bouw beschrijving speaker/ subwoofer upgrade

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Edwinh
beginner
Contacteer:

bouw beschrijving speaker/ subwoofer upgrade

Bericht door Edwinh »

zoals eerder gezegd hierbij mijn bouwbeschrijving over de inbouw van een actieve subwoofer en speaker/compo set upgrade.

ik ben begonnen met het ombouwen van een clio/iso/clio stekker kabel zodat ik niks aan mijn kabelboom in de auto hoef te knippen/ solderen
Dit is de kabel die ik bij vkv renault gekocht heb
Afbeelding
en zo is hij geworden met de 2 filters ertussen van de compo en een cinch uitgang op de achterspeakers voor de sub
Afbeelding

hier heb ik een schema van wat welk speaker signaal is
Afbeelding

ik ben er wel achter gekomen dat de media nav de bass en/of het volume van de achter speakers anders regelt, daardoor moet ik met de afstandsbediening van de subwoofer de bass aanzienlijk minder zetten bij een lager volume. ik weet niet hoe het gaat als je de subwoofer uitgang op de voor speakers maakt, als iemand daar ervaring mee heeft vul het hierbij aan.
Afbeelding
dit is een tweeter in het dashboard.
voor de nieuwe kabelboom inclusief filters is er plek genoeg deels achter/naast de radio.
Afbeelding
ik heb geen foto gemaakt van de remote draad, daar ben ik dagen mee bezig geweest maar de beste oplossing bleek te zijn om bij de andere stekker die in de radio zit, de dikste gele draad een remote draad bij aan te knijpen. Het enige wat er dan is dat je sub alleen aan gaat als je contact aan staat, het beste geval is dus met je motor aan anders valt je radio snel uit i.v.m. de energie besparing maar zo kan je je accu ook niet leeg trekken.

voor mijn subwoofer heb ik voor de rest een pluskabel van mijn accu naar achter getrokken, deze heb ik door een rubber bij ander kabels bij gestoken onder het stuur, verder heb ik een tulp kabel met remote naar achter gelegd van mijn zelf gemaakte kabelboom.
verder is het belangrijk om te weten dat de pioneer sub die ik heb zowel op speaker signaal kan aangesloten worden als op een subwoofer uit gang wat een media nav dus niet heeft.
je kan een andere versterker met een high/low converter aansluiten, somige van deze coverters kunnen ook een aanstuur signaal maken zodat je helemaal niks aan je orginele bedrading hoeft aan te passen.
hier ligt mijn subwoofer in mijn kofferbak.
Afbeelding
Afbeelding

met deze twee wijzigingen in de audio haal ik nu 121,6 db bij een audio spl meting. het is geen prijzen winnend systeem maar voor diegene die het standaard clio speaker systeem waardeloos vinden en nog ruimte over willen hebben voor de boodschappen is dit een perfecte combi.

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”