1.9D, lucht in brandstofleiding

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
FCZZ
beginner
Contacteer:

1.9D, lucht in brandstofleiding

Bericht door FCZZ »

Hier (https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 83&t=24325) was ik al begonnen met de startproblemen van mijn Clio.

Nu blijkt er lucht in de brandstofleiding te komen en het vermoeden (van mij) is dat het vanuit de brandstofpomp komt. De garage wou eerst de overige opties uitsluiten voordat het echt in de kosten zou gaan lopen. Vandaag is uit voorzorg de brandstoffilter vervangen en de rest van de leidingen is gecontroleerd op lekkages of defecten. Hier is niks bijzonders bij aangetroffen.
Van de garage moest ik hem even een nachtje laten staan om te kijken of het vervangen van het filter voldoende was. Dit gebeurt vannacht. Zit er morgenochtend weer lucht in dan zit het probleem in ieder geval niet tussen de tank tot aan de pomp

Ter verduidelijking:
Afbeelding
De bellen komen vooral uit het bochtje voor de rode koppeling(niet een eigen foto!)

Je zou zeggen als de bellen terug naar de tank gaan moet het toch geen probleem zijn. Want in de aanvoer komen geen bellen voorbij.

Alles is te maken maar als het probleem echt in de pomp zit moet er dan een compleet nieuwe in of zijn er andere opties? En kan ik zelf misschien wat proberen om te kijken wat het probleem is? En wat zijn de kosten van een nieuwe/gereviseerde pomp?
Jdvrs
beginner
Contacteer:

Re: 1.9D, lucht in brandstofleiding

Bericht door Jdvrs »

Ook in de aanvoer zijn vaak luchtbelletjes te zien.. Als er geen storingen zijn in de ECU.. Zou het iets mechanisch moeten zijn. Denk aan lekkende verstuivers of brandstofaanvoerretourklep.. Deze zorgt ervoor wanneer je de motor uitzet, dat de diesel niet terug loopt van de verstuivers naar de pomp toe. Zodat wanneer er opnieuw gestart wordt er direct brandstof bij de verstuivers is...
CLIO III RS LUXE
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”