Stuurhuis vervangen

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Hugohmm
beginner
Contacteer:

Stuurhuis vervangen

Bericht door Hugohmm »

Hallo reageerders,

Mijn stuurhuis is kapot van de Clio 2 RS ph 1.... Nou kost mij dit grapje alleen al 800,- excl btw zonder montage...

Nu ben ik opzoek naar een gebruikt stuurhuis omdat het anders veel te duur word. Mijn vraag is past een stuurhuis van een 1.9D ook op mijn 2.0 16v ? En is die sterk genoeg omdat mijn clio verlaagd is en op 9J velgen rijd

Andere opties en tips zijn welkom !

Alvast bedankt
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Stuurhuis vervangen

Bericht door mox »

De Clio 2 is in de loop der jaren geleverd met verschillende merken (TRW, SMI, Lucas) en types (wel/geen stuurbekrachtiging) stuurhuizen. De mijne heeft bijvoorbeeld een onbekrachtigd stuurhuis van SMI. De phase 1 en sowieso de RS heeft volgens mij altijd een stuurhuis met (hydraulische) stuurbekrachtiging.

Vertrouw niet op de gegevens uit Dialogys. Ik zou onder de auto kruipen en kijken of je een sticker met een merk en renaultnummer kunt vinden. Daarna online verder zoeken.

Je kunt ook op een onderdelensite als bijv. mister-auto.nl de lijst met mogelijke stuurhuizen voor een ph1 RS met die van een 1.9 D vergelijken. Als daar veel overeenkomsten in zitten, dan zou dat kunnen betekenen dat e.e.a. uitwisselbaar is.

Your mileage may vary. Er is ook altijd nog de sloop :wink:
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”