Medianav 7.0.5md voor de standaard Medianav 4.0.6

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Medianav 7.0.5md voor de standaard Medianav 4.0.6

Bericht door jeroen33 »

Vandaag heb ik Medianav 7.0.5md geïnstalleerd op mijn standaard Medianav als upgrade vanaf versie 4.0.6.
Voornaamste reden, het volume van de telefoon voor vast in kunnen stellen op maximaal.

Deze versie wordt op sommige plaatsen te koop aangeboden, maar is gewoon gemaakt door een hobbyist en is dus met een beetje zoeken ook wel gratis te vinden;
http://www.rgmaster3.com/forum/viewforum.php?f=51
Ik heb hem hier gisterenavond gedownload, maar kan zo snel de directe link niet vinden naar het bestand. Staan nog wel meer leuke dingen voor de Medianav op.

Het upgrade bestand is gewoon te installeren als iedere andere update via USB en ging ook gewoon goed met Medianav plus al geïnstalleerd.
Schrik niet van de onleesbare tekst in beeld na het opnieuw opstarten, die verdwijnt vanzelf als je de installatie door laat gaan.

Je hebt wel de radiocode nodig tijdens de installatie!

Na de update start de radio weer gewoon op. Je geluidsinstellingen en voorkeuzezenders zijn wel weg.
Bij mij stonden er eerst nog wat vreemde tekens en opties aan. Na een nieuwe reboot waren deze weg en bleef hij ook pas alle instellingen bewaren!
In het instellingen menu staat nu een extra optie om voor diverse bronnen het standaard volume in te stellen.
Afbeelding

Ook heeft alles een iets ander uiterlijk. Naar ik begreep hetzelfde als de Medianav Evolution. De radio wordt nu ook via Bluetooth herkend als Medianav Evolution :D
Afbeelding

Alles lijkt nu goed te werken. Telefoonvolume staat nu ook echt standaard op 31.
Het enige nadeel is dat sommige tekst een heel kromme vertaling heeft naar het Nederlands. Vooral die in het menu voor je Telefoon.
Ik heb de Medianav nu op Engels ingesteld. Dat klopt zo te zien allemaal wel
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Re: Medianav 7.0.5md voor de standaard Medianav 4.0.6

Bericht door jeroen33 »

Bijkomend voordeel lijkt te zijn dat de bluetooth veel minder hapert. Maar dat moet ik nog beter testen komende dagen
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Is deze ook compatible met Mena.co en MediaNavPlus?
De Plus zo te zien, daar ik een plusje zie in de hoek?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Heb hem gewoon geïnstalleerd met Plus er al op.
Mens.co kon dacht ik niet
RDeVries
beginner
Contacteer:

Bericht door RDeVries »

Ik heb een vraag,
Hoe kan je zien of je de medianav of de medianav evo hebt.
want ik heb namelijk de clio (2013) gekocht allen zit er al mena.co software op volgens mij 6.0.x.x

Mvg Rick
1e auto Clio 2 1.2 16
2de auto Mégane 3 gt-line1.4 tce
3de auto Clio 4 1.5 dci
Huidige auto Mégane 4 gt-line 1.5 dci
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Een Clio uit 2013 heeft de standaard Medianav.
RDeVries
beginner
Contacteer:

Bericht door RDeVries »

Dankjewel dan weet ik genoeg

Mvg Rick
1e auto Clio 2 1.2 16
2de auto Mégane 3 gt-line1.4 tce
3de auto Clio 4 1.5 dci
Huidige auto Mégane 4 gt-line 1.5 dci
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Nog even een update. De kromme vertaling is weg na een nieuwe installatie. Zal wel iets niet helemaal goed gegaan zijn de eerste keer. Nu staat alles gewoon in het Nederlands.

De belangrijkste pluspunten zijn:

Bluetooth hapert helemaal niet meer!
Telefoonvolume blijft ingesteld.
Titel en artiest worden weer weergegeven bij streaming van Spotify. Dat werkte bij mij al heel lang niet meer.
EoH
forum starter
Contacteer:

Bericht door EoH »

Zou dit ook rechtstreeks op 4.03 werken of is het beter eerst naar 4.06 te updaten ?
Nu : Clio TCE 90 Night & Day bj 2015
Vroeger : Renault 4, 5, 6, 8, 9, 12, 16 , 19, Clio 1, 2 en 3
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik heb hem nu hier vandaan;
http://favremod.altervista.org/guida-mn ... ufficiale/

Daar staat bij dat je eerst 4.0.6 moet installeren.
Is ook een kleine moeite om dat vooraf even te doen.
Clio_play
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio_play »

Bedankt! Heb nu ook medianav 7.0.5 draaien en medianav plus lite 2.2. Mede dankzij de tips van Jeroen!

