opnieuw inlezen computer Clio uit Curaçao

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
karincura
beginner
Contacteer:

opnieuw inlezen computer Clio uit Curaçao

Bericht door karincura »

Hoi hoi, Ik heb nog steeds problemen met de startonderbreker van mijn Clio II (2005) op Curaçao (poging tot diefstal, kapot contactslot, oude sleutel en startonderbreker gedoe na vervanging van de accu). Hij staat nog steeds stil en de schimmel staat inmiddels op het stuur. :(
Nu ga ik vrijdag naar Nederland en dacht dat het misschien mogelijk is om de computer eruit te halen en die mee te nemen. Ik kan dan een nieuw contactslot kopen en de computer meteen opnieuw laten inlezen. Is dat mogelijk in Nederland? Ik kan de Clio helaas niet meenemen in mijn koffer ;)
Een nieuwe computer-set kopen wordt lastig omdat de Clio een automaat is en die kan ik niet vinden op internet...

Iemand ideeën of tips?

Alvast bedankt en zonnige groeten uit Curaçao :cool2:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: opnieuw inlezen computer Clio uit Curaçao

Bericht door Arjan »

Oei, dat kan eigenlijk alleen een garage beantwoorden. Vraag is dan ok het mogelijk is een sleutel op de ECU in te lezen wanneer de ECU niet in de auto zit.

Volgens mij moet het mogelijk zijn bij een Renault dealer in Nederland een contactslot (en eventueel sleutel) te bestellen op basis van het chassis (VIN) nummer, dan werkt ook je oude sleutel en is inleren volgens mij niet nodig. Maar dat moet dan op Curaçao bij een Renault dealer ook moeten kunnen lijkt mij.

Ik zal eens voor je informeren naar de mogelijkheden.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Navraag bij een dealer hier levert dit antwoord op:
Hey Arjan,

Een contactsleutel kunnen de dealers idd op chass nummer bestellen.
Een plip (sleutelkop) wordt meestal al wat lastiger, deze zal in de meeste gevallen geprogrammeerd moeten worden met de auto. Alles is mogelijk, maar wel idd het chass nummer meenemen.

Met vriendelijke groet,
karincura
beginner
Contacteer:

Bericht door karincura »

Super bedankt Arjan! Mijn eerdere idee was om zonder sleepkosten de auto aan de praat te krijgen... maar ik ga vandaag meteen bij de dealer langs om het 'geval' te bespreken.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”