Beste leden,
Vandaag heb ik mijn Accu losgekoppeld omdat, ik een andere radio heb gekocht en deze wou installeren.
Waar moet ik op letten nadat ik de accu weer koppel?
Moet ik nog iets resetten of doet de auto dit zelf?
Groet,
Vince
Accu losgekoppeld waar op letten?
Re: Accu losgekoppeld waar op letten?
Alles gaat gewoon vanzelf hoor, ik zal wel eerst de min kabel aansluiten en daarna de plus. Of het veel uitmaakt weet ik niet, maar dat doe ik zelf wel als ik mn accu er uit haal.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Altijd eerst de plus en dan de min. Als je eerst ede min doet en dan kan je bij het monteren van de plus met je steeksteutel tussen de pluspool en de massa (corroserie, motorblok etc...) sluiting maken
Dit eigen ervaring hoe ook dit fout kan gaan:
Ik werkte vroeger bij een autodealer en bij een autoshow op locatie moesten we van de brandweer altijd alle autoaccu's losgekoppeld hebben,dus wij haalde altijd de in pool dan los.
Gevolg is dat we aan het einde van de show 100 auto accu's moesten aansluiten. Dit werd altijd en een haast klus waardoor mijn collega in de snelheid zijn steeksleutel precies tussen de twee accupolen liet vallen.
Gevolg was een roodgloeiende rokende steeksleutel. Een andere collega zag het gebeuren en pakte een stoel om met de stoelpoot de sleutel weg te slaan, maar deze zal vrijwel direct vastgelast.
Na een aantal pogingen kwam de sleutel toch los.
Ook al is het 12 volt, de stroomsterkte is nog steeds gevaarlijk.
Dit eigen ervaring hoe ook dit fout kan gaan:
Ik werkte vroeger bij een autodealer en bij een autoshow op locatie moesten we van de brandweer altijd alle autoaccu's losgekoppeld hebben,dus wij haalde altijd de in pool dan los.
Gevolg is dat we aan het einde van de show 100 auto accu's moesten aansluiten. Dit werd altijd en een haast klus waardoor mijn collega in de snelheid zijn steeksleutel precies tussen de twee accupolen liet vallen.
Gevolg was een roodgloeiende rokende steeksleutel. Een andere collega zag het gebeuren en pakte een stoel om met de stoelpoot de sleutel weg te slaan, maar deze zal vrijwel direct vastgelast.
Na een aantal pogingen kwam de sleutel toch los.
Ook al is het 12 volt, de stroomsterkte is nog steeds gevaarlijk.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Andersom.Stoine schreef:Alles gaat gewoon vanzelf hoor, ik zal wel eerst de min kabel aansluiten en daarna de plus. Of het veel uitmaakt weet ik niet, maar dat doe ik zelf wel als ik mn accu er uit haal.
Ah bedankt, ik wist niet beter dan eerst de min.
(Tevens mijn welgmeende excuses voor het verstrekken van "verkeerde" informatie).

Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
No problem. Niemand overboord.