Mijn vraag was gericht i.v.m. mijn hd-traffic issue, en het niet kunnen selecteren van de verkeersinfo meldingen.
Realtime file informatie is alleen via de 'kaart' in te zien, en bij opgegeven route zal het tijdens de route vermeld worden.
De instellingen zijn in een ander r-link wel te selecteren, hier kom je overigens niet echt veel meer instellingen tegen.
Enfin, hier een filmpje;
https://youtu.be/jbPja2Xxt3w
Omdat ik nu weet wat er achter de instellingen schuilt, geeft het voor mij nu een minder 'zorg' probleem.
Wel fijn om mijn andere film https://youtu.be/W06x2-33fww nog aan Laurens te kunnen laten zien, hij gaf toe dat R-link een paar kleine problemen heeft.
Maar, het goede nieuws is;
Er is nieuwe software in de maak, ze weten alleen nog niet hoe het uitgebracht zal worden, of het via een usb stick (geleverd door Renault) óf dat de Renault dealer dat standaard moet gaan doen. De exacte methode komen we van zelf achter.
De software zorgt er voor dat r-link volledig her-geprogrammeerd is, alle bekende problemen zullen dan verholpen zijn.
De meeste gehoorde klacht is een black-screen, dat heb ik zelf eenmalig gehad, was niet storend te noemen, maar ook daar ligt de focus op in de update. De overige 'bug list' had men uiteraard niet paraat, bij uitbrengen van de update zal dat meer duidelijkheid moeten geven.
De update zal eerst in Frankrijk en vervolgens in de rest van de landen uitgebracht worden.
Eind deze maand is de release.
Nederland zal waarschijnlijk in augustus aan de beurt zijn, maar dat zijn uitspraken volgens 'onder voorbehoud'.
Hoop dat ik met deze informatie iedereen met wat r-link problemen even uit de brand kan helpen.
De dealer zal via Renault NL de informatie krijgen, je hoeft nu niet opeens bij je dealer aan te kloppen.

ps:
De nieuwe captur zal worden uitgerust met android connectiviteit, ze noemen de captur ook wel 'androidauto', ik kreeg niet helemaal uit de beste man van Renault of ze dat ook meteen met de update uitbrengen voor de clio's.
En of dat in een later stadium uitgebracht zal worden, is ook niet duidelijk. Maar wel een mooie toevoeging in de r-link

Ze noemen het dan wel android, maar met je apple lukt het ook (dat hebben wij getest).
--
Hierbij nog een foto van de Renault-stand;