R-Link update maart 2017
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Re: Renault werkt aan R-link update
Zelf ben ik nog niet op de update pagina geweest, maar ik ben net gebeld geworden door Renault NL en de beste man gaf aan dat er een nieuwe r-link update is. En dat het ook mogelijk is om o.a. het systeem een software reboot te geven als je 5x de powerknop in drukt?. Wie heeft de nieuwe update al?.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
Ik zag het vorige week inderdaad dat er een nieuwe update is. Ga em zo installeren wanneer ik thuis ben.
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Update is ook nog eens verplicht 

- Bijlagen
-
- rlinkupdate.JPG (20.52 KiB) 14423 keer bekeken
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Bij mij staat bij de update ook de kaart van Europa erbij. kan deze ook geupdate worden als ik dit aanvink?
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
Je hebt je wagen nog niet lang zeker? Bij R-Link is namelijk de eerste kaart gratis om te updaten binnen de x aantal dagen (90 gok ik?). Update loopt hier nu.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
ik heb de auto van December. Ik heb wel laatst van Renault een nieuwe update gekregen van de kaart voor een aantal dingen die niet goed waren geregeld. Wellicht dat voor deze update ook die 90 dagen gelden?
Ik ga de update van R-Link dadelijk thuis installeren! ben benieuwd!
Ik ga de update van R-Link dadelijk thuis installeren! ben benieuwd!
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
Kan goed zijn dat die ook telt.
Heb net de update geïnstalleerd. Downloaden +-30 minuten (traag...), updaten zelf +-20 minuten (ook traag...). Heb maar even rondje gereden om tijd te doden. Enige verschil wat ik zo weet is dat de navigatie nu meer informatie geeft wanneer je het startscherm open hebt i.p.v. gehele navigatiescherm.
Heb net de update geïnstalleerd. Downloaden +-30 minuten (traag...), updaten zelf +-20 minuten (ook traag...). Heb maar even rondje gereden om tijd te doden. Enige verschil wat ik zo weet is dat de navigatie nu meer informatie geeft wanneer je het startscherm open hebt i.p.v. gehele navigatiescherm.
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Vind het vooral bijzonder dat je een kaartupdate krijgt naar versie 9.60. Voor Europa is 9.75 nl al uit (voor R-Link, TomTom is zelf natuurlijk al verder)...Quirico schreef:Update is ook nog eens verplicht
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Ja, v.w.b. de kaart update vond ik dat ook al vreemd, zelf heb ik in de auto namelijk 9.75
Ik zal loop deze week eens voor gaan zitten en goed synchroniseren met de kaart en de updates.
Ik zal loop deze week eens voor gaan zitten en goed synchroniseren met de kaart en de updates.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Na twintig minuten wachten zegt r-link: update mislukt...
SD kaart is up to date volgens de toolbox. Graag hulp!
SD kaart is up to date volgens de toolbox. Graag hulp!
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Ik heb nu ook geen netwerk verbinding meer....
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
Verwijder je wagen in de R-linkstore en voeg daarna terug toe. Normaal zou dan de update terug downloadbaar moeten zijn.
Volg de stappen van dit topic om de update correct te installeren. Hopelijk lukt het deze keer dan wel
Volg de stappen van dit topic om de update correct te installeren. Hopelijk lukt het deze keer dan wel

- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
super dank je wel!
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Update was inderdaad opnieuw beschikbaar. Het hele proces nogmaals doorgelopen en op het einde weer update mislukt...
volgende week gaat hij naar de dealer. Die mogen zich er dan over buigen...
volgende week gaat hij naar de dealer. Die mogen zich er dan over buigen...
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Inmiddels heb ik de update ook gedaan, helaas zijn de HD traffic instellingen nog steeds niet te openen.
Maar verder is de update wel gelukt, nu alleen op zoek naar de veranderingen.
Maar verder is de update wel gelukt, nu alleen op zoek naar de veranderingen.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
een beetje sneller is die wel
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

