaamste reden, het volume van de telefoon voor vast in kunnen stellen op maximaal.
Deze versie wordt op sommige plaatsen te koop aangeboden, maar is gewoon gemaakt door een hobbyist en is dus met een beetje zoeken ook wel gratis te vinden;
http://www.rgmaster3.com/forum/viewforum.php?f=51
Ik heb hem hier gisterenavond gedownload, maar kan zo snel de directe link niet vinden naar het bestand. Staan nog wel meer leuke dingen voor de Medianav op.
Het upgrade bestand is gewoon te installeren als iedere andere update via USB en ging ook gewoon goed met Medianav plus al geïnstalleerd.
Schrik niet van de onleesbare tekst in beeld na het opnieuw opstarten, die verdwijnt vanzelf als je de installatie door laat gaan.
Je hebt wel de radiocode nodig tijdens de installatie!
Na de update start de radio weer gewoon op. Je geluidsinstellingen en voorkeuzezenders zijn wel weg.
Bij mij stonden er eerst nog wat vreemde tekens en opties aan. Na een nieuwe reboot waren deze weg en bleef hij ook pas alle instellingen bewaren!
In het instellingen menu staat nu een extra optie om voor diverse bronnen het standaard volume in te stellen.

Ook heeft alles een iets ander uiterlijk. Naar ik begreep hetzelfde als de Medianav Evolution. De radio wordt nu ook via Bluetooth herkend als Medianav Evolution :D

Alles lijkt nu goed te werken. Telefoonvolume staat nu ook echt standaard op 31.
Het enige nadeel is dat sommige tekst een heel kromme vertaling heeft naar het Nederlands. Vooral die in het menu voor je Telefoon.
Ik heb de Medianav nu op Engels ingesteld. Dat klopt zo te zien allemaal wel