trekhaak montage invloed op fabrieksgarantie

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Hennysp
beginner
Contacteer:

trekhaak montage invloed op fabrieksgarantie

Bericht door Hennysp »

Hallo,
Ik ben van plan een trekhaak te laten monteren maar niet bij de renaultdealer. De auto is 4 maanden oud.
Heeft dit invloed op de fabrieksgarantie? En is kwikfit in dit geval een goed adres?
Verder heeft de auto parkeersensoren en geef ik de voorkeur aan een vaste trekhaak. Kan dat?
Het betreft een clio estate.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: trekhaak montage invloed op fabrieksgarantie

Bericht door NicoK »

Als een storing op die trekhaak verhaalt kan worden zal Renault dat niet laten.

De reguliere Renault kabelboom kan daar rekening mee houden, maar dat is dus met een trekhaak aangelegd door de dealer. Mag ik overigens vragen waarom je de auto niet met trekhaak hebt besteld?
Vespaman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vespaman »

Vaste trekhaak bij een estate kan. Zit niet voor de kentekenplaat zoals bij een 5 deurs. Maar inderdaad als het een storing geeft zullen ze je een gepeperde rekening sturen. Heb bij mijn trekhaak flink onderhandeld bij de dealer en kreeg een flinke korting op de adviesprijs (iets van 950 euro).
Parkeersensoren schakelen niet automatisch uit, dat is gewoon balen bij dit systeem. Zie hiervoor de andere topics over trekhaken op dit forum.
Mijn advies, ga gewoon naar de dealer, dan kan je altijd op hun terugvallen als het storing geeft etc. Auto's worden steeds ingewikkelder met alle elctronica. Waar je vroeger gewoon de draadjes kon vastklikken is dat tegenwoordig niet meer zo door canbus etc.
Garantie en service kennen ze niet goed bij Kwikfit, is althans mijn ervaring dan. Liever iets meer betalen en geen gezeur hebben.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wanneer je de stekkerdoos met de juiste voertuigspecifieke kabel en kontactdoos (met een verbreekschakelaartje) aansluit zullen de parkeersensoren uitgeschakeld zijn als je een kabel van een aanhanger of fietsdrager inplugd. Zelfde als met mistlicht, die werkt dan op de auto ook niet maar wel op kar of drager.
Vespaman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vespaman »

Arjan schreef:Wanneer je de stekkerdoos met de juiste voertuigspecifieke kabel en kontactdoos (met een verbreekschakelaartje) aansluit zullen de parkeersensoren uitgeschakeld zijn als je een kabel van een aanhanger of fietsdrager inplugd. Zelfde als met mistlicht, die werkt dan op de auto ook niet maar wel op kar of drager.
Arjan,

Helaas niet hoor. originele trekhaak, gemonteerd door de dealer. Gaat helaas niet. Moet hem echt handmatig uitzetten. Dealer kan er niets mee.
Heb nog een BMW daar gebeurt het dus wel. Renault kan dat niet (althans bij de Clio IV)
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Kan Renault zeker wel, vanaf Mégane en hoger is dit ook zo, Cli is andere prijsklasse als BMW, moet ergens in zitten, niet?
Overigens is aansturing dan elektronisch en niet via schakelaartjes, wordt niet meer toegepast in moderne auto's met Can-bus.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Heb van de week een kabel geïnstalleerd op een Clio 3 waarmee de parkeersensoren uitgeschakeld worden. Aftermarket is soms toch beter dan origineel :thumbsup:
sh0ck
beginner
Contacteer:

Bericht door sh0ck »

Die parkeersensoren zul je idd op de clio aftermarket moeten regelen. In de handleiding van mijn zelf gemonteerde trekhaak stond dat je het knopje uit moet zetten vwb de sensoren.

Op mijn Clio Estate dci zit ook een trekhaak sinds november. kost ongeveer 300 euro aan materiaal, en als je een beetje handig bent hangt die in minder als een half dagje eronder.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”