Radiocode opzoeken moest ik helaas even via een app doen. Maar dat ging wel heel handig buiten het feit dat je de radio even moet uitbouwen. Dit kan je doen met behulp van een appje; https://play.google.com/store/apps/deta ... odescanner. (Bar code kan je dan scannen)

Let op bij medianav plus lite dat je eerst 2.0 installeert. Althans, bij mij gaf het problemen.

Vervolgens heb ik de kaarten geupdatet (of morgen even onderweg opstarten) en ik wil nu die verschrikkelijke stem aanpassen bij de navigatie. Enig idee hoe dit moet? Ik kan hier weinig tot niets over vinden op das internet.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

De radio code heb ik gewoon bij de dealer opgevraagd :)

Heb je eerst 7.0 5md geïnstalleerd of eerst Plus?
Op de site van Plus staat dat het alleen met mena.co samenwerkt, maar bij Favremod staat dat hun versie met iedere andere mod werkt behalve mena.co.
Ik heb nu hun alternatieve software voor de navigatie er op staan.
Werkt ook makkelijk.
Heb alleen wel 1 keer een melding gehad over tekort aan werkgeheugen.

Die stem is denk ik weinig aan te doen. Ik zet de stem meestal uit, maar in druk onbekend gebied is het wel makkelijk.
Vind de vrouwenstem iets minder erg dan die van de man, maar beide klinken verschrikkelijk ja.
Vroeger waren bij TomTom de geluiden allemaal losse bestanden. Die kon je eventueel zelf inspreken, maar geloof niet dat dit voor Medianav ook mogelijk is.
Clio_play
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio_play »

Ik heb eerst plus (lite) 2.2 geïnstalleerd, daarna 7.0.5 md. Dat ging dus niet helemaal goed dus heb ik gedowngrade naar 2.0 en daarna 2.2 er weer op. Nu draait dus favremod en 2.2 lite.
Ik zie in mijn backup bestand een map voice staan met o.a.allemaal .ogg files. Deze staat in dezelfde mappenstructuur als dat je de kaarten / flitsers enzo update. Ik hoop dat als ik ergens dus .ogg files kan vinden met een normalere stem ik deze op een usb zet met mijn kaarten e.d. volgens de juiste mappen structuur hij ze dan juist bijwerkt... Maar ik kan geen .ogg (en nog wat aanvullende) bestanden vinden :laugh4: :dead: wordt vervolgt....
Clio_play
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio_play »

Heb je misschien een linkje voor de alternatieve navi? Of mag dat niet?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Kijk hier eens;
http://favremod.altervista.org/category/medianavmenu/

Staan meer leuke aanpassingen op. Tool om kaarten te uploaden werkt ook goed. Is wel Italiaans, maar te begrijpen zonder de taal te kennen vind ik.

Link naar de navigatie:
http://favremod.altervista.org/guida-mn ... ievo-2016/
Maar blijft grotendeels hetzelfde. Als Plus goed draait zou ik het zo laten.
Misschien ga ik ook nog terug naar Plus, maar heb best wat problemen gehad met diverse updates dat ik voorlopig blij ben dat alles weer werkt.
Hellevoeter
beginner
Contacteer:

Bericht door Hellevoeter »

De bluetooth geluidsinstelling via deze MOD vind ik heel interessant. Ik wil dus deze update van Favremod graag uitproberen maar ook niet m'n systeem om zeep helpen. Inmiddels heb ik m'n systeem op de Cio IV van 2013 met 4.0.3 via de Renault tool opgewaardeerd naar 4.0.6. Daarna via Mondoduster.it de plus versie 4.1 geinstalleerd en vervolgens ook hun versie 7.0.5MD (die van Mondoduster dus). Dat werkt prima met de TomTom files die daar ook te vinden zijn. Vraag me alleen af of ik daar nu klakkeloos de MOD 7.0.5MD van Favremod weer overheen kan zetten?? Iemand ervaring hiermee?
Laatst gewijzigd door Hellevoeter op 04 jul 2020 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio_play
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio_play »

Sorry geen ervaring mee! Als je save wilt zijn begin je weer even op 4.0.6. Denk overigens wel dat het kan. Maar goed, je weet het nooit.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de plus lite versie en de gewone plus versies?
Ikkeja
beginner
Contacteer:

Bericht door Ikkeja »

Deze 7.0.5md werkt voor mij (na 2x update achter elkaar) perfect! Eindelijk af van de Bluetooth hapering en het verliezen van de volume instelling telefoon :thanks:
ruurdjuh
beginner
Contacteer:

Bericht door ruurdjuh »

Wat een verademing! Zojuist geupdate en alles werkt sneller, bluetooth verbinding wordt ook vele malen sneller opgezet dan met 4.0.6.

In mijn geval moest ik de navigatie restoren, ik kreeg de melding dat de navigatie bestanden corrupt geraakt waren.
Gelukkig stond dit netjes beschreven http://favremod.altervista.org/guida-mn ... ufficiale/ in de post die jeroen poste.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ja, dat probleem had ik ook. Gelukkig is er héél veel te vinden over de Medianav op het internet als je goed zoekt.
Ben ook heel blij met de goede bluetooth verbinding nu
Hellevoeter
beginner
Contacteer:

De update 7.0.5MD van Favremod werkt inderdaad prima. De-installatie van de Mondoduster versie lukte me niet dus maar gewoon de Favremod eroverheen gedaan. En de Plus 4.1 versie dus ook gelaten voor wat het is. Het werkte goed. Alleen even slikken toen m'n scherm paars werd en vol Arabische tekens stond. Maar gewoon m'n geduld bewaard en gewacht tot de radio code werd gevraagd. Daarna blijkt inderdaad dat de voorkeur radio lijst opnieuw moet worden ingesteld. Wel nog eerst motor uitgeschakeld zodat er opnieuw werd opgestart. Daarna werkten de fader instellingen van radio ineens weer goed en tot m'n grote vreugde kunnen nu de div. volumes wel elk apart worden ingesteld. Dus het radio volume, bluetooth volume en ook de navigatie stem. Ook zijn de Tom Tom kaarten dus de hele Plus 4.1 intact gebleven. Voor dit moment helemaal happy. Nu alleen nog m'n achterdeur slot repareren, grrr.... Handel buitenkant voelt lam aan en doet niets maar de deur staat op kinderslot. Dus niet meer open te krijgen... Maar dat is een ander probleem en ik ga verder puzzelen..
Bedankt voor de tips waarde Clio liefhebbers
EoH
forum starter
Contacteer:

Bericht door EoH »

Hoe zit het in dit hele verhaal nu eigenlijk met de Igo 8 software ? Of wordt die totaal niet gebruikt ?
Ander vraagje betreft de map " buildings". Wat staat hier nu eigenlijk in? Soms zie ik wat gebouwen op mijn navigatie scherm of bossen, maar totaal niet overeenkomstig de werkelijkheid. Zou je die map leeg kunnen laten zodat je meer ruimte over hebt voor meer kaarten ?
Wat bevalt beter : deze favremod of mondoduster ?
Hellevoeter
beginner
Contacteer:

Ik heb ook geen idee wat die map "building" doet. Heb TomTom kaarten van Benelux, Duitsland, Denemarken, Frankrijk en Spanje gebruikt. Van Denemarken is geen inhoud voor de map Building maar ik ben er niet achter wat dat nu eigenlijk doet. Qua voorkeur kom ik nu bij Favremod uit. Skin is iets anders maar ziet er prima uit. Verder biedt deze dus die mogelijkheid om geluid per toepassing apart in te stellen wat Mondoduster niet biedt. Sorry maar meer info heb ik ook niet. Heb ook pas sinds een paar maanden een Clio dus ik ben nog echt een beginner.
Probleem met m'n achterdeur waarvan de handgreep kapot is en de deur om het kinderslot zat, heb ik overigens opgelost door een stripje te knippen uit een Action verfbakje. Dat is flexibel plastic en kost geen drol. Dat stripje tussen deurbekleding en deurrubber voorzichtig doorgedrukt op de plaats van het kinderslot en klik... weer open. Nu de handgreep nog een keer.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Building toont gebouwen in de grotere steden.
Ik heb die map nu leeg gelaten omdat ik het eerder irritant vind dan handig.
EoH
forum starter
Contacteer:

Bericht door EoH »

Gezien in Den Haag en Leeuwarden , maar totaal niet overeenkomstig met de werkelijke situatie.....
Op de A4 tussen Leiden en Den Haag veranderde de horizon on een bos ?!
Dat gaat er dus uit !
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”