-
- beginner
- Contacteer:
Update ook gedaan en ging prima
Veranderingen nog niet opgemerkt
Veranderingen nog niet opgemerkt
- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
R-Link update maart 2017
Eerste (twee) bugs al gevonden bij mijn wagen:
Wanneer je op het hoofdscherm bent en je speelt muziek via USB af, gaat die op den duur in het kader waar normaal de muziekinformatie staat, "USB UIT" zetten ondanks dat de muziek blijft spelen. Je kan dan wel de muziek nog harder en zachter zetten via de knoppen achter het stuur maar je kan deze niet meer op stil zetten / muten. Wanneer je op het kader drukt kom je in het USB menu en krijg je wél de informatie te zien van artiest, titel, cd etc. Terug naar startscherm en je ziet gewoon weer "Uit" staan.
Tweede bug gebeurde toen ik de eerste bug aan de hand had en probeerde via de knop achter het stuur om van input te veranderen. USB -> Bluetooth -> Auxiliary -> Radio FM1 -> Radio FM2 -> Radio AM -> USB. Sommige keren vergrootte die het scherm dan alsof je had geklikt op het kader van de muziekinformatie, wat dus niet kan aangezien je het scherm niet bediend via het touchscreen. Dus in plaats van je startscherm te blijven zien, zag je dan bijvoorbeeld in het groot het FM scherm staan.
Wanneer ik dan terug bij USB uit kwam dan zag ik in het startscherm weer gewoon de USB informatie staan. Soms blijft hij het mooi weergeven, af en toe gaat ie weer terug naar "Uit".
Wanneer je op het hoofdscherm bent en je speelt muziek via USB af, gaat die op den duur in het kader waar normaal de muziekinformatie staat, "USB UIT" zetten ondanks dat de muziek blijft spelen. Je kan dan wel de muziek nog harder en zachter zetten via de knoppen achter het stuur maar je kan deze niet meer op stil zetten / muten. Wanneer je op het kader drukt kom je in het USB menu en krijg je wél de informatie te zien van artiest, titel, cd etc. Terug naar startscherm en je ziet gewoon weer "Uit" staan.
Tweede bug gebeurde toen ik de eerste bug aan de hand had en probeerde via de knop achter het stuur om van input te veranderen. USB -> Bluetooth -> Auxiliary -> Radio FM1 -> Radio FM2 -> Radio AM -> USB. Sommige keren vergrootte die het scherm dan alsof je had geklikt op het kader van de muziekinformatie, wat dus niet kan aangezien je het scherm niet bediend via het touchscreen. Dus in plaats van je startscherm te blijven zien, zag je dan bijvoorbeeld in het groot het FM scherm staan.
Wanneer ik dan terug bij USB uit kwam dan zag ik in het startscherm weer gewoon de USB informatie staan. Soms blijft hij het mooi weergeven, af en toe gaat ie weer terug naar "Uit".
Re: R-Link update maart 2017
De eerste bug die je beschrijft heb ik ook steeds last van. Bij mij staat er ''USB Uit'' met een pause teken. Terwijl hij duidelijk niet op pause staat.
De dealer heeft van de week nog een externe microfoon geplaatst. De ruisonderdrukking was nog steeds te heftig na de update (zou met de software te maken hebben). Wanneer ik belde hoorde de ontvanger mij na 5 minuten heel zacht. Met de externe microfoon is het probleem opgelost.
De dealer heeft van de week nog een externe microfoon geplaatst. De ruisonderdrukking was nog steeds te heftig na de update (zou met de software te maken hebben). Wanneer ik belde hoorde de ontvanger mij na 5 minuten heel zacht. Met de externe microfoon is het probleem opgelost.
2016 Renault Clio Estate IV Zen R-Link.
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Inmiddels wat getest;
1; Ruitenwisser achter gaat niet meer automatisch aan, ondanks dit wel aangevinkt staat EN nat het ruit nat is.
2: Radio gaat elke keer automatisch naar FM ipv DAB (misschien een instelling?)
3: De nieuwe software-reset getest (5 x achter elkaar home-knop indrukken), werkt goed.
4: Systeem reageert wel sneller
5: Home pagina is aan te passen naar 2 profielen
6: Resterend aantal km en tijd wordt aangegeven in homepagina.
7: Alarm - waarschuwing nabij (basis) scholen...moet nog uitzoeken hoe je dit uitschakelt.
1; Ruitenwisser achter gaat niet meer automatisch aan, ondanks dit wel aangevinkt staat EN nat het ruit nat is.
2: Radio gaat elke keer automatisch naar FM ipv DAB (misschien een instelling?)
3: De nieuwe software-reset getest (5 x achter elkaar home-knop indrukken), werkt goed.
4: Systeem reageert wel sneller
5: Home pagina is aan te passen naar 2 profielen
6: Resterend aantal km en tijd wordt aangegeven in homepagina.
7: Alarm - waarschuwing nabij (basis) scholen...moet nog uitzoeken hoe je dit uitschakelt.
-
- beginner
- Contacteer:
heb het even van de DAB na gekeken maar die staat gewoon altijd op de stand dus ik denk dat een instelling is
ruiterwisser gaat inderdaad niet meer aan
alarm van de basisscholen kan ik zo niet vinden in de instellingen
ruiterwisser gaat inderdaad niet meer aan
alarm van de basisscholen kan ik zo niet vinden in de instellingen
Antwoord op punt 1: Achterruitenwisser gaat aan als voorruitenwissers een eerste slag hebben gemaakt, de optie aanstaat en je de auto in zijn achteruitzet.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Voor wissers staan bij mij standaard op de 1e (auto) stand.Bas1975 schreef:Antwoord op punt 1: Achterruitenwisser gaat aan als voorruitenwissers een eerste slag hebben gemaakt, de optie aanstaat en je de auto in zijn achteruitzet.
Neem aan dat ik nu niet de 'auto' stand hoef uit te schakelen en weer over moet gaan op handbediening?..
Gisteren ben ik bij de dealer geweest en de service-adviseur ging dat nog navragen bij renault NL.
- Zandurrr
- forum starter
- Contacteer:
Oke, ik ga een hele domme vraag stellen. Hoe kom ik in het update menu van R-Link? Is dit inderdaad door 5x op de aan/uit knop te drukken. Of kan ik gewoon naar instellingen gaan in het menu of zo?
- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
Je bedoelt hoe je de wagen update? Dit werkt via de Rlinkstore:
Voor NLers:
https://nl.rlinkstore.com/home
Voor Belgen:
https://be.rlinkstore.com/nl/home
Voor meer info om je wagen te updaten kan je dit topic volgen.
Voor NLers:
https://nl.rlinkstore.com/home
Voor Belgen:
https://be.rlinkstore.com/nl/home
Voor meer info om je wagen te updaten kan je dit topic volgen.