Display melding Ontgrendel + Start

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
txgrl
beginner
Contacteer:

Display melding Ontgrendel + Start

Bericht door txgrl »

Hoi,

Mijn Clio Estate geeft op het display na het starten ineens de melding ' ontgrendel + start'. Blijft een tijdje staan net als de mij bekende ' 0 gordels achterin vastgemaakt' .

Nu zijn er een aantal opties:

1. Dit heeft iets te maken met de startproblemen die ik al maanden heb (anders dan deze) en ik moet naar de garage aangezien mijn garantie over 2 weken verloopt

2. Dit stond er altijd al en ik heb het gewoon nooit gezien

3. Ik heb rond oud&nieuw de software van de RLink vernieuwt en het hoort bij die vernieuwing

4. ?

Iemand enig idee welke optie de juiste is ? Dan hoor ik het graag :-)
txgrl
beginner
Contacteer:

Re: Display melding Ontgrendel + Start

Bericht door txgrl »

Ik heb ondertussen op blz 2.4 van het boekje van de auto onderstaande gevonden.
Maar uiteraard houd ik gewoon de koppeling ingedrukt bij het starten.

Toch maar mee heen gaan? (dat wordt dan de zoveelste keer :(, vorige week nog een hele dag geweest, ze vinden steeds niks, toen was deze melding er nog niet overigens).

Alle auto’s
– Als aan een van die startvoorwaarden
niet voldaan wordt, verschijnt
de boodschap “DRUK OP REM +
START” of “ONTKOPPEL + START” of
“SELECTEER STAND P” op het instrumentenpaneel;

– in sommige gevallen moet het stuurwiel
worden bewogen bij het indrukken van de
startknop 1 om het ontgrendelen van de
stuurkolom mogelijk te maken, de boodschap
“DRAAI STUURWIEL + START”
waarschuwt u;
– indien u de motor start bij erg lage buitentemperatuur
(kouder dan -10 °C): houd
het koppelingspedaal ingedrukt tot de
motor start.
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Nou als je de melding "DRAAI STUURWIEL + START" in je scherm krygt, dan is HOOGST waarschijnlijk je electronische stuurslot naar de knoppen :((

Dit probleem heeft myn GT momenteel, hy wou ook niet meer starten en staat nu by de garage om het slot vervangen te krygen. Wat overigens ook niet zo 1 2 3 gebeurt en goedkoop is. Helaas ;(
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Myn GT staat nu ondertussen al weer ruim 2 maanden by de garage en nadat het electonische stuurslot is vervangen is myn GT, helaas, nogsteeds zo dood als een pier.

Het schynt dat het probleem wel bekent is by Renault Nederland, want er staan zoiezo al 3 Clio IV's by een dealer in Den Haag met het zelfde probleem, zo dood als een pier zyn, en wie weet hoeveel nogmeer verspreid door Nederland.

Maargoed, ze weten niet wat of waar het probleem zit, want als de computer, start knop en kaartlezer in een andere GT gemonteerd wordt (die wel loopt, voor de ombouw), dan start en loopt die GT gewoon. Maar als ze het dan terug inbouwen in de auto waar hy in hoort, dan is die gewoon dood.

By Renault Nederland weten ze het niet, maar zeggen er druk mee bezig te zyn.

Weet wel, dat als myn GT weer loopt, dat hy waarschylyk niet lang meer by me zal blyven.
Zit er STERK aan te denken om hem dan in te gaan ruilen, want wat gaat het volgende probleem zyn :(
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Na 3 maanden heb ik myn GT weer terug!

Er blykt, helemaal bovenaan je stuurkolom een klein kastje te hangen (zo groot als een pakje sigaretten ongeveer), dit kastje communiceert met ALLE electronica dat te maken heeft met het starten en lopen van je auto!

Dit kastje SCHYNT niet vaak kapot te gaan, meestal eerder je electronische stuurslot, maar ALS het kapot is dan doet je auto helemaal niks.

JA, je deuren gaan open, je ventilator, je radio enz doet het allemaal, maar je lampjes op je dashbord blyven uit en je auto start ook niet meer!

Dus, ik zou zeggen, laat ze dit kastje vervangen (is helaas niet door te meten schynbaar) en grote kans dat je auto het daarna weer goed doet.

By my wel iig :)
Johndable
beginner
Contacteer:

Bericht door Johndable »

Waar zit het kastje precies heb je een naam of een omschrijving ervan? Enige kastje ter groote van een pakje sigaretten is het blokje met de vergrendeling pinnetje erin aan het stuurkolom. Bedoel je die
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”