Ik ben van plan om een trekhaak te laten monteren onder mijn clio estate bouwjaar 06-2016
De auto is voorzien van parkeersensoren en camera.
Na verschillende offertes opgevraagd waarbij de 1 zegt dat een vaste trekhaak wel mogelijk is en de ander zegt dat er een afneembare onder moet vanwege de sensoren en camera.
Wie op wie kan mij hier raad in geven?
Bvd Koen
Trekhaak
Re: Trekhaak
Estate kan een vaste trekhaak hebben. Zit niet voor kentekenplaat. Probleem blijft dat je parkeersensoren gaan gillen als je achteruit gaat met een aanhanger achter je kont. Is niet softwarematig op te lossen. Handmatig dan de sensoren uit zetten, is de enige oplossing
-
- beginner
- Contacteer:
Je kunt de sensoren gewoon uitzetten als je er een aanhangwagen of fietsendrager achter hebt. Via instellingen als je stilstaat
Dat is ook precies wat ik zeg. Vreselijk irritant en je moet dus weer onthouden dat ze uit staan als je de aanhanger eraf koppelt.Iconic 2016 schreef:Je kunt de sensoren gewoon uitzetten als je er een aanhangwagen of fietsendrager achter hebt. Via instellingen als je stilstaat
Bij het in de achteruit zetten hoor je toch eenmalig een piep als het systeem aan staat? Hoor je die niet, dan moet je het systeem weer inschakelen.
Bij mij zit de schakelaar overigens bij het stuur, naast de koplampverstelling. Persoonlijk vind ik dat erg prettig, in mijn vorige auto zat de schakelaar in de kofferbak.
Ik dacht er vaak pas aan als ik de auto in de achteruit zette, moet je weer uitstappen en de kofferbak openen. Ik heb dan ook regelmatig het gepiep voor lief genomen met achteruit rijden.
Bij mij zit de schakelaar overigens bij het stuur, naast de koplampverstelling. Persoonlijk vind ik dat erg prettig, in mijn vorige auto zat de schakelaar in de kofferbak.
Ik dacht er vaak pas aan als ik de auto in de achteruit zette, moet je weer uitstappen en de kofferbak openen. Ik heb dan ook regelmatig het gepiep voor lief genomen met achteruit rijden.
Daily: Captur 1.3TCe Intens 2019.
Hobby: Toyota Corolla AE82GT.
Hobby: Toyota Corolla AE82GT.