Hallo allemaal,
Ik nieuw op het forum, en ik kom er zelf niet helemaal uit. Ik hoop dat iemand mij helpen kan.
Ik heb een Clio 2 fase 1 uit 1999. Ik heb helaas lekkage in mijn Clio. Er zit water in de bak van het reservewiel, hiervan heb ik het lek gevonden (bak opnieuw gekit) maar ook rechts voor bij de passagiersstoel is het nat. Ik heb alle bekleding eruit gehaald en dat ligt nu te drogen. Ik kan alleen nergens iets vinden waardoor het voor zou kunnen lekken. Rubbers van de deur zijn goed, paravaan zit niet verstopt. Zou het misschien kunnen dat het water uit het reservewiel door de hele auto is gaan lopen? Water heeft lang achterin gestaan want ik kwam er pas achter toen de stoelen achterin (zitting) nat waren. Ik hoop dat iemand een idee heeft
Groetjes
Manon
Lekkage Renault clio
Re: Lekkage Renault clio
Is een mogelijkheid.
Water voorin kan ook via het kachelhuis naar binnen komen ; lekkage door de aansluiting van motorruimte naar passagiers ruimte.
Of zoveel modder opgehoopt in de modderkuip aan de achterzijde van de voorwielen dat daar het water naar binnen komt
Wat betreft de volle reservewiel bak ; ik zou de 2 zwarte rubberen dopjes die tussen de achterlichten en de carrosserie zitten ook even er uit halen en voorzien van een laagje ruitenkit o.i.d. en daarna terug plaatsen.
Water voorin kan ook via het kachelhuis naar binnen komen ; lekkage door de aansluiting van motorruimte naar passagiers ruimte.
Of zoveel modder opgehoopt in de modderkuip aan de achterzijde van de voorwielen dat daar het water naar binnen komt
Wat betreft de volle reservewiel bak ; ik zou de 2 zwarte rubberen dopjes die tussen de achterlichten en de carrosserie zitten ook even er uit halen en voorzien van een laagje ruitenkit o.i.d. en daarna terug plaatsen.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Bedankt voor je reactie!
Die zwarte dopjes heb ik vervangen en voor de zekerheid ook gekit. Dus ik hoop dat dat nu goed is.
Hoe kan ik zien dat het water door het kachelhuis naar binnen komt? Dat over die modder zou het inderdaad ook kunnen zijn, ik heb gisteren even gekeken onder de auto en daar was het inderdaad nogal vies.
Groetjes
Manon
Die zwarte dopjes heb ik vervangen en voor de zekerheid ook gekit. Dus ik hoop dat dat nu goed is.
Hoe kan ik zien dat het water door het kachelhuis naar binnen komt? Dat over die modder zou het inderdaad ook kunnen zijn, ik heb gisteren even gekeken onder de auto en daar was het inderdaad nogal vies.
Groetjes
Manon
Één schroefje los halen en de flap van de modderkuip weg trekken.
Je zult misschien verbaasd zijn over wat zich daar op kan hopen aan zand.
Er groeien zelfs wel eens plantjes in...
Wat betreft het kachelhuis ; de kachelmotor/ aanjager zit links voor in de parafan. Waar het luchkanaal over gaat naar binnen is de boel gekit, daar lekken ze vaak.
Van buitenzijde kachelhuis demonteren en deze rand opnieuw kitten.
En de afvoer kanalen onder de parafan bekijken of die doorlopen.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Hi Ronald, ik heb ook last van water in de auto en vermoed dat ik de kitrand ook opnieuw mag doen. Hoe kan ik het kachelhuis precies demonteren? Naar mijn idee is er namelijk te weinig ruimte om hem eruit te krijgen. Ik heb zelf een Clio 2 Phase 2 RS.