Hallo,
Eergisteren zijn de aandrijfassen van mijn Renault Clio vervangen. Echter nu branden het ABS & SERV lampje. Ook klopt er ineens niets meer van mijn snelheidsmeter. Een daadwerkelijke snelheid van 120km/u correspondeert nu met 170km/u op de snelheidsmeter op het dashboard. Wanneer ik de rem hard/diep intrap krijg ik ook een soort van metaal op metaal gevoel. Wat heeft men hier fout gedaan?
Groet
Aandrijfassen vervangen leidt tot nieuwe problemen
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Aandrijfassen vervangen leidt tot nieuwe problemen
Verkeerde ABS tandringen gebruikt.
-
- beginner
- Contacteer:
Beste Arjan,
Hoe zit dat precies met die tandringen (hoe werkt het normaliter en wat gebeurt er nu?) Hoe is dit weer te repareren? Ik wil namelijk met een goed verhaal naar die garage toe van de week zodat dit weer gerepareerd kan worden.
Groet
Hoe zit dat precies met die tandringen (hoe werkt het normaliter en wat gebeurt er nu?) Hoe is dit weer te repareren? Ik wil namelijk met een goed verhaal naar die garage toe van de week zodat dit weer gerepareerd kan worden.
Groet
Er zijn verschillende tandringen. 22 tanden, 44 tanden. Wanneer jij ABS hebt die berekend is op 22 tanden "leest" het systeem bij 44 een fout. En omgekeerd uiteraard. Tandringen kunnen los vervangen worden maar meestal worden de complete assen vervangen. Waarschijnlijk zijn er dus assen met verkeerde ringen in gezet en moet de klus opnieuw.
Hoe dan ook, de garage zal dit gewoon moeten herstellen.
Hoe dan ook, de garage zal dit gewoon moeten herstellen.
-
- beginner
- Contacteer:
Beste Arjan,
Hoe vertaald dit zich dan in de remeigenschappen van de auto en de snelheidsmeter? Hoe kan een garage zoeits fout doen? Dat is toch gewoon dezelfde assen bestellen als degene die je eraf haalt?
Groet,
Hoe vertaald dit zich dan in de remeigenschappen van de auto en de snelheidsmeter? Hoe kan een garage zoeits fout doen? Dat is toch gewoon dezelfde assen bestellen als degene die je eraf haalt?
Groet,
ABS meet diagonaal dus heeft verschil links voor, rechtsachter waardoor ABS gaat werken en dat voel in je rempedaal als snel trillen. Hoe ze het fout hebben kunnen doen, geen idee. Of het ook werkelijk de oorzaak is kan niet met zekerheid gezegd worden. Het is een vermoeden.
Ik heb dit ook gehad op één as bij mijn vorige clio. Zo'n abs ring kost bij de dealer echt geen drol. De garage kan dat zo omwisselen. Het stelt niet erg veel voor want het zit er niet op geperst.
Bij zachtjes remmen ging bij mij de ABS al in werking (fase 2 1.6) en de snelheidsmeter klopte niet. Na het vervangen van de ABS ring waren de problemen weg
Bij zachtjes remmen ging bij mij de ABS al in werking (fase 2 1.6) en de snelheidsmeter klopte niet. Na het vervangen van de ABS ring waren de problemen weg