Mistlamp bedrading al voorbereid bij onze clio4?

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
cooper
beginner
Contacteer:

Mistlamp bedrading al voorbereid bij onze clio4?

Bericht door cooper »

Nu heb ik de estate uitvoering recent aangeschaft,maar zonder mistlampen aan de voorkant onder.,.Nu kan ik een set aanschaffen.Dan is mijn vraag,zijn er die weten of de bedrading reeds is voorbereid?
(2014 estate expression 15dci)
Hoor het gaarne
Tfoe
beginner
Contacteer:

Re: Mistlamp bedrading al voorbereid bij onze clio4?

Bericht door Tfoe »

Ik heb een hatchback uit 2015 zonder mistlampen en hier ook wat onderzoek naar gedaan. Het lijkt erop dat hier geen voorbereiding op is getroffen. M.a.w. alles moet van 0 af aan worden geïnstalleerd. Een complete set originele Renault mistlampen inclusief bedrading en stuurschakelaar kost € 600. Inbouwen bij een Renaultdealer schat ik op minstens 3 uur werk wat al gauw uitkomt op ongeveer € 300 euro.

Zelf overweeg ik om alleen de mistlampen te plaatsen voor de looks wat uitkomt op ongeveer €100 - € 120 euro voor een originele set. Ze werken dan weliswaar niet maar het ziet er wel strakker uit dan "lege" gaten. En laten we eerlijk zijn hoe vaak zet je ze nu daadwerkelijk aan. In principe hoeven ze alleen aan als het zicht minder is als 50 meter. Of je moet zo een type zijn die het stoer vind om ze aan te zetten bij een rit zonder dat er noodzaak voor is.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Is het niet zo dat ze voor de apk ook moeten werken als het er op zit?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Tfoe
beginner
Contacteer:

Bericht door Tfoe »

jeroen33 schreef:Is het niet zo dat ze voor de apk ook moeten werken als het er op zit?
Dat is niet helemaal duidelijk, wat ik daar wel over vind is het volgende

"Mistlampen, voor indien aanwezig en achter minimaal 1 werkende. Ook het lampje op het dashboard in de auto moet hiervan werken."

Kortom het lijkt erop dat vooral de achterste mistlamp moet werken. Wat iedere auto standaard heeft. De voorste zijn optioneel. Mocht dit toch een probleem opleveren dan kan je alleen voor de apk de lampen vervangen voor de plastic kapjes die er voorheen zaten. Dit is makkelijk om te wisselen.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Tfoe schreef:Of je moet zo een type zijn die het stoer vind om ze aan te zetten bij een rit zonder dat er noodzaak voor is.
...en daarmee m.i. terecht een boete van €140 riskeert (bron: ANWB).
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Tfoe
beginner
Contacteer:

Bericht door Tfoe »

Klopt alleen verwacht ik in de praktijk niet daar hiervoor daadwerkelijk voor wordt geschreven. Verkeerpolitie lijkt al enige tijd niet meer te bestaan (bron: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/snel ... ershufters). Ik merk duidelijk verschil op de weg in vergelijking met een paar jaar geleden. Hier in de randstad lijkt het soms wel het wilde westen...
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Als er mistlampen en/of verstralers aan de voorkant aanwezig zyn by een auto, MOETEN ze werken en helder zyn (dus geen geroeste reflectoren) by apk!!
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
Vespaman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vespaman »

mox schreef: 17 mei 2018 13:12
Tfoe schreef:Of je moet zo een type zijn die het stoer vind om ze aan te zetten bij een rit zonder dat er noodzaak voor is.
...en daarmee m.i. terecht een boete van €140 riskeert (bron: ANWB).
Heb ze jaren op de Twingo II gehad. Nooit een probleem geweest bij de APK. Zijn niet aangesloten, dus hoezo kunnen ze dan niet werken. Zijn alleen armaturen die erin zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”