Gisteren met mijn auto naar de garage geweest i.v.m. een rammel aan de voorzijde.
Volgens de monteur is de veer linksvoor gebroken en moet de fuseekogel linksvoor vervangen worden.
Omdat de prijs tussen een set originele veren en verlagingsveren vrij klein is zit ik te twijfelen om mijn auto te verlagen.
Het gaat dan om een verlaging van max. 40 mm.
Maakt het merk van de veren nog uit? Volgens de monteur komen veel verschillende verlagingsveren uit dezelfde fabriek.
Eibach, AP, ST, Apex, Weitec enz...
Merk je veel verschil tussen de originele veren en verlagingsveren?
Kevin
Veren vervangen. Verlagen of niet?
Re: Veren vervangen. Verlagen of niet?
(zo veel) verlagen is wel handig met nieuwe (en geschikte) schokdempers
ik heb goede ervaring met Eibach sportline veren - die zijn progressief zodat je nog best comfortabel rond rijdt
ik heb goede ervaring met Eibach sportline veren - die zijn progressief zodat je nog best comfortabel rond rijdt
Bedankt voor je reactie.
Iemand bekend/ervaring met Merwede verlagingsveren?
Iemand bekend/ervaring met Merwede verlagingsveren?
- CLIO2PH1
- forum member
- Contacteer:
http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=37050
Dit zijn mijn veren en hier heb ik ze ook gekocht. De veren bevallen goed en verlagen de auto met 35mm. Als jij handig bent zal ik het zelf doen en de nieuwe schokbrekers op een later moment plaatsen als de oude op zijn. Anders in een en keer vervangen ivm arbeidsloon.
Dit zijn mijn veren en hier heb ik ze ook gekocht. De veren bevallen goed en verlagen de auto met 35mm. Als jij handig bent zal ik het zelf doen en de nieuwe schokbrekers op een later moment plaatsen als de oude op zijn. Anders in een en keer vervangen ivm arbeidsloon.
Mijn Clio ligt inmiddels 3,5 cm lager bij de grond. Uiteindelijk toch gekozen voor een setje verlagingsveren van Merwede.
CLIO2PH1 schreef:http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=37050
heb jij nog veel aanpassingen moeten doen en heb heb je ze op de originele schokdempers gedaan?
- CLIO2PH1
- forum member
- Contacteer:
Nee totaal geen aanpassingen gedaan. Alleen heb ik wel het hele omliggende zootje vervangen van het veersysteem. Je hebt immers de boel toch open liggen.