Nu blijkt er lucht in de brandstofleiding te komen en het vermoeden (van mij) is dat het vanuit de brandstofpomp komt. De garage wou eerst de overige opties uitsluiten voordat het echt in de kosten zou gaan lopen. Vandaag is uit voorzorg de brandstoffilter vervangen en de rest van de leidingen is gecontroleerd op lekkages of defecten. Hier is niks bijzonders bij aangetroffen.
Van de garage moest ik hem even een nachtje laten staan om te kijken of het vervangen van het filter voldoende was. Dit gebeurt vannacht. Zit er morgenochtend weer lucht in dan zit het probleem in ieder geval niet tussen de tank tot aan de pomp
Ter verduidelijking:
De bellen komen vooral uit het bochtje voor de rode koppeling(niet een eigen foto!)
Je zou zeggen als de bellen terug naar de tank gaan moet het toch geen probleem zijn. Want in de aanvoer komen geen bellen voorbij.
Alles is te maken maar als het probleem echt in de pomp zit moet er dan een compleet nieuwe in of zijn er andere opties? En kan ik zelf misschien wat proberen om te kijken wat het probleem is? En wat zijn de kosten van een nieuwe/gereviseerde pomp?