Ratelend motor geluid TCE 0.9
Ratelend motor geluid TCE 0.9
Hallo Clio liefhebbers,
Ik heb een probleempje met mijn Clio.
De motor maakt een rammelend geluid bij ong 1200 toeren. De motor doet dat bij gas geven en dan het toerental vast blijven houden op 1200 maar ook bij het file rijden bijvoorbeeld (heel irritant).
Wat ik de laatste tijd pas opmerkte is dat de hoek waarop ik de auto parkeer uitmaakt. Als de pakeerplaats hellend is en de motor staat zeg maar hoger dan de rest van de auto ( is maar een heel kleine hoek in graden ) dan is de ratel er altijd. Daar waar ik de auto parkeer bij mijn huis is dit net andersom en staat de motor onder een kleinen dalende helling. Bij het starten hoor ik dan ook geen ratel. (pas als ik wegrijd).
Hebben jullie een dergelijk probleem ook vernomen bij de TCE? Ik ben al een aantal keren bij de dealer geweest en zij hebben het probleem niet op kunnen lossen helaas. Zij zeiden dat ik me geen zorgen hoef te maken over het geluid. Nu heb ik wel het idee dat de ratel steeds erger wordt en dus ook de zorgen worden helaas meer ;-(.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Mvg,
Peter
Ik heb een probleempje met mijn Clio.
De motor maakt een rammelend geluid bij ong 1200 toeren. De motor doet dat bij gas geven en dan het toerental vast blijven houden op 1200 maar ook bij het file rijden bijvoorbeeld (heel irritant).
Wat ik de laatste tijd pas opmerkte is dat de hoek waarop ik de auto parkeer uitmaakt. Als de pakeerplaats hellend is en de motor staat zeg maar hoger dan de rest van de auto ( is maar een heel kleine hoek in graden ) dan is de ratel er altijd. Daar waar ik de auto parkeer bij mijn huis is dit net andersom en staat de motor onder een kleinen dalende helling. Bij het starten hoor ik dan ook geen ratel. (pas als ik wegrijd).
Hebben jullie een dergelijk probleem ook vernomen bij de TCE? Ik ben al een aantal keren bij de dealer geweest en zij hebben het probleem niet op kunnen lossen helaas. Zij zeiden dat ik me geen zorgen hoef te maken over het geluid. Nu heb ik wel het idee dat de ratel steeds erger wordt en dus ook de zorgen worden helaas meer ;-(.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Mvg,
Peter
Re: Ratelend motor geluid TCE 0.9
Ik zou even controleren of je olie wel op peil staat.
Renaultmonteur
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
En kijken of alles goed vast zit wat aan de motor hangt.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Olie heb ik gecontroleerd en was netje op pijl.
De dealer heeft vorige keer alles nagelopen mbt of alles wel goed vast zat. Ze hebben het luchtfilter huis met bijbehorende leidingen beter vastgezet maar dit heeft heeft uitkomt geboden.
Het lijkt erop de het de distributieketting is( na eigen inzicht) of de kettingspanner. Maar dit zou geen probleem mogen zijn aangezien de olie ruim op peil is.
De dealer heeft vorige keer alles nagelopen mbt of alles wel goed vast zat. Ze hebben het luchtfilter huis met bijbehorende leidingen beter vastgezet maar dit heeft heeft uitkomt geboden.
Het lijkt erop de het de distributieketting is( na eigen inzicht) of de kettingspanner. Maar dit zou geen probleem mogen zijn aangezien de olie ruim op peil is.
Heb ik afentoe ook. Bij mij heeft het iets weg van een "diesel geluid".
Het zal er wel bij horen
Het zal er wel bij horen

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
3 pitters,turbo?

- RikRace
- forum member
- Contacteer:
Inderdaad, heb ik ook wel eens.Ping schreef:Heb ik afentoe ook. Bij mij heeft het iets weg van een "diesel geluid".
Het zal er wel bij horen
<>RenaultSport<>
Ik hoor het geluid erg vaak. Bij het starten en in de file. Is ook best een harde rammel. Het geluid komt vanuit onder het dashboard bij de passagierskant. Maar het is alleen expliciet bij een toerental tussen de 1100 en 1200 toeren. Daar onder en boven geen probleem.
Ik hoorde bij die van mij ook een ratelend geluidje, geen idee waar het vandaan kwam. Maar het kon niet kwaad, had ook net nieuwe remmen en winterbanden. Maar vandaag draaide mn versnellingsbak in de soep. Gisteren niets gemerkt, en alleen een nacht geparkeerd.
Even een update van mijn kant.
De Clio heeft een weekje bij de dealer gestaan zodat je rustig konden gaan troubleshooten.
Het bleek een airco leiding te zijn die begon te resoneren tegen het motorblok.
Het ratelend geluid is eindelijk weg ;-)
De Clio heeft een weekje bij de dealer gestaan zodat je rustig konden gaan troubleshooten.
Het bleek een airco leiding te zijn die begon te resoneren tegen het motorblok.
Het ratelend geluid is eindelijk weg ;-)
Mooi dat het opgelost is voor je en hoefde er niets vervangen te worden.
Weer lekker rijden zonder vreemde geluiden
Weer lekker rijden zonder vreemde geluiden

Volvo S
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
En kijken of alles goed vast zit wat aan de motor hangt.zo dit klopte toch.Er is ook een probleem met de dopjes van de motorkap dit is plastiek op ijzer en maak soms ook lawaai.