Clio 2 xenon problemen
Clio 2 xenon problemen
Hallo ,
Ik heb een vreemd probleem met mijn clio 2 ph3 met xenon projector (rs) koplampen , ze hebben een jaar prima gewerkt alleen werkt aan de rechterkant het xenon dimlicht en de led parkeerlicht niet meer, zowel links al recht werken de knipperlichten , groot licht en mistlicht prima, ook de afstelling mechaniek werkt links en rechts.
Ik heb links bij het stuur de zekeringen ook gecontroleerd en omgewisseld maar dat maakte niks uit.
Op de deze link kan je zien hoe de xenon is aangesloten
http://www.cliosport.net/threads/guide- ... ns.659889/
Heeft iemand nog suggesties En idee waarom zowel de dimlicht en stadlicht het niet doen ?
Kan eventueel nog de xenon pit vervangen maar is de het parkeer licht hier ook op aangesloten dat die daarom ook uit gaat ?
Massa probleem of relais misschien ?
Anders wordt het een telefoontje naar de garage en dan kan die mij hopelijk helpen
Ik heb een vreemd probleem met mijn clio 2 ph3 met xenon projector (rs) koplampen , ze hebben een jaar prima gewerkt alleen werkt aan de rechterkant het xenon dimlicht en de led parkeerlicht niet meer, zowel links al recht werken de knipperlichten , groot licht en mistlicht prima, ook de afstelling mechaniek werkt links en rechts.
Ik heb links bij het stuur de zekeringen ook gecontroleerd en omgewisseld maar dat maakte niks uit.
Op de deze link kan je zien hoe de xenon is aangesloten
http://www.cliosport.net/threads/guide- ... ns.659889/
Heeft iemand nog suggesties En idee waarom zowel de dimlicht en stadlicht het niet doen ?
Kan eventueel nog de xenon pit vervangen maar is de het parkeer licht hier ook op aangesloten dat die daarom ook uit gaat ?
Massa probleem of relais misschien ?
Anders wordt het een telefoontje naar de garage en dan kan die mij hopelijk helpen
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Clio 2 xenon problemen
Wissel de balast eens om? Wat gebeurt er dan?
Hehe wil ik wel doen maar kan niet goed bij de rechter koplamp. Dus dan moet ie Nasr de garage.NicoK schreef:Wissel de balast eens om? Wat gebeurt er dan?
Als de ballast kapot is waarom doet dan het stads/parkeerlicht het ook niet ?
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ontsteekspanning van 20.000 Volt voor xenon, zeg dat de ballast besloot om stuk te gaan en hij heeft korte tijd teveel vermogen door laten gaan. Hij zit immers nog steeds in verbinding ergens met de originele kabelboom.
Dus er is waarschijnlijk iets kapot in de kabelboom ?NicoK schreef:Ontsteekspanning van 20.000 Volt voor xenon, zeg dat de ballast besloot om stuk te gaan en hij heeft korte tijd teveel vermogen door laten gaan. Hij zit immers nog steeds in verbinding ergens met de originele kabelboom.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Nee, dan zijn je lampjes gewoon stuk doordat ze niet beschermt zijn door de spanning. Maar garage is een goed plan. 

heb inmiddels zelf al even lampjes gewisseld met de linker kant die wel werkt, het led lampje van de stadslicht is wel gewoon defect dus dat is gewoon een kwestie van vervangen.NicoK schreef:Nee, dan zijn je lampjes gewoon stuk doordat ze niet beschermt zijn door de spanning. Maar garage is een goed plan.
De xenon pit van de rechter(defecte) kant werkt links wel gewoon dus waarschijnlijk gewoon een defecte ballast ind.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Mooi, goed dat het is opgelost. 

naja opgelost, moet nog wel een nieuwe ballast in en dus de hele bumper en koplamp demonteren -_-NicoK schreef:Mooi, goed dat het is opgelost.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer: